וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המזון "נטו" לא אפשרה לעובדים להתאגד - ותשלם חצי מיליון שקל

1.4.2019 / 21:03

חברת שיווק המזון שבבעלות איש העסקים עדי עזרא, תשלם פיצויים של חצי מיליון שקל, לאחר שלא אפשרה לעובדיה להתאגד. על פי פסק הדין, "תגובתה של החברה הייתה ברוטלית ובלתי חוקית" כשקב"ט החברה דחף חבר וועד לרצפה וקרע את טפסי ההתפקדות שלו

בר רפאלי, עדי עזרא. ניר פקין
ישלם לקופת הוועד כחצי מיליון שקל. עדי עזרא ובר רפאלי/ניר פקין

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע היום (שני) כי חברת "נטו מלינדה", יבואנית ומשווקת המזון מהגדולות בארץ, הפרה את הוראות חוק ההסכמים קיבוציים ופגעה בזכות עובדיה להתאגדות. בית הדין חייב את החברה בפיצוי בסך חצי מיליון שקלים על הפגיעה, והורה לה לחדול לאלתר מכל פעולותיה לסיכול התאגדות העובדים במסגרת ההסתדרות. יו"ר דירקטוריון נטו מלינדה הוא איש העסקים עדי עזרא, בן זוגה של הדוגמנית בר רפאלי, ואביו דודי עזרא הוא נשיא חברת האם "נטו אחזקות".

על פי פסק הדין שקיבל את טענות ההסתדרות, תגובת החברה הייתה "מידית, ברוטלית ובלתי חוקית", זאת לאחר שקב"ט החברה הטיח באלימות עובד חבר ועד ברצפה, נטל מידיו את טפסי ההתפקדות וניסה לקרוע אותם.

ניסיון העובדים לקיים התאגדות החלה בחשאי בתחילת השנה שעברה, ונחשפה בפני הנהלת החברה בחודש אפריל, עם הגעת נציגי ועד העובדים וההסתדרות למתחמי החברה. בהמשך הדרך, פעלה החברה באמצעות עובדים אשר שיתפו פעולה עם ההנהלה, הפיצו בקרבם את מסריה וכפו עליהם לבטל את הצטרפותם להסתדרות.

עוד בוואלה! NEWS
למרות העתירה: יורשו של ניסנקורן מונה ליו"ר ההסתדרות
"מנגנון ירושה פסול": עתירה נגד מינוי מחליפו של ניסנקורן בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
"החלטת בית הדין מעבירה מסר חד וברור לכל מעסיק שחושב שהוא נמצא מעל לחוק", יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

לצד חיוב החברה בפיצוי של חצי מיליון שקלים, בית הדין דחה את טענות ההגנה של החברה, וקבע בסיום פסק הדין, על פי הרכב בית המשפט, כי "בעת קביעת שיעור הפיצוי הראוי הבאנו בחשבון את תגובתה הנחרצת של המשיבה לניסיון ההתארגנות, את האלימות שהופעלה כנגד יו"ר הוועד והגיבוי המוחלט שנתנה החברה להתנהלות זו".

בית המשפט המשיך ואמר כי לקח בחשבון "את העובדה שהתנהלות המשיבה הייתה מכוונת ושיטתית, תוך ניסיון להרחיק את חברי הוועד והפעילים מהאפשרות להחתים את העובדים מחד, ואת עידוד פעילות העובדים כנגד ההתארגנות מאידך, וכן את השיקול ההרתעתי אשר נועד למנוע הישנות מקרים דוגמת המקרה שלפנינו". "נטו" נחשבת כיום לאחת מחמש חברות המזון הגדולות בארץ, ובית הדין קבע כי עניין זה היה בעוכרה בשיקול קביעת הפיצוי.

על פי פרסומים, "נטו אחזקות" חתמה את השנה החולפת עם עלייה של 5.3% ברווח הנקי, ל-113 מיליון שקל. עלות השכר של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-2018 ב-8.45 מיליון שקל.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על ההחלטה ואמר כי "החלטת בית הדין מעבירה מסר חד וברור לכל מעסיק שחושב שהוא נמצא מעל לחוק ויכול לרמוס את הזכות הבסיסית של עובדיו להתאגד. ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד העובדים ותפעל להבטחת זכויותיהם".

מוועד הפעולה של התאגדות עובדי נטו נמסר כי "זהו יום גדול וניצחון לעובדי נטו האמיצים. במשך קרוב לשנה אנו נאבקים תוך אמונה שלמה בצדקת דרכנו על זכותנו הבסיסית להתאגד. על אף ההתנגדות הברוטלית של הנהלת החברה הצלחנו לצרף להסתדרות מעל לשיש מהעובדים. אנו קוראים להנהלה להתחיל ולציית לדרישות החוק להכיר בהתאגדות ולשבת איתנו למו"מ ללא דיחוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully