וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמו מטרה על גבינו": הארגון שפועל להפלת המשטר בצפון קוריאה נחשף

27.3.2019 / 21:28

בית המשפט בספרד חשף את שמותיהם של חלק מהמעורבים בפריצה לשגרירות הצפון קוריאנית במדריד, שבוצעה על ידי קבוצת "ההגנה האזרחית של צ'אולימה" המסתורית. עתה, המשך הפעילות שלה בסכנה. "הם החליטו לעמוד לצד המשטר"

אזרחי צפון קוריאה הצביעו בבחירות לפרלמנט המדינה, המנוהל על ידי השליט קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הארגון החשאי "ההגנה האזרחית של צ'אולימה" קיבל אחריות על הפריצה לשגרירות הצפון קוריאנית בספרד בחודש שעבר, ועתה הוא עומד באור הזרקורים אחרי שבית המשפט העליון של ספרד ציין את שמותיהם של חלק מחבריו. הארגון, המכונה גם "מדינת ג'וסון החופשית", שם לו למטרה להפיל את משטרו של קים ג'ונג און. הוא התפרסם לראושנה אחרי שהעביר למקום מבטחים את בנו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית שחוסל ב-2017.

הרשויות בספרד שחררו אתמול מסמכים משפטיים שבהם מואשמים לפחות עשרה אנשים בהסתערות על השגרירות, בהכאת חלק מעובדי השגרירות ובהחזקתם כבני ערובה במשך שעות בטרם נמלטו מהמקום עם מחשבים וכוננים קשיחים. זאת אחת הפעולות ההתקפיות ביותר שננקטה אי-פעם על ידי מתנגדי שושלת קים.

"אלו המנסים 'לחשוף' את אלו במדריד סימנו מטרה על גבם של מי המבקשים בסך הכול להגן על אחרים", כתב הארגון באתר שלו, כשלמעשה הודה לראשונה במעורבותה בפשיטה הנועזת. "הם החליטו לעמוד לצד השליטים הפושעים והטוטליטרים בפיונגיאנג על פני הקורבנות שלהם". בארגון דחו שנעשה שימוש בכלי נשק או באלימות בזמן הפריצה.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפגישה עם צמרת הצבא בפיונגיאנג, 27 במרץ 2019. רויטרס
איום חדש על שלטונו? קים ג'ונג און במפגש עם ראשי הצבא, היום/רויטרס

לי וולוסקי, עורך דין אמריקני המייצג את הארגון, אמר כי בית המשפט בספרד הגיע למסקנותיו מבלי ששמע את העמדה של נציגיו. "יש כמה הצהרות שמיוחסות לשופט בתקשורת שאינן משקפות בצורה מדויקת את מה שקרה במדריד", אמר, מבלי לפרט. "בכל מקרה, היה זה בלתי אחראי ביותר לחשוף בפומבי את שמותיהם של מי שחברים באופוזיציה למשטר ברוטלי, שמוציא להורג בשגרתיות את אויביו".

בין עשרת החשודים, המסמכים ציינו את שמותיהם ואת תאריך לידתם של שבעה מהם, כולל אזרחים ממקסיקו, ארצות הברית וקוריאה הדרומית. פרט לאחד מהם, כולם היו בני פחות מ-30. מומחים ופעילים אומרים כי הזיהוי שלהם בפומבי עלול לפגוע במטרה שלהם ואף לסכן את חייהם. "זה היה מסוכן מדי, ועכשיו הם לא יוכלו לבצע את פעולותיהם כבעבר".

עוד באותו נושא

קבוצת צללים צפון קוריאנית הקימה ממשלה בגולה: "עד להפלת הרשע"

לכתבה המלאה
שגרירות קוריאה הצפונית במדריד, 28 בפברואר 2019. רויטרס
העובדים הוכו והוחזקו. השגרירות במדריד/רויטרס

הקבוצה מתארת את עצמה באתר שלה כ"ממשלה הזמנית" של ג'וסון החופשית וכנציגה הלגיטימית היחידה של אזרחי קוריאה הצפונית. האתר החל למכור גם "אשרות בלוקצ'יין" ליום שבו ייפול המשטר תמורת מטבעות קריפטו. ב-11 במרץ קיבל הארגון אחריות על השחתת שגרירות קוריאה הצפונית במלזיה. פיונגיאנג לא התייחסה עוד לפריצה לשגרירות במדריד ולא הגישה תלונה למשטרה המקומית.

אתמול אמרו בארגון כי שום ממשלה זרה לא הייתה מעורבת במבצע שלהם או הייתה מודעת לו בטרם יצא לפועל. עוד נאמר כי הם חלקו מידע חשוב עם ה-FBI, לבקשת הבולשת הפדרלית, אולם, לדבריהם, "נראה שהסכמי הסודיות הופרו". מחלקת המדינה בוושינגטון אמרה אתמול כי הממשל לא היה מעורב בפשיטה.

ההתנגדות לקים לובשת צורה?

האזרח המקסיקני שהוזכר על ידי הרשויות בספרד הוא אדריאן הונג, פעיל ותיק שעזר להקים את ארגון הסיוע "חירות בקוריאה הצפונית (LiNK). לפי מומחים, הוא גם הוביל ארגון הנערך לקראת "שינוי דרמטי ומידי" במדינה. לפי המסמכים, הונג מילא תפקיד מוביל בפריצה ולאחר שברח לארצות הברית הוא יצר קשר עם ה-FBI כדי להציע את המידע שנגנב. הונג לא הגיב על הנושא.

הונג היה בין כמה פעילים משורות LiNK שנעצרו וגורשו מסין בסוף 2006, כשניסו לעזור לקבוצת פליטים צפון קוריאנים לברוח. לפי הצהרת הארגון מאתמול, הונג לא היה מעורב בפעילותו במשך יותר מעשור וכי ל-LiNK לא היה מידע על הפעילות הנוכחית שלו.

הונג סיפר לעיתון באיחוד האמירויות הערביות ב-2011 כי אירועי האביב הערבי שהתחוללו באותו זמן הם "חזרה" עבור קוריאה הצפונית. קאנג צ'ול-הוואן, עריק ומייסד מרכז האסטרטגיה של קוריאה הצפונית בסיאול, אמר כי הונג נסע אפילו ללוב כדי לחקור את ההשלכות של הפלת משטרו של מועמר קדאפי.

הפעולות הנועזות של הארגון העלו השערות ולפיהן ייתכן שההתנגדות למשטרו של קים לובשת צורה. מנגד, מומחים אחרים ספקניים יותר ואומרים שיש עדיין שאלות לא פתורות על קשרים אפשריים של הארגון עם סוכנויות מודיעין זרות.

"אני עדיין נוטה להאמין שיש מעורבות מקצועית כלשהי, כי השתלטות על שגרירות זרה היא לא פעולה קלה", אמר מנהל "קבוצת הסיכון של קוריאה", אנדריי לנקוב. "הם לקחו מחשבים ודיסקים קשיחים, אבל ללא יכולות מיוחדות לפיצוח הקודים, זה לא יהיה שימושי ממש לאף אחד מלבד סוכנויות המודיעין הגדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully