וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות מקומיות בטורקיה: ארדואן חושש מאובדן הערים הגדולות

31.3.2019 / 9:48

הנשיא מצייר את הבחירות הראשונות מאז שקיבל את סמכויותיו הנרחבות כהרות גורל עבור המדינה, והמשבר הכלכלי עשוי לעלות למפלגתו בהפסדים באנקרה ובאיסטנבול. אחרי מאה עצרות בימים האחרונים, ארדואן מזהיר: אם האופוזיציה תנצח, התושבים ישלמו את המחיר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אזרחי טורקיה מצביעים היום (ראשון) בבחירות מקומיות, שלפי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הן הרות גורל לעתידה של המדינה. ארדואן חושש מפני הפסדים של מפלגת השלטון שלו "הצדק והפיתוח" (AKP) באנקרה הבירה וגם באיסטנבול, העיר הגדולה ביותר בטורקיה.

ההצבעה במחוזות שבמזרח המדינה החלה בשעה 7:00 ושעה לאחר מכן בשאר חלקי טורקיה. הקלפיות במזרח המדינה ייסגרו ב-16:00 ובמערבה ב-17:00. 57 מיליון איש הם בעלי זכות בחירה, ותמונה ברורה של התוצאות צפויה בסביבות חצות.

ארדואן, ששולט בפוליטיקה המקומית ב-16 השנים האחרונות הודות לצמיחה כלכלית חזקה ויכולות קמפיין מבריקות, הוא המנהיג הפופולרי ביותר - והמפלג ביותר - בהיסטוריה המודרנית של טורקיה. לאור המשבר הכלכלי בשנה שעברה, שבו איבדה הלירה כ-30% מערכה, חלק מהבוחרים עשויים להעניש את ארדואן שאינו מפגין פשרות. בשבוע שעבר הוא שב להאשים את המערב בצרותיה הכלכליות של טורקיה, והבטיח כי היא תתאושש אחרי הבחירות והוסיף כי הוא "הבוס" של הכלכלה.

"המטרה מאחורי המתקפות הגוברות נגד ארצנו לפני הבחירות היא לחסום את הדרך לטורקיה חזקה וגדולה", אמר אתמול ארדואן באחת משש עצרות הבחירות שקיים באיסטנבול.

לקריאה נוספת
ארדואן השווה בין יאיר נתניהו למחבל מניו זילנד: חלק מרשת אסלאמופובית

נשיא טורקיה ארדואן בעצרת בחירות באיסטנבול, 30 במרץ 2019. רויטרס
לא פחות משש עצרות ביום אחד. ארדואן באיסטנבול, אתמול/רויטרס

אלו הבחירות הראשונות של הנשיא מאז שקיבל לידיו סמכויות נרחבות בבחירות לנשיאות בשנה שעברה. ממשלתו נתונה לחצי ביקורת בשל מדיניותה הכלכלית ומצב זכויות האדם במדינה, ואובדן הבירה או איסטנבול יובילו לסיום שלטונה של מפלגת השלטון או של קודמותיה בשתי הערים הללו, שנמשך כרבע מאה. עבור ארדואן, זו תהיה תבוסה סמלית.

לפני ההצבעה, מפלגת העם הרפובליקאית (CHP), מפלגת האופוזיציה המרכזית, ומפלגת "הטוב" יצרו ברית אלקטורלית כדי להתחרות בזאת של ה-AKP ושל שותפתה, המפלגה הלאומנית MHP. האופוזיציה הפרו-כורדית, מפלגת העם הדמוקרטית (HDP), שאותה מאשים ארדואן בקשרים למחתרת הכורדית, לא כרתה ברית עם מפלגות אחרות והיא לא הציבה מועמדים לראשות העיר באיסטנבול או באנקרה, מה שעשוי לעזור לאופוזיציה. ב-HDP מכחישים כי הם קשורים למחתרת ה-PKK.

עוד באותו נושא

מושחתים, עדיין לא נמאסתם: כשהבוחרים מעדיפים לעצום עיניים

לכתבה המלאה
תומכי נשיא טורקיה ארדואן באיסטנבול, 30 במרץ 2019. רויטרס
תומכי ארדואן בעצרת באיסטנבול, אתמול/רויטרס

בימים האחרונים קיים ארדואן כמאה עצרות בחירות ברחבי המדינה, כולל 14 פעמים בשכונות השונות של איסטנבול ביומיים האחרונים. באנקרה הוא נאם יותר מארבע פעמים בקמפיין הבחירות. הוא מתאר את הבחירות כבחירות קיומיות עבור טורקיה, ומכנה את יריביו "תומכי טרור" שרוצים להפיל את טורקיה. הוא הזהיר כי אם האופוזיציה תנצח באנקרה, התושבים "ישלמו מחיר".

מתנגדיו דוחים את ההאשמות שלו ואינם רואים בבחירות המקומיות קרב על הישרותה של המדינה. "איזו הישרדות? אנחנו בוחרים ראשי ערים, מה זה קשור להישרדותה של המדינה?", אמר כמאל קילצ'דאוגלו, מנהיג ה-CHP, בעצרת בעיר אסקישהיר. "אם יש עניין של הישרדות בטורקיה, זה בגללך", הטיח בארדואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully