וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת הפרידה מדנינו: הליך משמעתי לראש אכ"א במשטרה

4.4.2019 / 17:06

המחלקה לחקירות שוטרים המליצה לנקוט צעדים משמעתיים או פיקודיים נגד ראש אגף משאבי אנוש לשעבר גילה גזיאל בעקבות חקירת אירוע הפרידה מהמפכ"ל לשעבר. מהחקירה עלה כי התנהלותה "אפשרה את הליקויים בהליכי ההתקשרות" שנערכו באופן לא תקין, והביאה ל"פגיעה בכספי הציבור"

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) המליצה היום (חמישי) לשקול לנקוט צעדים משמעתיים או פיקודיים נגד ראש אגף משאבי אנוש במשטרה לשעבר גילה גזיאל. המלצה להגשת כתב אישום בכפוף לשימוש הוגשה גם נגד ירון הראל, מפיק אירועים, בחשד לזיוף וקבלת דבר במרמה בקשר למכרזים שנערכו באופן לא תקין בשנים 2014-2015. בנוסף אליהם, במח"ש המליצו לנקוט צעדים משמעתיים נגד מספר קציני משטרה ששימשו כתקציבאים בשנים אלה.

פרקליט המדינה החליט לפתוח בחקירה פלילית בעקבות אירוע הפרידה מהמפכ"ל יוחנן דנינו לאחר בחינת ממצאי מבקר המדינה בנוגע להתנהלות הכלכלית של אגף משאבי האנוש. "במסגרת החקירה נאספו ונבדקו מסמכים ותכתובות הנוגעים לפרשיות שנחקרו, נגבו הודעות ונחקרו באזהרה אזרחים ואנשי משטרה", נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
אירועי הפרידה מדנינו: המבקר פתח בבדיקת הטענות על ההוצאות
תיעוד: צלם וואלה!NEWS מגורש מאירוע הפרידה של המפכ"ל

ניצב גילה גזיאל ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל. ראובן קסטרו
"הייתה לה מעורבות בליקויים ואחריות לתקינותם". ניצב גילה גזיאל/ראובן קסטרו

על פי הודעת מח"ש, "מחומר הראיות עולה לכאורה כי במספר אירועים הגיש המפיק הצעות אמת משלו לצד הצעות פיקטיביות 'מתחרות' להצעתו, על מנת להבטיח שההליך יעמוד בתנאי המחייב לפיו יש צורך בשלוש הצעות לפחות, אולם יבטיח את זכייתו של המפיק. על כן, נשקלת הגשת כתב אישום נגדו, בכפוף לשימוע".

בנוסף לאישום נגד מפיק האירועים, נמצאו ליקויים גם בתפקודה של גזיאל, שלדברי מח"ש "קיימה ישיבות עם ספקים, ובהם גם המפיק הראל, עוד לפני שהחלו ההליכים לקבלת ההצעות ולבחירת ההצעה הזוכה, דבר שאפשר, במידה רבה, את המשך התנהלותו של המפיק, ואת הליקויים בהמשך הליכי ההתקשרות".

עוד באותו נושא

ראש אגף משאבי אנוש במשטרה נחקרה במח"ש בחשד להפרת אמונים

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
חשד להתנהלות כלכלית לא תקינה במסיבת הפרידה ממנו. דנינו/ראובן קסטרו

עוד הוסיפו כי "ההמלצה לשקול נגדה הליכים נובעת גם בשל אחריותה לליקויים שנפלו בהליכים שהתקיימו באגף שבראשו היא עמדה, ושהייתה לה מעורבות בהם ואחריות לתקינותם. כן נמצאו ליקויים משמעותיים בתפקודם של קציני המשטרה ששימשו אותה עת כתקציבאים האחראים על שלבי קבלת ההצעות ובחירת ההצעה הזוכה, שכן הם לא קיימו בחינה יסודית ואמיתית של הצעות אלו".

מח"ש הגיעה למסקנה כי "ליקויים אלו התקיימו באווירה של התנהלות לקויה נמשכת, שאיש לא נתן דעתו אליה, ונבעו ככל הנראה, מתוך רצון לקצר הליכים, ולא ממניעים זרים או אישיים כלשהם". הם טענו כי ההתנהלות הלקויה הובילה "לפגיעה בשמירה על כספי הציבור, לפגיעה בשוויון ובהליכי מנהל תקינים ולפגיעה בתדמית השירות הציבורי".

משטרת ישראל: "גזיאל קצינה ראויה ואיכותית"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "בניגוד לפרסומים שונים, החלטת מח"ש כללה המלצה בלבד, לשקול הליך משמעתי או פיקודי. החומרים ממח"ש טרם התקבלו במשטרה, ורק לאחר קבלתם הם ילמדו ויבחנו כמקובל". במשטרה הוסיפו כי "גזיאל היא קצינה ראויה ואיכותית, שתרמה רבות וקידמה משמעותית את הטיפול בהון האנושי במשטרה במשך שנים ארוכות".

עו"ד עפר ברטל, ממשרד ברטל כהן, מוסר בשמה של ניצב גזיאל: "שמחים שמח"ש קיבלו את טענתנו, לפיה ניצב גילה גזיאל לא עברה כל עבירה פלילית. אנו שמחים עוד, כי אין המלצות לנקוט נגדה בהליכים כלשהם, וממליצים לבדוק בלבד, שמא יש לפעול באמצעים משמעתיים או פיקודיים בלבד. יש לשים לב לתוכן הודעת מח"ש, לפיה 'אחריותה' של ניצב גזיאל היא יותר פיקודית מיניסטריאלית ולא אחריות אישית".

(עדכון ראשון: 14:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully