וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תכריז על משמרות המהפכה ארגון טרור

6.4.2019 / 16:26

גורמים אמריקניים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי בולטון ופומפאו מקדמים את המהלך לפגיעה כלכלית בכוח הצבאי האיראני, והכרזה על כך עשויה להיות עוד ביום שני. מנגד, בפנטגון וב-CIA חלוקים לגביו ומזהירים מפגיעה בכוחות באזור. בכיר איראני הזהיר מנקיטת צעד דומה בתגובה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ארצות הברית מתכננת להגדיר את משמרות המהפכה של איראן ארגון טרור - כך אמרו גורמים אמריקניים לוול סטריט ג'ורנל, שדיווח הלילה (שבת) כי ההכרזה עשויה להיות כבר ביום שני הקרוב. זאת תהיה הפעם הראשונה שבה חלק ממשלה זרה מוגדר באופן רשמי כישות טרור, אולם בתוך ממשל טראמפ יש מחלוקת סביב המהלך שנועד להגביר את הלחץ על טהראן.

הגורמים אמרו כי מי שמקדם את הצעד הם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון ושר החוץ מייק פומפאו, שמטרתו לפגוע בעסקיהם של משמרות המהפכה באירופה ובמקומות אחרים בעולם.

מולם, ניצבים גורמים בפנטגון, כולל הרמטכ"ל ג'וזף דנפורד, שמזהירים מפני כך. הם חוששים כי הכוחות האמריקניים באזור ייפגעו, מבלי שכלכלת איראן תספוג את הנזק שלו מקווים המצדדים בהכנסת משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור. אותם גורמים אמרו כי אנשי ה-CIA הביעו אף הם הסתייגויות מהמהלך. דוברים מטעם צבא ארצות הברית וה-CIA סירבו להגיב.

לקריאה נוספת
דיווח: פקחי האו"ם ביקרו באתר הגרעין שחשף נתניהו בנאומו
איראן מאשימה את ארה"ב בנזקי השיטפונות: "מטילה עלינו טרור כלכלי"

צעדת יום הצבא, טהראן, איראן, 17 באפריל 2017. צילום מסך, תסנים, צילום מסך
רוחאני סוקר מצעד צבאי בטהראן/צילום מסך, צילום מסך, תסנים

בתגוןה לדברים, קרא בכיר איראני לנהוג באופן דומה להחלטת ארצות הברית. על איראן להכניס את צבא ארצות הברית לרשימת ארגוני הטרור של המדינה אם ארצות הברית תעשה כן עם משמרות המהפכה - כך אמר ראש ועדת הביטחון של הפרלמנט האירני, האשמטוללה פאלאהטפישה.

לפי גורם ביטחוני, פיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, האחראי על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, מתכנן להוציא אזהרה אזורית לחייליו בימים הקרובים, כמשנה זהירות במקרה בו הצעד יגרום לאיראן, או למליציות שיעיות באזור, לתקוף.

זה זמן רב, ממשל טראמפ משקיף על משמרות המהפכה, כוח צבאי המהווה חלק מצבא איראן, וידוע בנאמנותו לממשלה. כוחות אל-קודס של משמרות המהפכה, יחידות מובחרות בתוך הכוח, אירגנו העברות של נשקים וייעצו למליציות פרו-איראניות בסוריה בעיראק ובמקומות נוספים במזרח התיכון. הכוח היה גם מעורב בתכנית הגרעין של המדינה.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
צעדת יום הצבא, טהראן, איראן, 17 באפריל 2017. תסנים, צילום מסך
טילים מוצגים במצעד יום הצבא בטהראן, פברואר/צילום מסך, תסנים

הארגון היה מעורב בתוכנית הגרעין של איראן ובגישור חילוקי הדעות על הנושא באיראן. יש לו גם חשיבות רבה בכלכלה של איראן. כשכיהן כראש ה-CIA בשנת 2017, מייק פומפאו אמר כי ייתכן שחברות המפוקחות על ידי משמרות המהפכה מחזיקות ב-20% מהכלכלה הלאומית, לרבות בתחומי האנרגיה.

בעוד שמשרד האוצר האמריקני כבר נקט בכמה צעדים נגדם, הכרזה רשמית של משמרות המהפכה כארגון טרור תוכל להרחיב את היכולת של ארצות הברית לפעול נגד הארגון ונגד חברות שעושות עמו עסקים.

(עדכון ראשון: 1:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully