וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה שחררה פעילות למען זכויות נשים שתוארו כבוגדות

28.3.2019 / 20:21

על רקע הלחץ הבינלאומי הכבד, הורה בית משפט בריאד על שחרורן של 3 מ-11 הפעילות שמוחזקות במעצר במשך כתשעה חודשים. היתר צפויות להשתחרר בראשון. מעצרן פגע בתדמיתו של יורש העצר, והביקורת עליהם גברה אחרי הרצח של חאשוקג'י

צילום: רויטרס

הרשויות בערב הסעודית שחררו זמנית שלוש מתוך 11 הפעילות למען זכויות נשים שנעצרו לפני תשעה חודשים - כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה. גורמים המעורים בנושא אמרו לרויטרס כי היתר ישוחררו ביום ראשון. הגורמים סיפרו היום בדיון בבית משפט בריאד כי חלק מהנשים תיארו את העינויים שעברו במעצר, שכללו מכות חשמל, הלקאות ותקיפות מיניות. התובע הכללי דחה בעבר את הטענות האלו ואמר כי הן חסרות שחר.

חלק מהאישומים נגדן קשורים לפעילותן האזרחית והמגעים שלהן עם עיתונאים ודיפלומטים זרים, והעמדתן לדין החריפה את הביקורת המערבית כלפי הממלכה הסונית השמרנית במיוחד אחרי רצח העיתונאי ג'מאל חאשקוג'י באוקטובר. עדיין לא ברור אם ריאד תיכנע ללחץ הבינלאומי ותזכה את הנשים או תעניק להן חנינה, או שתבקש להטיל עליהן עונשים כבדים אחרי שהן תוארו כבוגדות בכלי התקשורת הרשמיים.

בית המשפט ציין כי השחרור הזמני נובע מבחינת הבקשות שלהן בזמן הדיונים", דווח בסוכנות הידיעות הרשמית, שהוסיפה כי בית המשפט ימשיך לבחון את המקרים שלהן. שחרורן הותנה בכך שהן יהיו נוכחות בהמשך המשפט, עד להגעה להכרעה סופית.

לקריאה נוספת בנושא
נפתח משפטן של פעילות סעודיות. הפשע - דרישה לזכויות

עזיזה אל-יוסוף, פעילת זכויות נשים בערב הסעודית, נוהגת במכונית, 2014. AP
אחת הפעילות שנעצרו, עזיזה אל-יוסוף, נוסעת במכונית ב-2014/AP

שלוש הפעילות הראשונות ששוחררו הן הבלוגרית אימאן אל-נאפג'אן, אשת האקדמיה עזיזה אל-יוסוף, שבשנות ה-60 לחייה, ורוקיאה אל-מוהרב, מטיפה שמרנית שנעצרה בגל המעצרים בסוף 2017, שכלל אנשי דת ואנשי רוח.

ארגון אמנסטי בירך על שחרורן של שלוש הפעילות, אך קרא גם לשחרר את כל יתר הפעילות העומדות לדין. מעצריהן התרחשו שבועות לפני ביטול האיסור ההיסטורי על נהיגת נשים, כחלק מניסיונו של יורש העצר להקל על המגבלות החברתיות ולהאיץ את הכלכלה.

פעילי זכויות אדם וגורמים דיפלומטיים זרים העריכו כי ייתכן שמעצרן נועד לשלוח מסר לאלו המבקשים לקדם שינויים שאינם תואמים את האג'נדה הממשלתית. עם זאת, בן סלמאן דחה זאת ואמר כי אותן נשים עבדו עבור המודיעין הקטראי והאיראני. התובע הכללי אמר במאי האחרון כי חלק מהנשים, יחד עם כמה גברים, חשודים בפגיעה באינטרסים הסעודיים ובהצעת תמיכה בגורמים עוינים מחוץ לממלכה. המבקרים של הנסיך הצעיר אמרו כי מעצרן של הנשים הראה את המגבלות שבהבטחתו של יורש העצר לקדם רפורמות מודרניות בממלכה הסונית.

עוד באותו נושא

סעודיה – הדיקטטורה הערבית המכוערת בעולם

לכתבה המלאה
יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בטקס סיום קורס של האקדמיה של חיל האוויר בריאד, 23 בדצמבר 2018. רויטרס
רפורמות רק בדרך שלו. יורש העצר בן סלמאן, דצמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully