וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: הפשיטה על השגרירות שלנו בספרד - מתקפת טרור חמורה

31.3.2019 / 11:46

פיונגיאנג התייחסה לראשונה לפריצה של קבוצת הצללים המחפשת להפיל את שלטונו של קים, ורמזה למעורבות ה-FBI. ואולם, היא לא האשימה ישירות את וושינגטון וקראה למדריד להשלים את החקירה

שגרירות קוריאה הצפונית במדריד, 28 בפברואר 2019. רויטרס
השגרירות הצפון קוריאנית במדריד/רויטרס

קוריאה הצפונית אמרה היום (ראשון) כי הפריצה לשגרירות שלה בספרד בחודש שעבר הייתה "מתקפת טרור חמורה". גורם במשרד החוץ בפיונגיאנג אמר בהתייחסות הראשונה לפעולה המסתורית כי יש לפתוח בחקירה. הוא הוסיף כי המדינה עוקבת מקרוב אחרי "השמועות" שלפיהן ה-FBI וקבוצת צללים חשאית היו אחראיות לפריצה. עם זאת, הוא לא האשים ישירות את וושינגטון, שהיחסים עמה מתוחים במיוחד אחרי קריסת הפסגה בחודש שעבר.

"אנחנו נמתין לתוצאות (החקירה) בסבלנות", צוטט אותו גורם על ידי סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית. בדיווח נטען כי קבוצה חמושה תקפה את השגרירות במדריד, וקשרה, הכתה ועינתה אנשי צוות וגנבה ציוד תקשורת. "זאת הפרה חמורה של ריבונות המדינה והפרה בוטה של החוק הבינלאומי, ומעשה מסוג זה אינו יכול להתקבל ברחבי העולם", אמר אותו גורם.

ביום חמישי הודיע הארגון החשאי "ההגנה האזרחית של צ'אולימה" כי הוא משעה את פעילותו באופן זמני. זאת אחרי שבית משפט בספרד פרסם צווי מעצר בינלאומיים לשני חשודים בהשתתפות בפריצה, שלפי הרשויות המקומיות נמלטו לארצות הברית. הארגון אמר כי ארצות הברית בגדה באמון שנתן בה אחרי שהוא פנה ל-FBI עם המידע שהושג בפריצה, שהתרחשה ימים לפני פגישתם השנייה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג הצפון קים ג'ונג און. ראש צוות המשא ומתן הצפון קוריאני בשיחות היה בעבר שגריר המדינה בספרד.

לקריאה נוספת בנושא
"שמו מטרה על גבינו": הארגון שפועל להפלת המשטר בצפון קוריאה נחשף
דיווח: מתנגדי משטר אחראים לפריצה לשגרירות הצפון קוריאנית בספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully