וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלוי על עגורן ומסכן את חייו: תיעוד מאתר בנייה בפתח תקווה

1.4.2019 / 10:46

שוהה בלתי חוקי בן 22 נעצר כשהוא מפעיל את עגורן הצריח באתר בנייה ללא רישיון, תוך שהוא עובר על עבירות בטיחות חמורות ומסכן חיי אדם. החשוד יובא לדיון בהארכת מעצרו והמשטרה סגרה את אתר הבנייה עד לסיום החקירה

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: תומר לוי

שוהה בלתי חוקי בן 22 נעצר אתמול (ראשון) במהלך פעילות של המשטרה בפתח תקווה, לאחר שעל פי החשד הפעיל עגורן באתר בנייה ללא רישיון. בן ה-22 חשוד בעבירות של התחזות, קבלת דבר במרמה, שימוש לא זהיר במכונות ועבירות בטיחות חמורות תוך סיכון ממשי לחיי אדם. כמו כן, במהלך הפעילות עוכבו שני חשודים נוספים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות בטיחות.

לדברי המשטרה שפעלה בשיתוף היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, המנופאי אותר אתמול בשכונת אם המושבות בפתח תקווה, כשהוא מפעיל עגורן צריח ללא אישורים הנדרשים על פי חוק, ומבלי שעבר כל קורס המסמיך אותו לעסוק בתחום.

החשוד, שלא הבחין בשוטרים והיה עסוק בהפעלת העגורן נצפה כשהוא מניף משאבת בטון לגובה של עשרות מטרים ופועל נוסף עומד על המשאבה ומכוון את המנופאי. במהלך היום יובא החשוד לבית משפט השלום בראשון לציון והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו בהתאם לצרכי החקירה. כמו כן, מעורבים נוספים צפויים להיחקר. בעקבות האירוע הוחלט על סגירת האתר והפסקת העבודות עד לסיום חקירת ליקויי הבטיחות במקום.

עוד בוואלה! NEWS
בפעם השלישית מתחילת השבוע: פועל נהרג בתאונת עבודה בחריש
תיעוד מטריד: למרות התאונה, באתר בחריש עובדים ללא אמצעי בטיחות

פועל עומד על עגורן בפתח תקווה, אפריל 2019. צילום מסך
הפועל שעמד על העגורן, בעת שהחשוד הפעיל אותו, פתח תקווה/צילום מסך

אף שאירוע זה הסתיים ללא נפגעים, ריבוי התאונות בענף הבנייה בשל ליקויי בטיחות גבה את חייהם של שלושה פועלים לפני כשבועיים, באתר בנייה בחריש. השלושה נפלו מגובה רב מבניין ולאחר התקרית התגלו במקום ליקויים ומשרד העבודה והרווחה הציא לאתר צו בטיחות.

משרד העבודה והרווחה עדכן כי בעקבות ריבוי התאונות בעיר חריש, צוותים מתוגברים של מנהל הבטיחות נפרשו בעיר והוציאו שישה צווי בטיחות לאתרי בנייה עקב רשלנות בטיחותית בהם: פרויקט חלומות חריש אבני חן, בביצוע חברת שגראוי בנייה ופיתוח, רח' שוהם 25. במסגרת הביקור הוצא צו בטיחות על סכנת התמוטטות קרקע. נמצאו ליקויים נוספים שכעת מטופלים על ידי מנהל העבודה במקום.

אתר נוסף עליו הוציא המשרד צו בטיחות הוא של האחים פתחי שבונים בית ספר יסודי בחריש, מגרש 218. למקום ניתן צו בטיחות בגין פיגומים לא תקינים, כבלי חשמל לקווים ואין אישור עבודה בגובה. פרויקט נוסף בחריש הוא של תאופיק מחמיד שבונה 872 יחידות דיור במתחם תמימי דרך בחריש. לאתר ניתן צו בטיחות על פיגומים לא תקינים, כבלי חשמל לקויים ואין אישור לעבודה בגובה. האחים ז. בשארה בע"מ - קיבלו צו בטיחות ועיצום על פיגומים שאינם תקינים, על כך שאין גידורים, בשל חוסר בציוד מגן, למקום אין פנקס עגורנאי ובשל חוסר ברתמות בטיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully