וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על השבת באומל: מהרגעים המרגשים בכל שנותיי כראש הממשלה

ראש הממשלה ברך על השבת גופתו של זכריה באומל לאחר 37 שנים, וציין כי לצד גופתו נמצאו גם הסרבל והציצית שלו. "השבתו היא פרעון לחוב מוסרי ללוחמים שנפלו", אמר. ריבלין: "המחויבות ללוחמנו לעולם תהיה נר לרגלינו"

צילום: קונטקט, כאן 11, מאיה הורדניצ'אנו, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב (רביעי) בהצהרה לתקשורת על השבת גופתו של רב-סמל זכריה באומל. "זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר בכל שנותיי כראש ממשלת ישראל. לפני ימים אחדים הובאו לישראל שרידי גופתו של חייל צה"ל רב-סמל זכריה באומל", אמר נתניהו. "לאורך כל השנים הללו מדינת ישראל השקיעה מאמצים עצומים לפתור את חידת גורלו, כך לגביו וכך גם לגבי שני חבריו מאותו הקרב, צבי פלדמן ויהודה כץ. עצמותיו של זכריה שהובאו לארץ זוהו בוודאות. בצמידות אליהם נמצאו גם הסרבל שלו והציצית שלו. בקרוב יובא זכריה למנוחת עולמים בקבר ישראל".

"בקרוב יובא זכריה למנוחת עולמים לקבר ישראל", הוסיף נתניהו. "אני זוכר היטב את יונה, אביו של זכריה, אני זוכר היטב את הכאב שלו כשהוא דיבר על בנו, את הערגה שלו, את הגעגועים. הוא חצה את כל העולם כדי לאתר כל פיסת מידע אודות בנו הנעדר. פעמים רבות יונה אמר לי בדמעות, הוא אמר לי שיש לו תפילה אחת - למצוא את זכריה לפני שהוא עצמו הולך לעולמו. לצערנו, יונה נפטר לפני כעשור והוא לא זכה להיות איתנו ברגע המרטיט הזה. לפני זמן קצר הודענו למשפחתו של זכריה, לאמו, לאחיו ולאחותו שהחזרנו אותו הביתה. הם ועם ישראל כולו ילוו את זכריה למנוחת עולמים, מנוחתו האחרונה באדמת ארץ ישראל".

עוד אמר ראש הממשלה על באומל כי הוא היה "חדור בבערה ציונית, שלהבת עמוקה, שהובילה אותו לארץ, לצה"ל ולקרב שבו הוא נפל. דבריו האחרונים להוריו שנכתבו על גבי גלויה - הוא כתב 'אל תדאגו, הכול בסדר, אבל כנראה שלא אבוא הביתה בקרוב'. מבצע החזרתו לישראל הוא ביטוי עילאי לערבות ההדדית ולאחוות הלוחמים שמאפיינים אותנו כעם, כמדינה וכצבא".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך עצרה לתקשורת בהתייחסות למציאת גופתו של הנעדר זכריה באומל, משרד רה"מ, 3 באפריל 2019. רויטרס
נתניהו, הערב/רויטרס

נתניהו הודה למערכת הביטחון ולגופים שהיו מעורבים במבצע להשבת גופת באומל, ואמר כי "הבאתו של חלל צה"ל לקבר ישראל היא תמיד פצע בלב המשפחה והעם אבל במקרה הזה לפצעי השכול נלווית גם הסרת הספק. אנו מסירים היום את אי הוודאות סביב גורלו של זכריה. מכאן, מירושלים, אנו אומרים יהי זכרו ברוך לעד".

"מבצע החזרתו של זכריה באומל לישראל הוא ביטוי עילאי לערבות ההדדית ולאחוות הלוחמים שמאפיינים אותנו כעם, כצבא וכמדינה", הוסיף ראש הממשלה. "זהו פירעון של חוב מוסרי ללוחמי צה"ל שנפלו, זהו פירעון של חוב מוסרי למשפחותיהם. אני מתחייב שאנחנו נמשיך להשקיע כל מאמץ, כדי להחזיר הביתה גם את נעדרינו ונופלינו האחרים ובתוכם חבריו של זכריה - צבי פלדמן ויהודה כץ, אלי כהן, רון ארד, אורון שאול, הדר גולדין ונעדרים אחרים. לא נחדל מן המשימה הקדושה הזאת".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך אף הוא על על הבאת גופתו של באומל לקבורה בישראל. "התבשרנו בהתרגשות רבה ובכאב גדול על איתורה והבאתה ארצה של גופתו של באומל זכרו לברכה. 37 שנים קשות מנשוא של המתנה כואבת, של שאלות וספקות, הגיעו לסיומן בזכות מאמץ נחוש ובלתי פוסק של צה"ל וקהילת המודיעין הישראלי", אמר. "ביום המרגש, הקשה והעצוב הזה אנחנו מחבקים את משפחת באומל, דומעים וכואבים איתה בדרכה להביא את בנה זכריה למנוחת עולמים בארצו, באדמתנו".

"לא נשקוט ולא ננוח עד שנשיב את בנינו כולם לגבולותינו, רב סמל יהודה כץ, רב סמל צביקה פלדמן, וכל נעדרי צה"ל וחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. המחויבות שלנו ללוחמינו, לבנינו ובנותינו, לעולם הייתה ולעולם תהיה נר לרגלינו. יחד נצא אל הקרב, ויחד נשוב ממנו", הוסיף ריבלין.

עוד באותו נושא

אחרי 37 שנים: הושבה גופתו של זכריה באומל מנעדרי קרב סולטאן יעקוב

לכתבה המלאה
טקס הענקת תעודות הצטיינות למצטייני שב"כ. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

יו"ר כחול לבן בני גנץ בירך אף הוא על השבת גופתו של באומל, ומסר כי "עם ישראל מברך על השבת גופתו של זכריה באומל, מחבקת ומחזקת את משפחתו עם סגירת מעגל הכאב והשכול לאחר 37 שנים. המחויבות שלנו להשבת כלל החללים והנעדרים היא מחויבות מוסרית ומדינתית שמדינת ישראל חרטה על דגלה ומלווה אותנו מיום היווסדו של צה"ל. נמשיך לפעול עד להשבת כל הבנים הביתה".

לברכות הצטרף גם יו"ר העבודה אבי גבאי, שמסר כי "הלב עם משפחתו, ועם שאר משפחות הנעדרים שממשיכות להמתין בכאב. ברכות לכוחות הביטחון על המבצע ההרואי". גם חברתו למפלגה, יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', הגיבה לאירוע וביקשה לשבח את צה"ל וקהילת המודיעין. "מי ייתן ויהיה זה סימן גם לסיום סבלן של משפחות גולדין ושאול. הבאתו של זכריה לקבר ישראל היא עדות לברית הבלתי כתובה בין המדינה ללוחמיה ולמשפחותיהם, כי לעולם לא יופקרו בשטח. זו ברית של אחריות הדדית, של ציונות, לכידות והקרבה, שעומדת מעל לחישובי עלות-תועלת".

ממלא-מקום שר החוץ ישראל כץ מסר גם כי הוא "מחבק את משפחת באומל בשעה זו". "אני מחזק את ידי משפחות נעדרי מלחמת לבנון יהודה כ"ץ וצביקה פלדמן ואת ידי משפחות נעדרי צוק איתן אורון שאול והדר גולדין ומבטיח כי נעשה הכול להשיב את יקיריהם ארצה", הוסיף כץ. נוסף אליו, בירך גם שר האוצר וחבר הקבינט משה כחלון, ואמר כי "אלה פניה היפות של הערבות ההדדית. לא נחסוך במאמצים להביא את בנינו כולם הביתה". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסר כי "יש ידיעות שעוצרות הכל וממלאות את הלב בשמחה וגאווה.‬ 37 שנים חיכינו לו ולא שכחנו אותו אף לרגע. ושבו בנים לגבולם".

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן הגיב גם הוא להשבת הגופה ובירך עליה. "במשך שנים רבות התפללנו לשובו של זכריה באומל וחבריו שנפלו במלחמת לבנון ב-1982", צייץ פרידמן בטוויטר. "היום, גופתו של זכריה, אזרח ישראלי ואמריקני, הוחזרו סוף סוף למשפחתו. ברוך הבא, זכריה, ונוח על משכבך בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully