וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: השגריר יוחזר לצמיתות, דרג היחסים עם ישראל יורד

5.4.2019 / 23:07

השרה ליחסים בינלאומיים הודיעה כי השגריר יוחזר לדרום אפריקה לצמיתות, זאת כחלק ממהלך כולל של הורדת דרג היחסים בין המדינות. מדובר בחלק ממהלך כולל עליו הכריזה מפלגת השלטון ב-2017, לאות הזדהות עם הפלסטינים

הפגנה פרו-פלסטינית ואנטי-ישראלית בקייפטאון, דרום אפריקה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה פרו פלסטינית בדרום אפריקה/רויטרס

דרום אפריקה הודיע הערב (שישי) כי תחזיר את שגרירה מישראל - כך על פי כלי תקשורת מקומיים. על פי הדיווחים, השרה לענייני יחסים בינלאומיים, לינדויי סיסולו, הצהירה כי ארצה תשיב את השגריר מתל אביב, זאת על רקע החלטה קודמת שהתקבלה במדינה ב-2017 על שנמוך היחסים. עוד דווח, כי בשלב השני של הורדת דרג היחסים צפויה החזרת שגריר ישראל מדרום אפריקה וכי כעת יתקיימו בעיקר יחסים קונסולריים. במשרד החוץ מסרו כי הדיווחים בנושא נבדקים.

בדרום אפריקה הסבירו כי ההחלטה על הורדת דרג היחסים בין המדינות כ"צעד אקטיבי להזדהות ותמיכה בפלסטינים". ההחלטה על שנמוך היחסים התקבלה בחודש פברואר 2017, אז הכריזה מפלגת השלטון במדינה לבצע את המהלך ברקע ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. אז, הקונגרס הלאומי אפריקני (ANC) החליט בכינוס שקיים להעביר לממשלה את ההצעה לצמצם "מיד וללא דיחוי" את מעמד השגרירות בתל אביב למשרד קישור בלבד.

בשנים האחרונות היחסים בין דרום אפריקה לישראל הפכו רעועים, ומעת לעת מתקיימות במדינה הפגנות נגד ישראל לצד קריאות להחרמתה, על רקע הסכסוך מול הפלסטינים. ההחלטה בדרום אפריקה התקבלה לאחר יום שישי נוסף של הפגנות בגבול רצועת עזה במהלכו נפצעו 83 פלסטינים, זאת ברקע המגעים בין ישראל וחמאס על רגיעה ברצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
מתאם השבויים במסר לסינוואר: "עזה לא תשוקם בלי הנעדרים"
הרצח תועד ונחשף לעיני כולם, אך תעלומת חיסול אחיו של קים לא נפתרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully