וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות בדרום: הלימודים יתקיימו כרגיל בכל הרשויות

27.3.2019 / 11:28

בהתאם להודעת פיקוד העורף על הסרת כלל המגבלות באזור עוטף עזה, ייערכו הבוקר לימודים בכלל הרשויות, לרבות בערים באר שבע, אשדוד ואשקלון - שם הופעלה הלילה אזעקה ויורטה רקטה שנורתה לעבר האזור מרצועת עזה. יותר מ-120 אלף תלמידים נשארו אתמול בבתיהם בגלל המצב

רקטה שוגרה לעוטף עזה; צה"ל מתגבר כוחות בגזרת הדרום/צילום: שי מכלוף ודובר צה"ל, עריכה: ניב מעוז

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים:

- צה"ל תקף מתחם של חמאס ממזרח לרפיח
- רקטה נורתה לעבר אשקלון ויורטה על ידי כיפת ברזל
- רקטה ששוגרה אמש מעזה נפלה בשטח פתוח; הפלגים הפלסטיניים: לא ירינו אותה
- אתמול: צה"ל תקף כמה יעדי טרור ברצועה, בהם מתחם צבאי ואתר לייצור אמל"ח
- אחרי התקיפה: רקטה שוגרה למועצה האזורית חוף אשקלון ויורטה
- תושבי העוטף הפגינו: "לא נסכים לשגרת טילים ובלונים בגבול"

חרף ההסלמה בדרום, נכון לשעה זו הלימודים ברוב הרשויות צפויים להתקיים הבוקר (רביעי) כרגיל, לרבות בערים באר שבע, אשדוד ואשקלון - שם הופעלה הלילה אזעקה ויורטה רקטה שנורתה לעבר האזור מרצועת עזה. בעיריית קריית מלאכי החליטו אתמול שלא לקיים לימודים בכל מוסדות החינוך, כולל מעונות ומשפחתונים, ולבטל חוגים ופעילויות שונות - אף חזרו בהם בבוקר.

"במהלך הלילה נוכחנו לדעת כי ההחלטה שלא להשיב את הלימודים בחיפזון הייתה נכונה. ראש העיר אליהו זהר ביקש שלא ליטול סיכון מיותר והורה לבטל את הלימודים מתוך אחריות לשלומם של התלמידים, והעובדה כי לא כל בתי הספר ממוגנים באופן מלא ולאור הניסיון המר מעמוד ענן בו נהרגו שלושה מתושבי העיר", נמסר מהעירייה, "השיחות עם מפקד המחוז בפיקוד העורף התקיימו עד שעות הלילה המאוחרות והבוקר לאחר הערכת מצב נוספת הוחלט לחזור לשגרה ולקיים את הלימודים בכל מוסדות החינוך כסדרן".

דובר צה"ל הודיע אתמול כי הוסרו כלל המגבלות באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון, מועצה אזורית מרחבים, מועצה אזורית חוף אשקלון ומועצה אזורית בני שמעון. בהתאם לכך, הלימודים צפויים להתקיים כרגיל, אחרי שאתמול יותר מ-120 אלף תלמידים נשארו בבתיהם בגלל המתיחות הביטחונית.

לקריאה נוספת:
צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה; יורטה רקטה שנורתה לאשקלון
המתיחות בדרום: צה"ל מרחיב את היקף הכוחות לקראת תרחיש של כניסה קרקעית
גורם מדיני: לא הייתה הסכמה על הפסקת אש, אנחנו ערוכים לתת יותר

גן ילדים מושבת בשדרות בעקבות המצב הביטחוני בדרום 26 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גן ילדים מושבת בשדרות בעקבות המצב הביטחוני, אתמול/ראובן קסטרו

עם זאת, כרבע מהתלמידים במועצה האזורית אשכול לא הגיעו הבוקר לבתי הספר. למרות הודעת צה"ל על חזרה לשגרה ולנוכח שיגור הטיל, הורים רבים הביעו חשש והחליטו שלא לשלוח את ילדיהם בלתי הספר.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר כי "אנו לוקחים בחשבון שחלק מהילדים לא פנויים ללמידה היום, ולכן יום הלימודים יותאם לאירועי הימים האחרונים שעברו על הילדים ויתמקד בפעילות משחררת יותר". ירקוני הוסיף כי "תושבי עזה מצויים במלחמת התשה. על ממשלת ישראל לדאוג לאזרחיה, להבין את המצוקה כאן ולעשות כל שביכולתה כדי לשים סוף למצב הזה".

(עדכון ראשון: 06:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully