וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה כאב ראש": ביפן חרדים מחופשה ממושכת בשל הכתרת הקיסר

אזרחי מדינת האיים יצאו לחופשה כפויה של עשרה ימים, ורבים חוששים מאי-העבודה. "אני לא יודע איך לבלות את הזמן כשלפתע נותנים לי עשרה ימי חג. ייתכן שאבלה את הזמן אצל הוריי", אמר תושב בן 31

אנשים לבושים בבגדי עבודה בטוקיו, יפן. רויטרס
אנשים לבושים בבגדי עבודה בטוקיו, יפן/רויטרס

יפן תצא בסוף החודש לחופשה כפויה של עשרה ימים, ואזרחים רבים מביעים חוסר שביעות רצון מהחובה שהוטלה עליהם - לא לעבוד. החופשה, שתחל ב-27 באפריל יפן ותסתיים ב-6 במאי, נועדה על מנת לציין את הכתרת הקיסר, נארוהיטו, שתיערך ב-1 במאי.

עובדים המקבלים תשלום לפי שעה או יום חוששים מירידה בהכנסה, והורים חוששים מקושי להעסיק את ילדיהם במהלך החופשה הארוכה. "עבור הורים במגזר השרות, עשרה ימים של חג זה כאב ראש. צהרונים, פעוטונים - הכל סגור", כתב בטוויטר הורה ביפן.

כמו כן, רבים מהתושבים פשוט לא יודעים מה לעשות בימים החופשיים שקיבלו. "אני לא יודע איך לבלות את הזמן כשלפתע נותנים לי עשרה ימי חג", אמר סיישו סאטו, גבר בן 31 העובד במגזר הפיננסי. סאטו הוסיף כי ייתכן שלבסוף יחליט להישאר בבית הוריו בשל הצפיפות הרבה והעלויות הגבוהות של לסיורים, הנובעות מהחופשה המשותפת של כל המדינה.

לקריאה נוספת
סוף עידן השלום: קיסר יפן נשא את נאום הפרישה שלו בפני העם
"חיים בפחד": הקהילה הגאה ביפן יוצאת למאבק היסטורי באפליה

אנשים עובדים בבניין בטוקיו, יפן. 3 במרץ 2015. רויטרס
אנשים עובדים בטוקיו, יפן/רויטרס

התלבטויות אלו משקפות אזרחים רבים ביפן. בסקר שנערך על ידי עיתון "אשאי", 45% מהמשיבים ציינו שהם חשים "לא שמחים" מהחופשה הארוכה, ורק 35% אמרו כי הם שמחים מקיום החופשה.

לפי סקר שנערך על ידי אתר "אקספידיה יפן", אזרחי מדינת האיים לוקחים בממוצע עשרה ימי חופש בשנה - רק מחצית מימי החופש המגיעים להם. בנוסף לכך, כמעט 60% ממשיבי הסקר אמרו שהם מרגישים ייסורי מצפון באשר לניצול ימי החופש שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully