וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ ליטא: "אם אזכה בבחירות - אשקול להעביר את השגרירות לי-ם"

סוכנויות הידיעות

19.3.2019 / 19:54

סקוורניאליס המועמד לנשיאות בבחירות שייערכו במאי אמר כי במידה שיזכה בתפקיד ישקול להעביר את שגרירות מדינתו לירושלים: "יגרום להידוק הקשרים עם ישראל וארה"ב". על הצעד מעורר המחלוקת הבהיר: "אסור לחשוש ממדינות שכנות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת ליטא, סאוליוס סקוורניאליס, אמר היום (שלישי) כי ישקול להעביר את שגרירות מדינתו מתל אביב לירושלים במידה שיזכה בבחירות לנשיאות ארצו במהלך חודש מאי. "העברת השגרירות עשויה להוביל להידוק הקשרים עם ישראל וארצות הברית אשר ליטא רואה בהן כמפתח ביטחוני מרכזי נגד רוסיה".

סקוורניאליס הוסיף במסיבת עיתונאים כי העברת השגרירות עשויה להביא "לתנופה חדשה ביחסים עם ישראל הן בתחום הביטחון והן בתחום הסחר". ראש ממשלת ליטא אמר עוד כי על המדינה לשקול את היתרונות והחסרונות שבמהלך והדגיש כי "הדבר יאותת לארצות הברית שאנחנו שותפים לא רק במילים". עם זאת הבהיר כי כרגע הוא מציג את עמדתו כמועמד לנשיאות ולא כראש ממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
משרתיהם של שני אדונים: השגרירים מאחורי הרומן של טראמפ ונתניהו
טראמפ: "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר בתהליך השלום"
שגרירות ארה"ב נחנכה בירושלים; נתניהו: "זהו יום היסטורי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת ליטא סאוליוס סקוורניאליס, במשרד ראש הממשלה בווילנה 23 באוגוסט 2018. עמוס בן גרשום/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"יביא לתנופה ביחסים עם ישראל". רה"מ ליטא בפגישתו עם נתניהו בחודש אוגוסט/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום/לע"מ

לפני כשנה ב-14 במאי נחנכה שגרירות ארה"ב בירושלים. את ההחלטה ההיסטורית קיבל הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, חרף אי יישוב מעמדה השנוי במחלוקת של הבירה במסגרת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

פוליטיקאים בכירים בצ'כיה וברומניה הצהירו בעבר על רצונם להעביר את שגרירויות מדינותיהם לירושלים אולם המהלך טרם בוצע עד כה. לפי עמדת האיחוד האירופי מעמדה של ירושלים חייב להיות מוסכם על ישראל והפלסטינים. ברקע למחלוקת על המהלך המדיני, הדגיש סקוורניאליס כי "אסור לליטא לחשוש ממדינות שכנות" והוסיף כי הקשרים הביטחוניים והתרבותיים בין שתי המדינות "הפכו את ישראל לאחת מבעלות בריתה הקרובות ביותר של ליטא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully