וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים קפצו אל מותם: 26 הרוגים בשריפה במגדל בבנגלדש

31.3.2019 / 15:29

המשטרה עצרה שניים מבעלי המגדל בבירה דאקה בעקבות שריפה שהביאה למותם ולפציעתם של עשרות. במבנה לא היו יציאות חירום תקינות, ולפחות שבעה אנשים מתו בנפילה כשניסו להינצל בקפיצה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

לפחות 26 בני אדם נספו בשריפה שפרצה במבנה מסחרי בבירת בנגלדש בשבוע שעבר, במחדל בטיחותי נוסף בעיר מוכת האסונות. היום (ראשון) הודיעה המשטרה כי היא עצרה שניים מבעלי הבניין בן 22 הקומות, שבו לא היו יציאות חירום ראויות. עוד 70 אנשים נפצעו בשריפה, שבה קפצו לפחות שבעה מהקורבנות אל מותם.

הרשויות אמרו כי המגדל לא עמד בתקנות הבטיחות הנדרשות ועבר הרחבה בניגוד לחוק. האכיפה הרופפת של תקנות הבטיחות בבנגלדש נקשרת לעתים קרובות כסיבה לפריצתן של שריפות גדולות במדינה שבדרום אסיה. מאות אנשים נהרגו בה בשנים האחרונות בשריפות דומות, בהם 71 שנהרגו בחודש שעבר בשריפה בשכונה בעיר העתיקה.

סגן מפקד המשטרה, עבדול באטן, אמר לכתבים כי שני הבעלים שנעצרו - אחד מהם מנהיג מקומי של מפלגת האופוזיציה, חשודים בהזנחה ובהפרה של חוקי הבניה שהסתיימו בהרוגים. "זאת הייתה תקרית כואבת מאוד. אחרי החקירה, אנחנו נגיש כתבי אישום", אמר. הוא הוסיף כי הם עלולים להיות מואשמים ברצח. לדבריו, המשטרה מחפשת אחרי מי שאחראי לבניית המבנה בשנות ה-90.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
בלי רדיו, עיתונים וביקורים: המחבל מניו זילנד מתלונן על תנאי הכליאה
בחירות מקומיות בטורקיה: ארדואן חושש מאובדן הערים הגדולות
הליגה הערבית מתכנסת בתוניסיה: "שוללים את ההכרה בריבונות ישראל בגולן"

כבאים בניסיונות לכבות שריפה בבניין מסחרי רב קומות בדאקה, בנגלדש, 28 במרץ 2019.. רויטרס
הבעלים עשויים להיות מואשמים ברצח. השריפה במגדל, בשבוע שעבר/רויטרס

פויזור רחמן, ראש צוות החקירה שהוקם על ידי המשרד לניהול אסונות, אמר כי שורדי האסון מסרו את עדויותיהם לחוקרים המחפשים את הסיבה לפרוץ הדליקה. "העדויות שלהם יעזרו לנו לגבש המלצות ריאליסטיות כדי למנוע את הישנותם של מקרים דומים בעתיד", הוא אמר היום לכתבים.

באופוזיציה האשימו את הממשלה באחריות לשריפה ואמרו כי היא לא שדרגה את שירותי הכבאות כנדרש. "הממשלה השקיעה סכום עצום ברכישת כלי נשק קטלניים כדי לדכא את האופוזיציה ואת התהליך הדמוקרטי, אבל לא עשתה דבר כדי לשדרג את שירותי הכיבוי", אמר רהול כביר ריזבי, בכיר במפלגת האופוזיציה הלאומנית (BNP).

עוד באותו נושא

בנגלדש: לפחות 70 הרוגים בשריפה בעיר העתיקה בבירה

לכתבה המלאה
כבאים בניסיונות לכבות שריפה בבניין מסחרי רב קומות בדאקה, בנגלדש, 28 במרץ 2019.. רויטרס
כבאים בניסיונות לכבות שריפה בבניין מסחרי רב קומות בדאקה, בנגלדש, 28 במרץ 2019./רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully