וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה משיבה לטראמפ: נוכחותנו בוונצואלה לא מאיימת על אף אחד

28.3.2019 / 19:50

נשיא ארה"ב קרא למוסקבה להוציא מיד את כוחותיה מהמדינה מוכת המשבר, אך בקרמלין דחו את דבריו ואמרו כי זהו חלק משיתוף פעולה עם משטר מדורו. הפנטגון דחה את ההבהרות: "לא תמיד מאמינים למה שהם אומרים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רוסיה דחתה היום (חמישי) את דרישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להוצאת כוחותיה מוונצואלה. דוברת משרד החוץ במוסקבה אמר כי מומחים רוסים הגיעו לוונצואלה לבקשת ממשלתו של ניקולס מדורו על בסיס הסכמי שיתוף פעולה צבאיים-טכניים בין המדינות.

"אף אחד לא מסתיר זאת", אמרה דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זחרובה, בתדרוך השבועי שלה לכתבים, על ההסכמים שנחתמו בין רוסיה לבין מוסקבה. היא תיארה את הכוחות שנשלחו אל ונצואלה כ"מומחים". היא הוסיפה: "רוסיה לא משנה את מאזן הכוחות באזור, רוסיה לא מאיימת על אף אחד, שלא כמו אזרחים (גורמים רשמיים) בוושינגטון".

חוזה רפאל טורבלה פרס, הנספח הצבאי של ונצואלה במוסקבה, אישר כי כוחות רוסיים הגיעו למדינה, אך הוא טען כי הם לא ישתתפו במבצעים צבאיים. לדבריו, שצוטטו בסוכנות הידיעות אינטרפקס, "הנוכחות של הכוחות הרוסיים קשורה לשיחות על שיתוף פעולה בתחום הצבאי-טכני".

הפנטגון דחה את ההבהרות שהציגה רוסיה. "אני לא בטוח שאני תמיד מאמין למה שהם אומרים", אמר שר ההגנה בפועל, פטריק שהנאן, בשיחה עם קבוצה קטנה של כתבים בפלורידה. הוא לא פירט מה לדעתו מעשיהם של הכוחות הרוסיים בוונצואלה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך פגישתו עם פביאנה רוזאלס אשתו של מנהיג האופוזיציה ויו"ר הקונגרס של ונצואלה, חואן גואידו, בבית הלבן וושינגטון, ארה"ב, 27 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ ואשתו של מדורו בבית הלבן, אתמול/רויטרס

אתמול אמר טראמפ כי "כל האופציות פתוחות" בנוגע להוצאת הכוחות הרוסיים מוונצואלה, השרויה במשבר פוליטי וכלכלי חריף. ביום שבת נחתו שני מטוסים רוסיים בפאתי קראקס, כשעליהם כמאה חיילים רוסים. עד היום סירבו בקרמלין להתייחס רשמית לדיווחים על הגעת הכוחות, בתקופה שבה משטרו של מדורו נתון ללחץ בינלאומי כבד.

רוסיה, יחד עם סין, מגבה את הנשיא הסוציאליסטי, בעוד שארצות הברית ומרבית מדינות המערב מכירות בחואן גוואידו כנשיא הזמני מאז ינואר בטענה שניצחונו של מדורו בבחירות בשנה שעברה היה לא לגיטימי.

(עדכון ראשון: 13:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully