וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכינה מאסון צפית לא תיפתח בשנה הקרובה: "טרם הופקו לקחים"

28.3.2019 / 23:33

משרדי החינוך והביטחון החליטו שלא לחדש את פעילות מכינת בני ציון שעשרה מחניכיה נספו בשיטפון בצפית, בטענה ש"חובתה להפיק לקחים, אך הדבר טרם נעשה". בהנהלה מסרו כי ילמדו את ההחלטה ויבחנו את צעדיהם. אמה של גלי בללי, שנספתה באסון: "סגירת המכינה לא מנחמת אותנו"

צילום: רועי עידן וואינט

משרדי החינוך והביטחון החליטו הערב (חמישי) שלא לאשר את חידוש הפעילות במכינת "בני ציון" שעשרה מחניכיה נספו לפני שנה באסון בנחל צפית שבערבה. בהחלטה הסביר מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב כי "מהמסמכים והנתונים שהובאו והוצגו עולה כי למרות הזמן שחלף מאז האסון, טרם החל הדיון בנושאים מהותיים ובהם יצירת חזון חדש למכינה והטעמתו בתוכנית החינוכית, שאף גיבושה טרם החל".

אבואב הוסיף כי "חובתה של מכינה המבקשת לשוב ולקבל הכרה לאחר שהתרחש בגדרה אסון כה כבד להפיק לקחים ולהטמיע לקחים אלה בכל ההיבטים ובעיקר בהיבט החינוכי. בחינת המלצת הוועדה המייעצת מעלה כי הדבר טרם נעשה ולפיכך הבקשה לחידוש הכרה אינה מאושרת".

עוד בנושא:
הורי ההרוגים באסון צפית על כתבי האישום: "לא ישיבו את ילדינו"

נציגים של ההורים השכולים מאסון מכינת בני ציון, ועשרות בני משפחה וחברים הגיעו הערב, יום חמישי, 13.12.2018, להפגין מול מכינת בני ציון. מערכת וואלה!
"נבחן את צעדינו להמשך". מכינת בני ציון/מערכת וואלה!

מהנהלת מכינת בני ציון והוועד המנהל נמסר כי "לעולם נזכור ונכאב את מותם הטרגי" של עשרת החניכים וכי המכינה "מצטרפת באופן מלא לקריאת המשפחות להקמה ועדת בדיקה ממלכתית בלתי תלויה".

עוד נמסר מהנהלת המכינה: "מאז האסון, ראשי המכינה החדשים לקחו אחריות על האסון וביצעו תהליכי התחדשות עמוקים, לצד החלטה על הקפאת שנת הלימודים הנוכחית לטובת הליך בדק בית מקיף, אשר בסיומו נכתב מסמך שקוף לציבור המפרט את מה שעל המכינה לשפר בנושאי בטיחות, צוות חינוכי, אורחות חיים, תוכנית חינוכית ועוד. למרות השינויים הרבים שנעשו, נלמד את הערות משרד החינוך, ולאור זה אנו נבחן את צעדינו להמשך".

אתי בללי, אמה של גלי בללי שנספתה באסון, אמרה על החלטת משרד הביטחון כי "שירה אטינג ניסתה לבצע תיקון במקום שלא ראוי לתיקון ובניגוד לבקשתם של חלק מההורים הכואבים", כשהיא מתייחסת למנכ"לית המכינה. "סגירת המכינה לא מנחמת אותנו בשום צורה ונכון שהיו מקבלים את ההחלטה בעצמם", אמרה בללי. "עולם שלם דורש תיקון שרק ועדת חקירה תצליח לתקן. ועם שלם צריך לעשות עם עצמו חשבון נפש אחרי האסון הזה שלא נגרם על ידי שיטפון אלה על ידי תרבות חולה של יהירות, סמוך ו'יהיה בסדר'".

עוד באותו נושא

מנהל המכינה החשוד בהריגה: "מזדהה עם נתניהו, אנו חברה של תליינים"

לכתבה המלאה
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

איציק אור, אביה של אלה שנספתה גם היא באסון, הגיב בזעם להודעת משרד החינוך. "אני קורא לראש הממשלה בינימין נתניהו לעצור את הבושה ולהקים כאן ועכשיו וועדת חקירה ממלכתית", אמר אור. "11 חודשים אנחנו סובלים וממתינים שוועדת חקירה תקום. אי אפשר לחכות יותר. את הילדים שלנו כבר לא נציל, רק ועדת חקירה ממלכתית יכולה למנוע את האסון הבא".

עו"ד אלי זהר ואפרת רייטן ממשרד גולדפרב זליגמן, המייצגים את ההורים השכולים, אמרו כי ההחלטה התקבלה על ידי משרדי ממשלה "שהיו אמורים לפקח על פעילות המכינות" ו"אינה פותרת את בעיית כלל המכינות הקדם צבאיות ואינה פוטרת את הגורמים הממשלתיים מאחריותם לאסון". עורכי הדין הוסיפו כי "המשך עצימת עיניים וחוסר פיקוח ורגולציה מתאימה של משרד החינוך ומשרד הביטחון מדאיגים מאד. אנו רואים בחומרה את העובדה ש-11 חודשים מאז אסון מכינת בני ציון, וראש ממשלה טרם קיים את הבטחתו והקים ועדת חקירה בלתי תלויה לחקר האסון כדי שאסון כזה לא יחזור עוד לעולם".

(עדכון ראשון: 22:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully