וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה והונדורס הודיעו: נעביר את השגרירות לירושלים

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS לוושינגטון

24.3.2019 / 15:57

מנהיגי המדינות הודיעו בוועידת איפא"ק כי מדינתם תעביר את השגרירות לבירה בישראל. עם זאת, כחברה באיחוד האירופי רומניה מחויבת למדיניות החוץ שלה שמתנגדת להכרה בריבונות ישראלית בירושלים ולכן ההצהרה תתבטא בפתיחת מרכז תרבות או קונסוליה בלבד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראשת ממשלת רומניה, ויוריקה דנצ'ילה, הודיעה היום (ראשון) בוועידת השדולה פרו-ישראלית איפא"ק כי רומניה תעביר את השגרירות שלה לירושלים. עם זאת, רומניה חברה באיחוד האירופי ומחויבת למדיניות החוץ שלה, שמתנגדת להכרה בריבונות הישראלית בירושלים. לכן, ככל הנראה, ההצהרה תתבטא בפתיחת מרכז תרבות או קונסוליה משודרגת בדומה למדינות אירופיות אחרות כמו צ'כיה והונגריה.

כבר בשנה שעברה הביעה ממשלת רומניה תמיכה בהעברת השגרירות, אולם בניגוד אליה - הנשיא קלאוס יוהאניס, שקובע בסוגיות מדיניות החוץ, מתנגד למהלך. הסמכות להעברת השגרירות נמצאת בידי הנשיא הרומני ולא ראשת הממשלה ולכן מדובר בהצהרה סמלית בלבד.

גם נשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס הודיע בכנס כי הוא מתכוון לפתוח שגרירות בירושלים וגם במקרה הזה מדובר כנראה בנציגות משודרגת ולא שגרירות רשמית.

מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל בשנה שעברה, כמה מדינות הביעו את נכונותן להעתיק אף הן את השגרירות לירושלים. גם נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, שיגיע לביקור בקרוב, תומך במעבר, אולם בממשלתו מסתייגים בשל איומי מדינות ערב להחרים את הבשר המקומי.

לקריאה נוספת בנושא
מחלוקת ברומניה: הממשלה תומכת בהעברת השגרירות לי-ם, הנשיא מתנגד
בשל המחלוקת על השגרירות בישראל: נשיא רומניה מבקש מראשת הממשלה להתפטר
רה"מ ליטא: "אם אזכה בבחירות - אשקול להעביר את השגרירות לי-ם"

ראשת ממשלת רומניה ויוריקה דנצ'ילה ביד ושם, 25 באפריל 2018. רויטרס
דנצ'ילה ביד ושם, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully