וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יכולה לדמיין שיסתובב חופשי": רוצח חברתו מבקש קיצור מאסרו

4.4.2019 / 19:35

גלעד שמן נשפט למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח את חברתו עינב רוגל, חיילת בת 19, לפני 28 שנים. ב-2009 נקצב מאסרו ל-36 שנה וכעת הוא מבקש קיצור בטענה להתנהגות טובה. אם עונשו יקוצר, הוא יצא לחופשי. "איזה מסר תעביר המדינה אם ישוחרר?", אמרה אם הנרצחת

עינב רוגל. אתר יזכור, משרד הבטחון, אתר רשמי
הנרצחת עינב רוגל, בת זוגו של גלעד שמן/אתר רשמי, אתר יזכור, משרד הבטחון

גלעד שמן, שהורשע ברצח חברתו עינב רוגל, ונגזר עליו מאסר עולם, פנה לוועדת השחרורים בבקשה כי עונש המאסר שלו יקוצר והוא יוכל לצאת לחופשי. זאת לאחר שבשנת 2009 מאסרו נקצב ל-36 שנה. הדיון בעניינו של שמן ייערך ביום שני.

אמה ושתי אחיותיה של הנרצחת, שגילו במקרה על הדיון המתוכנן בוועדת השחרורים, פנו לוועדה בבקשה להשמיע את דברן ולא לקבל החלטה לפני כן. בקשתן, שהוגשה באמצעות עו"ד גלי עציון מנעמ"ת התקבלה, ואכן החלטת הוועדה לא תתקבל לפני שהאם והאחיות יעבירו את התייחסותן לבקשת הקיצור.

האם, נורית רוגל, ובנותיה, דורשות כי בקשתו תדחה וכי הוא ירצה את מלוא תקופת מאסרו. אם תתקבל בקשתו לקיצור המאסר,הוא יצא לחופשי. ככל הידוע הפרקליטות מתכוונת להביע גם היא את התנגדותה לבקשת הרוצח.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין לנתניהו: צבא רוסיה בשיתוף סוריה איתרו את הקבר של באומל
המחסנים הופצצו: תמונות הלוויין של תוצאות התקיפה בסוריה נחשפות
פרשת מות יסמין רז: המשטרה תבקש להאריך את מעצר החשוד במעורבות

עינב רוגל. אתר רשמי
"אני לא יכולה לדמיין שהרוצח של עינב יסתובב חופשי ויהיה שכן שלי", אמרה אמה. עינב רוגל/אתר רשמי

"אני לא יכולה לדמיין שהרוצח של עינב יסתובב חופשי ויהיה שכן שלי", אמרה האם. "הטרור נגד נשים הולך וגואה. איזה מסר תעביר המדינה אם תשחרר לחופשי רוצח אכזר?", שאלה. לדבריה, "בתי המשפט המחוזי והעליון נתנו פסקי דין, מדוע יש צורך לכרסם בהם? למדינה צריכה להיות אמירה ערכית וחינוכית ועליה לדחות את בקשת הרוצח".

עו"ד מורן נירשברג-דרורי, שמייצגת את שמן מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה כי "מדובר באסיר אשר השלים 28 שנות מאסר, במהלכן לקח אחריות מלאה על מעשיו, הביע צער וכאב ומגלה אמפתיה אמיתית לקורבן ולבני משפחתה. במהלך המאסר השלים מסגרות טיפוליות רבות ובהן טיפול ייעודי לאסירים המרצים מאסרים בעבירות המתה וטיפול ייעודי לגברים אלימים. במסגרת תהליך השיקום גלעד עבר אבחון שקבע כי אינו מסוכן, והוא נחשב לאסיר ללא בעיות התנהגותיות ויוצא לחופשות".

עוד נמסר כי "חשוב לציין, שבמידה שהוועדה תחליט על שחרור מוקדם גלעד ישתחרר לתכנית שיקומית של הרשות לשיקום האסיר וישהה בהוסטל המיועד לטיפול באסירים שהורשעו בעבירות של אלימות במשפחה וימשיך שם את ההליך הטיפולי האינטנסיבי בשנים הבאות. למיטב ידיעתנו, בכפוף לתוכנית זו, גם הוועדה הבין משרדית לטיפול באלימות במשפחה אינה מתנגדת לשחרור המוקדם. במכלול הנסיבות, בשלה העת לשחרורו של האסיר והמשך הליכי השיקום שלו הוא אינטרס של הציבור כולו".

עינב רוגל, בת קיבוץ שער הגולן, נרצחה בגיל 19, כשהייתה חיילת, בידיו של בן זוגה לשעבר, גלעד שמן, בן קיבוץ מעגן השכן, שהיה אז חייל משוחרר. במהלך שירותו הצבאי הואשם שמן בהרג בשוגג לאחר שירה למוות בנערה פלסטינית בעזה, במהלך האינתיפאדה הראשונה. במשפט זה הוא זוכה מחמת הספק.

רוגל ביקשה להיפרד ממנו נוכח גילויי אלימות מצדו, אולם הוא לא הניח לה והטריד אותה ללא הפסק, עד שהתבקש לא להגיע לקיבוצה. במוצאי שבת, ליל 29 ביוני 1991, הגיע שמן לשער הגולן, הצליח להכנס ליישוב מכניסה אחורית, חדר לדירתה של רוגל וירה בה למוות. גופתה התגלתה על ידי אמה בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"בחר לקפד את פתיל חייה"

שמן הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונגזר עליו מאסר עולם. הוא ערער על הרשעתו בפני בית המשפט העליון, בטענה כי היה בהתקף פסיכוטי בזמן המעשה. בית המשפט דחה את הערעור וקבע כי "אין למערער כל עילה להפחתה בעונש מאסר העולם שהושת עליו. הרצח הנפשע שביצע מצטרף לכל אותם מקרים אומללים וטראגיים בהם גבר שאינו מוכן להשלים עם ניתוק הקשרים עמו על ידי בת זוגו, בוחר, בקור רוח, לקפד את פתיל חייה".

בשנת 2009 הוועדה לקציבת מאסרי עולם המליצה לנשיא המדינה דאז, שמעון פרס, כי יקצוב את עונשו של שמן ל-30 שנות מאסר. משפחתה של רוגל ניהלה מאבק נוכח המלצה זו ואף הציגה מידע כי במהלך חופשה ממאסרו הרביץ לבת הזוג שלו, לעיני בנם המשותף.

במהלך משפט הרצח, הערעור והמלצת ועדת השחרורים לקצוב את עונשו של הרוצח, הוביל גבריאל רוגל, אביה של עינב את המאבק המשפטי. לפני ארבע שנים נפטר. "הוא היה הגב שלנו", אמרה היום בכאב נורית, אלמנתו.

לבסוף החליט הנשיא לקצוב את עונשו ל-36 שנות מאסר. כלומר, אם ירצה את כל תקופת המאסר, אחרי שעונשו נקצב, הוא ישתחרר בשנת 2027. לו תיעתר הוועדה לבקשתו, הוא יכול להשתחרר כבר עכשיו ולחזור לחיות בסביבת מגוריה של משפחת הנערה שרצח.

(עדכון ראשון: 16:14)

גלעד שמן במהלך המשפט נגדו, בתחילת שנות ה90.. דוד (דדה) עינב, אתר רשמי
גלעד שמן במהלך המשפט נגדו, תחילת שנות ה-90 | צילום: דוד/אתר רשמי, דוד (דדה) עינב
עמדת המדרון ששומרה כאתר היסטורי בקיבוץ שער הגולן, נובמבר 2015. מאיר ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
קיבוץ שער הגולן, מקום מגוריה של עינב רוגל/מערכת וואלה! NEWS, מאיר ועקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully