וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב רצונה לחקור פשעים באפגניסטן: הוויזה לארה"ב של התובעת הבינ"ל בוטלה

פאטו בנסידה, התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיעה כי תחקור את התנהלות הכוח האמריקני באפגניסטן, ותבדוק אם אסירים עברו עינויים בהוראת ה-CIA. התגובה, שללה ארה"ב את אישור כניסתה למדינה בהמשך להוראה של שר החוץ פומפאו. "תמשיך ללא פחד", נמסר ממשרדה

פאטו בנסודה התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. AP
התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה/AP

ארצות הברית ביטלה את ויזת הכניסה למדינה של התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה - כך נמסר אמש (שישי) מטעם לשכת התובעת. החלטת וושינגטון נעשתה בתגובה לכוונתה לפתוח חקירה בנושא פשעי מלחמה אפשריים שמבצעים הכוחות האמריקניים ושותפיהם באפגניסטן.

ממשרדה של בנסודה נמסר בתגובה כי היא תמשיך למלא את מחויבויותיה "ללא פחד". עוד נמסר מטעמה כי ככל הנראה, ביטול אשרת הכניסה לא יפגע בהגעתה למדינה לצורך מילוי מחויבויותיה באו"ם.

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, הזהיר בחודש שעבר שוושינגטון עלולה לבטל ויזה לכל עובד בבית המשפט בהאג המעורב בחקירה. "אם אתם אחראים לחקירה של בית הדין הפלילי הבינלאומי על עובדי מדינה של ארצות הברית בקשר למצב באפגניסטן, אתם לא צריכים לשער שתהיה לכם ויזה, או שיאשרו לכם להיכנס לארצות הברית", אמר אז שר החוץ. עוד ציין פומפאו כי וושינגטון מוכנה לנקוט בצעדים נוספים, לרבות סנקציות כלכליות, אם בית הדין "לא ישנה את מסלולו".

לקריאה נוספת
ארה"ב: לעולם לא נאפשר לסעודיה נשק גרעיני שיאיים עלינו ועל ישראל
בכיר אמריקני: הגענו להבנות עם טליבאן, לא נישאר לעד באפגניסטן

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בוועידה בוורשה, 12 בפברואר 2019. רויטרס
שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו/רויטרס

בדוח שהתפרסם בשנת 2016 על ידי בית הדין בהאג, פורסם כי קיים בסיס לאמונה שצבא ארצות הברית ביצע עינויים באתרי מעצר סודיים באפגניסטן, שהופעלו על ידי ה-CIA. עוד נכתב בדוח כי ממשלת אפגניסטן והטליבאן ביצעו פשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully