וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ המפגינים: נשיא אלג'יריה יתפטר לפני תום כהונתו החודש

1.4.2019 / 20:54

בוטפליקה הבטיח להסתלק עוד בטרם סיום הקדנציה הרביעית והאחרונה שלו ב-28 באפריל. זאת בעקבות מחאת הענק נגד משטרו, שאילצה אותו לוותר על התמודדות על כהונה נוספת ולדחות את הבחירות. לא ברור אם המפגינים, הדורשים את שינוי השלטון, יסתפקו בזה

צילום: רויטרס

נשיא אלג'יריה, עבד אל-עזיז בוטפליקה, יפרוש מתפקידו לפני סיום כהונתו הרביעית ב-28 באפריל - כך נמסר הערב (שני) מלשכתו של המנהיג החולה והמבודד. בהצהרה קצרה מאמר כי בוטפליקה ינקוט "צעדים חשובים כדי להבטיח את המשכיות תפקודם של מוסדות המדינה" אחרי פרישתו מהתפקיד שבו הוא מחזיק מאז 1999.

הכרזתו היא תוצאה של הפגנות שבועיות מאסיביות נגד משטרו, שבהן קראו ההמונים תיגר על הסטטוס-קוו הפוליטי השלטוני שנמשך שני עשורים. הנשיא בן ה-82 נראה בפומבי לעתים רחוקות מאז שלקה בשבץ ב-2013.

עם זאת ,עדיין לא ברור אם הוויתור האחרון של הנשיא תרצה את המפגינים, שהבהירו כי לא די להם בהפלת בוטפליקה, אלא בשינוי כל מבנה הכוח באלג'יריה.

החוקה של אלג'יריה קובעת כי יו"ר הבית העליון ישמש נשיא זמני למשך תקופה של עד 90 יום עד ארגונן של בחירות חדשות.

עוד באותו נושא:
צבא אלג'יריה מצטרף למפגינים נגד הנשיא: להכריז על נבצרות
אמרו לא לזקן: המחאה באלג'יריה העירה לתחיה את האביב הערבי
רוסיה על המחאה באלג'יריה: יש ניסיון לערער על היציבות

נשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בוטפליקה. AP
סוף תקופה. נשיא אלג'יריה בוטפליקה/AP

מתנגדיו של בוטפליקה אומרים כי הוא אינו כשיר להמשיך לכהונה נוספת, והם חושדים כי הוא מוחזק בתפקיד כדי להגן על אחיזת הצבא והאליטה הפוליטית ששולטת באחת מיצאניות הנפט הגדולות ביותר ביבשת מאז מלחמת העצמאות נגד צרפת לפני כ-60 שנה.

בוטפליקה עלה לשלטון ב-1999 והצליח לסיים את מלחמת האזרחים העקובה מדם עם האסלאמסטים, שגבתה את חייהם של כ-200 אלף איש. אזרחים רבים, שהיו מצולקים מהמלחמה, קיבלו את הדיכוי הפוליטי תמורת היציבות הביטחונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully