וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צרחה - והמון דם": אביו של הילד שנפגע מירי בבית אל משחזר

הילד שלמה לין נפגע קל בפיגוע הירי שבוצע על פי ההערכות מכיוון הכפר דורא אל-קרע שמצפון להתנחלות. "הפגיעה הייתה יכולה להיות הרבה יותר קשה", אמר אביו. "הוא היה עם שתי האחיות שלו ליד החלון - ואז צעק 'כואב לי!'"

עריכה: טל רזניק

שלמה לין בן התשע מבית אל שנפצע באורח קל בידו השמאלית מירי שעל פי הערכות צה"ל הגיע מהכפר דורא אל-קרע שמצפון להתנחלות וממשיך להתאושש היום (שלישי) בבית החולים. הכדור חדר את ידו, ומחר הוא צפוי לעבור ניתוח.

הירי, שבצה"ל הגדירו כפיגוע טרור, התרחש אמש ולווה בתחילה בחוסר בהירות לגבי הסיבות הארוע, אולם ככל שעברו השעות, התברר כי מדובר בירי מכוון. משה לין, אביו של הילד, אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי "הפגיעה הייתה יכולה להיות הרבה יותר קשה. הוא היה עם שתי האחיות שלו ליד החלון".


לקריאה נוספת:
מטח רקטות לעבר יישובי עוטף עזה: נפילה בבית בשדרות; אין נפגעים
במשמרת של נתניהו: הדרך למלחמה בלתי מתוכננת בעזה קצרה מתמיד

נזקי הקליע שפגע במבנה מגורים בבית אל וגרם לפציעתו של יד בן 9 26 במרץ 2019. מאיר לין, אתר רשמי
פגיעת הקליע בחלון בבית אל, אתמול/אתר רשמי, מאיר לין

הוא שיחזר את שאירע אמש. "הילדים היו בחדר ושמעו פיצוצים בחוץ אז הם הלכו לראות", סיפר. "בבית אל כל שני וחמישי יש יריות וזיקוקים וחתונות, אתה לא חושב שיירו עליך. אז הוא ושתי האחיות שלו הלכו לחלון להסתכל. הם שמעו את היריות מרחוק אבל לא ידעו מה זה", סיפר.

אחרי שילדיו נעמדו ליד החלון, קולות הנפץ לדבריו נשמעו היטב. "פתאום שמעתי שני פיצוצים חזקים ממש קרוב אלי ולא ידעתי מה זה בדיוק. היה כדור אחד שפגע בחלון הזכוכית ושבר אותה, ועוד כדור באלומיניום במסגרת של החלון, ושמעתי אותו צורח 'כואב לי, כואב לי'. היה המון דם".

עוד באותו נושא

בוקר מתוח בעוטף עזה: השקט נשמר - הכוחות עדיין בכוננות

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע בבית אל 25 במרץ 2019. הדר לוז/TPS, אתר רשמי
זירת הירי בבית אל/אתר רשמי, הדר לוז/TPS

לין סיפר כי בנו רץ למטה במהירות אחרי שנפגע. "ראיתי קליע על הרצפה ואז הבנתי שזה היה ירי. זה הדאיג אותי מאוד איפה הוא נפגע. כשראיתי שזה כף היד קצת נרגעתי, הזמנו אמבולנס ומשטרה". לדבריו, הירי בוצע מגבעה ממול ממרחק של מאות מטרים ומישהו כיוון עם כוונת. משה מוסיף שהכדור נכנס ויצא מידו של בנו וגרם לשבר.

יהודה דנה, מנהל מערכת הביטחון בבית אל סיפר כי במהלך האירוע נשמעו כ-15 יריות. "שני כדורים פגעו בחלון הבית", אמר. לדבריו, הבית לא נמצא בסמוך לגדר המועצה "רכז הביטחון שהיה ליד המקום שמע כ-15 כדורים. הגענו לשם והגיעו צוותי רפואה. הכנסנו את הצבא, והחלו סריקות". דנה מציין כי מדובר באירוע ירי שני אל עבר המועצה בתוך כשבוע וחצי.

"בנס הפציעה הזו קלה אך האירוע היה יכול היה להסתיים אחרת", אמר ראש מועצת בית אל, שי אלון. "לא ייתכן שילד ייפצע מירי של מחבלים, צה"ל יודע להיות תקיף כשהוא רוצה".

נזקי הקליע שפגע במבנה מגורים בבית אל וגרם לפציעתו של יד בן 9 26 במרץ 2019. מאיר לין, אתר רשמי
בית המשפחה/אתר רשמי, מאיר לין
זירת הפיגוע בבית אל 25 במרץ 2019. הדר לוז/TPS, אתר רשמי
כוח צה"ל שהוקפץ בעקבות הירי/אתר רשמי, הדר לוז/TPS
נזקי הקליע שפגע במבנה מגורים בבית אל וגרם לפציעתו של יד בן 9 26 במרץ 2019. מאיר לין, אתר רשמי
הקליע שחדר לבית המשפחה ופגע בילד/אתר רשמי, מאיר לין
  • עוד באותו נושא:
  • בית אל
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully