וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף איומי טראמפ: רוסיה חנכה מרכז להכשרת טייסי מסוקים בוונצואלה

2.4.2019 / 19:43

התאגיד הממשלתי רוסטק אמר כי המתקן, שמיקומו לא נחשף, ישמש לאימון טייסים מקומיים על כלי טיס מתוצרת רוסית. מוסקבה מעמיקה את שיתוף הפעולה הצבאי עם משטרו של מדורו גם אחרי שארה"ב דרשה ממנה לסגת מהמדינה מוכת המשבר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רוסיה פתחה מרכז אימונים בוונצואלה להכשרת טייסי מסוקים ביום חמישי שעבר - כך נמסר מהתאגיד הממשלתי "רוסטק". זו מחוות תמיכה נוספת של מוסקבה במשטרו של ניקולס מדורו, והבסיס נחנך באותו יום שבו הזהירה ארצות הברית את מוסקבה ומדינות אחרות התומכות במשטר מפני שליחת כוחות וציוד צבאיים למדינה.

האזהרה של ארצות הברית, התומכת במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו, הגיעה אחרי שרוסיה שלחה שני מטוסים עם כמאה אנשי צבא למדינה הדרום אמריקנית. בקרמלין אמרו כי הם "מומחים" שאמורים לסייע לצבא ונצואלה לתפעל את מערכות הנשק הרוסיות שברשותו.

ברוסטק אמרו כי הבסיס החדש, שמיקומו לא נחשף, הוקם בעזרת מומחים רוסים. הם אמורים להכשיר את הטייסים המקומיים בהטסת מסוקי תקיפה מדגם Mi-35M המיוצרים ברוסיה וכן מסוקי תובלה מתוצרת רוסית. המתקן נחנך במסגרת הסכם של התאגיד הרוסי עם יצרנית הנשק CAVIM שבבעלות ממשלת ונצואלה. רוסטק אמר כי הוא רוצה להעמיק את שיתוף הפעולה הצבאי והטכני עם משרד ההגנה של ונצואלה.

עוד באותו נושא:
ארה"ב לרוסיה: לא נעמוד מנגד לנוכח שליחת הכוחות לוונצואלה
רוסיה משיבה לטראמפ: נוכחותנו בוונצואלה לא מאיימת על אף אחד

חיילים מצבא ונצואלה שומרים על מטוס של חיל האוויר של רוסיה בנמל תעופה בפאתי קראקס, 29 במרץ 2019. רויטרס
חיילים מצבא ונצואלה שומרים על מטוס רוסי בנמל מחוץ לקראקס, בשבוע שעבר/רויטרס

רוסיה, שסיפקה גם מטוסי קרב, טנקים ומערכות הגנה אווירית לוונצואלה, דוחה את הביקורת האמריקנית על שיתוף הפעולה הצבאי שלה עם קראקס. לטענתה, היא לא מתערבת בענייניה הפנימיים של המדינה ולא מהווה איום על יציבות האזור.

בשבוע שעבר אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי על רוסיה לצאת מוונצואלה בהקדם האפשרי. הוא איים כי "כל האופציות פתוחות" לשם מטרה זו, מה שמעלה את האפשרות לסנקציות נוספות על מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully