וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה בכלא קציעות: שני קציני שב"ס נפצעו קשה וקל מדקירת אסירי חמאס

אבי אשכנזי, אמיר בוחבוט, יניר יגנה ויפעת רוזנברג

25.3.2019 / 1:00

האסירים הוצאו מתאיהם כדי לעבור לאגף אחר ודקרו בדוקרנים את שני הקצינים, אחד נפצע קשה בצווארו ופונה לסורוקה והשני נפצע קל וטופל במקום. במקביל 11 אסירים פונו גם לביה"ח. שב"ס הזרים כוחות מיוחדים לכלא. התקרית מתרחשת בצל המתיחות סביב התקנת משבשי קליטה סלולארית

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן

תקרית חמורה בכלא קציעות - כל הפרטים

- אסירי חמאס דקרו בדוקרנים שני קצינים במהלך מעבר אגפים
- קצין שב"ס נפצע קשה מדקירות בצוואר אחר נפצע קל
- כוחות מיוחדים הוקפצו למקום, מסוקי צה"ל פינוי את הפצועים
- הרקע: המתיחות סביב הצבת משבשי הקליטה הסלולרית לטלפונים
- הג'יהאד האיסלמי: האחראי לתוקפנות החמורה הוא הטרוריסט גלעד ארדן

שני קציני שב"ס נדקרו הערב (ראשון) על ידי אסירים ביטחוניים של חמאס בבית הסוהר קציעות. הסוהרים קיבלו טיפול רפואי ראשוני במקום ודווח כי האחד פצוע קשה מדקירה בצוואר, ופונה במסוק צה"ל להמשך טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם התייצב מצבו והוא יצא מכלל סכנה. פצוע נוסף קל טופל במקום. שמו של הקצין שנפצע קשה הוא שגיא שילואן והנו בדרגת רב כלאי - מפקד משמרת בבית הסוהר. ממלא מקום הנציב, גונדר אשר וקנין, ביקר הלילה את הפצוע בבית חולים סורוקה.

מתחקיר האירוע עולה כי אסירי חמאס הוצאו מתאיהם באגף 4 והיו אמורים לעבור לאגף אחר. כשבשלב מסוים שני האסירים התנפלו על שני קציני שב"ס בהם קצין בכיר בעזרת דוקרנים ופצעו אותם קשה וקל. בעקבות האירוע שב"ס הזרים כוחות ויחידות מיוחדות לכלא ויחידת לוחמי מצדה הצליחה להשתלט על האסירים.

משב"ס נמסר כי המצב בבית הסוהר בשליטה מלאה של הסגל. הפצועים הם שני קצינים, אחד מהם קצין אג"מ של הכלא. הפצוע במצב הקשה פונה במסוק חיל האוויר והפצוע הנוסף טופל במקום וחזר לפעילות. במקביל, במהלך השתלטות לוחמי מצדה על האירוע נפצעו 11 אסירים ופונו לבית החולים 8 מתוכם פונו במסוק במצבים משתנים. בעקבות התקרית בכלא קציעות ועל בסיס כוננות קבועה במרחב הוקפץ צוות תאג"ד רפואי אל הכלא. אל הכוח הרפואי הצטרף כוח מצומצם של חטיבת גבעתי מבסיס האימונים החטיבתי הסמוך לכלא קציעות.

עוד בנושא:
אחרי עימותים ומעצרים: הר הבית ייפתח מחר למתפללים ולמבקרים
ברקע חסימת הסלולר: אסירי חמאס בכלא רמון הציתו 14 תאים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הסוהר קציעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר שב"ס החל לנקוט בצעדי ענישה כלפי יותר ממאה אסירים באגף חמאס שלקחו חלק במהומות באגפים הביטחוניים בכלא רמון, במהלכן הוצתו מזרנים ב-14 תאים. עשרות מחברי ארגון הטרור הכלואים ברחבי הארץ הועברו לתאי בידוד בבתי הסוהר קציעות ורמון וכן למתקני כליאה נוספים. משב"ס נמסר כי הענישה נגד האסירים המציתים ומפרי הסדר כוללת סנקציות מחמירות והטלת קנסות. איש סגל ואסיר נחבלו קלות בעקבות השריפה שפרצה באגף חמאס בו מותקנת חסימת סלולר. כל 88 האסירים ששהו במקום הוצאו משם. הלהבות גרמו לנזק כבד במתחם.

השר לבטחון הפנים, גלעד ארדן התייחס הערב לתקיפה החמורה. ואמר כי "תקיפת סוהרינו בכלא קציעות על ידי מחבלי חמאס חמורה מאד ומוכיחה שוב ששירות בתי הסוהר נמצא כיום בחזית המאבק בטרור. נמשיך להילחם בטרור גם בתוך בתי הכלא ולמנוע הכוונת פיגועים מתוך הכלא כנגד אזרחי ישראל. ההתקפות לא ירתיעו אותנו מלהפעיל את החסמים הסלולריים שמונעים טרור והן רק ממחישות את חשיבות הפרוייקט".

פריצה לתא של אסירים בכלא נפחא , 12 בינואר 2017. ראובן קסטרו
לוחמי יחידת מצדה במהלך תרגיל/ראובן קסטרו

חמאס אמרה בתגובה לאירוע בקציעות כי "מה שעשו האסירים הגיבורים בכלא קציעות נגד קציני הדיכוי הציוני הוא מעשה גבורה אמיץ. זוהי תוצאה של מעשי הזלזול וההפרות הנמשכות נגד זכויותיהם. התנועה מברכת את האסירים בתוך בתי הכלא הישראלי ואת עמידתם האיתנה מול מה שעושה שב"ס. חמאס מזהירה מפני המשך הכיבוש הישראלי ובייחוד מצד שב"ס וקציני המשטרה והצבא הציוני. עמינו הפלסטיני הלוחם יעמוד מאחוריהם ואף אחד לא יוותר על חובתו להגן עליהם ולעמוד לצדם, עד לשחרורם והשגת החירות שלהם".

הג'יהאד האיסלאמי הגיב אף הוא לאירועים, ואמר כי "הנהגת הג'יהאד האסלאמי עוקבת אחר ההתפתחויות המתקפה של כוחות הכיבוש נגד אסירינו הגיבורים בכלא קציעות. מה שמתרחש הוא תוקפנות חמורה, שבאחריות הישירה לה, נושא הטרוריסט הקיצוני גלעד ארדן ועמו ממשלת הכיבוש ומערכת הביטחון והצבא הפושע שלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הסוהר קציעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת החודש דווח ברשת "אל-קודס" כי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל מתכננים להסלים את צעדיהם נגד שב"ס, בין היתר בבתי הכלא רמון, אשל ונפחא. צעדים אלה עלולים להגביר את החיכוך ביניהם לבין הסוהרים בהמשך לשביתות הרעב שהחלו בחודש ינואר.

מחאת האסירים הביטחוניים פרצה בעקבות חיפושי פתע שנערכו בבתי הכלא, כחלק מפעילות שב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי הכלא. בעקבות זאת, פרצו מהומות שבמהלכן התפרעו 300 מאסירי כלא עופר ושרפו את אחד מהתאים. שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו במהומות ופונו לקבלת טיפול רפואי, ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום.

(עדכון ראשון: 24 במרץ, 22:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully