וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת צללים צפון קוריאנית הקימה ממשלה בגולה: "עד להפלת הרשע"

הארגון שהבריח למקום מבטחים את בנו של אחיו המנוח של קים ג'ונג און קרא לאזרחים להתקומם נגד המשטר הקומוניסטי: "כתם בנשמת האנושות". לא ברור מי עומד מאחריו, אולם בעבר נטען כי יש לו קשרים לביון הדרום קוריאני

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

קבוצת צללים הכריזה על הקמת ממשלה צפון קוריאנית גולה המקדישה את פעולותיה להפלת המשטר. ארגון "ההגנה האזרחית של צ'אולימה"- המציע עזרה למי שמנסה לערוק מהמדינה הקומוניסטית - התפרסם ב-2017, כשהוא פרסם ברשת סרטון של קים האן סול, בנו של אחיו למחצה של קים ג'ונג און. בארגון אמרו אז כי הם העבירו את הבן למקום מבטחים, אחרי שאביו נרצח בנמל התעופה במלזיה עם גז עצבים.

"אנחנו מקדישים את עצמו לחלוטין להפלת הרשע הגדול הזה, כתם על נשמתה של האנושות", נכתב בהצרה ארוכה שפורסמה באתר של הארגון בקוריאנית ובאנגלית ביום שישי, יום השנה המאה להקמת התנועה הקוריאנית נגד הכיבוש היפני. הארגון הכריז על עצמו כעל ממשלה זמנית עבור מדינת "ג'וסון החופשית". ג'וסון היא השם הישן של קוריאה. בהצהרה נאמר כי הקמפיין יימשך "עד היום שהאור ישוב לפיונגיאנג. התקוממו מי שמסרב להיות עבדים!".

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מגיע להאנוי לקראת פסגתו השנייה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 26 בפברואר 2019. רויטרס
חיסל את אחיו למחצה בגז עצבים. קים בווייטנאם, בשבוע שעבר/רויטרס

הארגון פרסם סרטון שבו נראית אישה, הלבושה בבגדים מסורתיים כשפניה מטושטשים וכשהיא עומדת בגבה, מקריאה את ההצהרה בשדה מול מבנה קוריאני מסורתי. מעט מאוד ידוע על הארגון ומי עומד מאחוריו, אולם יש מי שסבור כי הוא קשור לסוכנות הביון הדרום קוריאנית. הוא קרוי על שמו של סוס מכונף מהמיתולוגיה הקוריאנית.

בעבר אמרה הקבוצה כי היא השיבה לבקשות דחופות להגנה שהגיעו מצד אזרחים והיא הודתה למדינות שונות, בהן הולנד, סין וארצות הברית, על העזרה שהגן הגישו לה.

הקריאה להתקוממות נגד המשטר הגיעה אחרי כישלון הפסגה של קים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בווייטנאם, שהסתיימה מוקדם מהמתוכנן וללא חתימה על הסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully