וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: הירי לשרון - טעות כחלק מהיערכות לתקיפה ישראלית

28.3.2019 / 19:37

בכיר בזרוע הצבאית של הארגון טען כי שיגור הרקטה למושב משמרת, שגרם לפציעתם של שבעה ישראלים, בוצע בטעות בעקבות העלאת "העלאת הנכונות להילחם". בחמאס חששו שבכוונתה של ישראל "לפתוח במעשה תוקפני לפני הבחירות"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

בכיר בזרוע הצבאית של חמאס אמר היום (חמישי) כי שיגורי הרקטות לישראל, שלפי טענת הארגון בוצעו בטעות, נגרמו בעקבות הגברת הכוננות מחשש לתקיפה ישראלית לפני הבחירות. הבכיר בגדודי עז א-דין אל-קסאם, שהתראיין לאל-ג'זירה, אמר כי "ההפעלה העצמית המוקדמת של הטילים מעזה נגרמה על ידי החלטה של הנהגת ההתנגדות להעלות את הנכונות להילחם". לדבריו, "המוכנות שלנו ללחימה באה בעקבות כוונת הכיבוש לפתוח במעשה תוקפני לפני הבחירות הישראליות".

בסבב ההסלמה האחרון שהתרחש השבוע הכחיש חמאס כי הוא אחראי לירי הרקטה שפגעה ישירות בבית במושב משמרת שבשרון - ממרחק של כ-120 קילומטרים. הפגיעה גרמה לפציעתם של שבעה ישראלים. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים ופלסטיניים, הארגון הבהיר בפני המצרים שהרקטה שוגרה בטעות מחשש לתגובה הצפויה של כוחות צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: נכנס למערכה רחבה רק לאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות
שלום ברנר מונה לראשות ועדת ההיתרים שתדון במימון הגנת נתניהו
לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא: הפרלמנט הבריטי סוף סוף אמר את דברו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבעה ישראלים נפצעו. הריסות הבית במושב משמרת בשרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהסלמה הקודמת, שפרצה לפני כשבועיים, שוגרו שתי רקטות לכיוון תל אביב וגרמו להפעלת אזעקה בגוש דן, שאחת מהן נפלה בשטח פתוח והשנייה התפרקה באוויר או נפלה בשטח פתוח אף היא. שרידיהן של אחת מהרקטות נמצאו בחולון. בצה"ל מעריכים כי הירי בוצע בטעות, וגם במקרה הזה בחמאס העבירו את המסר כי מקור השיגורים הוא בטעות של פעילי שטח ולא בהנחיה של מפקדי הזרוע הצבאית.

בימים האחרונים תקף צה"ל כמה יעדי טרור בר ברצועת עזה, בהם מתחם צבאי של חמאס ברפיח, מתחם צבאי בחאן יונס ואתר לייצור אמצעי לחימה באותו האזור. במסגרת התגובה הישראלית לשיגורי הרקטות הופצצה גם לשכתו של בכיר חמאס אסמאעיל הנייה והוחרבה עד היסוד. במקביל, בצה"ל נמשכת ההיערכות ליום שבת, אז צפויה להיערך עצרת חמאס בסמוך לגבול הרצועה לציון יום שנה לתחילת צעדות השיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה מחוץ למשרדו שהופגז על - ידי חיל האוויר 27 במרץ 2019. רויטרס
ישראל תקפה מטרות טרור בעזה בתגובה לשיגורים. הנייה ליד לשכתו המופצצת, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר היום עזבה משלחת הבכירים המצרית את רצועת עזה, לאחר שעל פי דיווחים הציגה לחמאס מתווה להבנות עם ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בתום פגישה עם מפקדים בגבול עזה כי "בימים האחרונים הנחיתי לעבות כוחות ולהוסיף כלים כדי להיות מוכנים למערכה רחבה. אנחנו מהדקים את טבעת הביטחון סביב רצועת עזה. ידעו כל אזרחי ישראל שאם נידרש למערכה רחבה נכנס אליה חזקים ובטוחים, ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully