וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספירה חוזרת באיסטנבול: ארדואן לא מוותר אחרי המכה בבחירות

3.4.2019 / 12:24

הקולות בשמונה מתוך 39 המחוזות בעיר הגדולה ביותר בטורקיה ייספרו מחדש, אחרי שמפלגת השלטון ערערה על התוצאות בהן ובבירה אנקרה. "זאת הפיכת קלפיות", טוענים תומכי הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ועדת הבחירות העליונה של טורקיה הסכימה היום (רביעי) לערוך ספירה חוזרת בשמונה מתוך 39 מחוזותיה של איסטנבול. זאת לבקשת מפלגת השלטון של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שטענה לזיופים אחרי שמועמד האופוזיציה זכה בניצחון זעום בבחירות המקומיות שהתקיימו ביום ראשון. מפלגת "הצדק והפיתוח" (AKP) התלוננה בפני הוועדה אחרי שהתוצאות הראו כי היא תאבד גם את אנקרה הבירה וגם את איסטנבול, העיר הגדולה ביותר במדינה.

בין המחוזות שייספרו נמצאים גם כמה ממעוזי מפלגת השלטון, שהעמידה את ראש הממשלה לשעבר בינאלי יילדרים כמועמדה. ביום שני הוא ויריבו, אקרם אימאמואולו, מועמד מפלגת העם הרפובליקאית (CHP), אמרו כי הפער הוא של 25 אלף קולות לטובת אימאמואולו. בעיר, לפי נתונים רשמיים, חיים 15 מיליון איש. לטענת מפלגת השלטון, שערערה גם על התוצאות באנקרה, היא השתמשה בזכותה במקומות שבהם זיהתה "אי-סדרים" בהצבעה. ב-AKP אומרים כי אלו השפיעו על התוצאה.

לקריאה נוספת על הבחירות בטורקיה
זו הכלכלה, ארדואן: נפילת הערים הגדולות בטורקיה היא תמרור אזהרה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת באנקרה, 31 במרץ 2019. AP
מסרב לקבל את ההפסד. ארדואן באנקרה, ראשון/AP

המכה שספג ארדואן בבחירות עלולה לסבך את מאמציו לעצור את המיתון הכלכלי, אך תומכיו טוענים כי הוא נפל קורבן ל"קנוניה" נגד המדינה. כלי התקשורת המזוהים עם משטרו אמרו כי הייתה זו "הפיכת קלפיות". בעיתון "סטאר" השוו זאת לניסיון ההפיכה ב-2016 ולהפגנות נגד ארדואן ב-2013. "הם רוצים להשתלט על הרצון הלאומי בשיטות מאורגנות של גניבה ורמאות", נכתב.

עורך העיתון יאני סאפאק, איברהים קאראול אמר כי תומכי המטיף הגולה פתהוללה גולן, שאותו מאשימה אנקרה בתכנון הפוטש ב-2016, היו מעורבים גם הפעם. הוא קרא לערוך בחירות חדשות באיסטנבול.

חוסר הוודאות הפוליטית גרם להיחלשותה של הלירה, שכבר איבד 2% מערכה לנוכח המשבר עם ארצות הברית סביב עסקת ה-S-400 עם רוסיה. מחלקת המדינה בוושינגטון הפצירה בממשלת טורקיה לכבד את התוצאות, ובאנקרה הגיבו בזעם. "אנחנו קוראים לכולם, כולל לממשלות זרות, לכבד את ההליך החוקי ולהימנע מלנקוט צעדים שיהוו התערבות בענייניה הפנימיים של טורקיה", אמר פהרטין אלטון, מנהל התקשורת הנשיאותית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מועמד האופוזיציה בבחירות לראשות העיר איסטנבול, טורקיה, מבקר באנקרה, 2 באפריל 2019. רויטרס
מוביל באיסטנבול. אקרם אימאמואולו, מועמד האופוזיציה, באנקרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully