וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בשיקגו: אישה שחורה ולסבית נבחרה לראשת העיר

לורי לייטפוט, תובעת פדרלית לשעבר ואאוטסיידרית פוליטית, גברה על 13 מועמדים בבחירות להנהגת העיר מוכת הפשיעה. "התחלה של משהו שונה", אמרה על הבמה לצד בת זוגה ובתה. היא תחליף את רם עמנואל, לשעבר ראש הסגל של אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

אישה שחורה ראשונה נבחרה הלילה (רביעי) לראשות העיר שיקגו, והיא גם תהיה הלהט"בית הראשונה שתכהן בתפקיד. ראשת העיר החדשה, לורי לייטפוט, הייתה תובעת פדרלית לשעבר והיא לא הייתה בשום תפקיד פוליטי רשמי לפני. היא גברה על 13 מועמדים אחרים וניצחה בסיבוב המכריע.

"יש הלילה הרבה ילדות וילדים שצופים בנו הלילה", אמרה בנאום הניצחון שלה. על הבמה לצדה היו גם בת זוגה ובתה. "הם רואים התחלה של משהו, משהו קצת שונה". היא גברה על טוני פרקווינקל, גם היא אפרו-אמריקנית. היא תהיה האישה השמינית השחורה שעומדת בראשות עיר בארצות הברית, בהן אטלנטה, ניו אורלינס וסן פרנסיסקו. היא תחליף את רם עמנואל, שהיה בעבר ראש הסגל של הנשיא ברק אובמה, גם הוא יליד העיר.

לייטפוט, בת 56, עמדה בעבר בראש יחידת החקירות הפנימית של המשטרה בעיר, שבה אלימות הכנופיות משתוללת וגובה קורבנות רבים. היחידה הוקמה אחרי שהנער לקוואן מקדונלד נורה למוות בידי שוטר ב-2014, במקרה שטויח על ידי המשטרה. במרכז האג'נדה של לייטפוט, שנתפסה כאאוטסיידרית פוליטית, היו הבטחות למגר את השחיתות הפוליטית ולסייע למשפחות קשות יום.

עוד ידיעות מהעולם
גופה שרופה בהוסטל: מיסיונר בריטי שנלחם בהרס האמזונס בפרו נמצא מת
אחרי שביקר ביד ושם, נשיא ברזיל עיוות את ההיסטוריה: הנאצים - שמאלנים

לורי לייטפוט חוגגת את ניצחונה בבחירות לראשות העיר שיקגו, 3 באפריל 2019. רויטרס
לורי לייטפוט חוגגת את ניצחונה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully