וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפטן של פעילות סעודיות. הפשע - דרישה לזכויות

13.3.2019 / 14:19

כמה פעילות למען זכויות נשים הובאו לבית משפט פלילי, אחרי שבתחילה עמדו לדין בגין עבירות טרור. לפי אמנסטי, חלקן מהן עברו עינויים בזמן מעצרן על ידי הרשויות. "זה מדאיג שהן עומדות לדין רק על הגנת נשים"

עריכה: טל רזניק

כמה פעילות למען זכויות נשים בערב הסעודית הובאו היום (רביעי) לבית המשפט, שם הן עומדות לדין על עבירות לא ידועות. הן נעצרו בשנה שעברה על ידי הרשויות, שידכאו את התנועה אחרי ההחלטה לבטל את האיסור ההיסטורי על נהיגת נשים.

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל אמר כי בין הנאשמות היו לוג'ין אל-הדלול, שסיפרה כי היא עברה עינויים במהלך מעצרה, כולל איומים במוות, בשל פעילותה. בנוסף אליה, אמרו באמנסטי כי גם אימאן אל-נאפג'אן ועזיזה אל-יוסוף עומדות לדין.

בכלי התקשורת הרשמיים בממלכה לא דיווחו עד כה על השימוע של הפעילות למען זכויות הנשים. אחיה של אל-הדלול ואמנסטי אמרו כי הן הועברו לבית משפט פלילי מבית משפט לעבירות טרור. סמאח חדיד מאמנסטי אמר כי "זה מדאיג שהן עומדות לדין רק בשל הגנתן על זכויות נשים". בארגון אמרו בעבר כי כמה מהעצורות הוכו ועברו עינויים במהלך החקירות שלהן.

המשפט שלהן צפוי להחריף את הביקורת במערב על יורש העצר מוחמד בן סלאמן, שנתפס בתחילה כרפורמטור, אך מאז רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י באוקטובר קיבלה תדמיתו מכה אנושה. בקונגרס האמריקני רוצים להעניש אותו על בסיס הערכת ה-CIA כי הוא הורה על החיסול האכזרי, אך הממשל מתנגד.

לוג'ין אל-הדלול, פעילת זכויות אדם סעודית. רויטרס
ספגה איומים על חייה בחקירה. הפעילה לוג'ין אל-הדלול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully