וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר בתהליך השלום"

22.8.2018 / 7:13

נשיא ארצות הברית התייחס להכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל ואמר כי במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים ישראל "תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר כי קיבלה דבר משמעותי מאוד". בנאום בעצרת פוליטית הוסיף טראמפ "הסרנו את סוגיית ירושלים מהשולחן"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

(בווידאו: טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה (רביעי) להכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל ואמר כי במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים ישראל "תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר כי קיבלה דבר משמעותי מאוד". דבריו של הנשיא נאמרו כחלק מנאום שנשא בעצרת פוליטית שנערכה בווירג'יניה המערבית. במהלך נאומו סקר טראמפ את ההחלטות המשמעותיות שקיבל מאז כניסתו לתפקיד.

בנאומו ציין טראמפ את הנסיגה מהסכם הגרעין עם איראן והטלת הסנקציות החדשות. הוא סיפר כי טרם העברת השגרירות לירושלים וההכרה בעיר כבירת ישראל, קיבל פניות רבות ממנהיגי העולם. טראמפ תיאר את הדרך המקורית שבה התמודד עם הפניות: "הוצפתי בשיחות ממנהיגים זרים מכל המדינות שאמרו לי 'אל תעשה את זה'. אז מה עשיתי? חמישה ימים לפני כן, הפסקתי לקבל שיחות ואמרתי 'אתקשר אליכם בשבוע הבא'. כי ידעתי מה הם יבקשו ממני. הרבה יותר קל לומר - 'מצטער לא ידעתי שבגלל זה אתה מתקשר'".

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטו לשעבר של טראמפ הגיע להסדר טיעון: שילמתי לנשים בהוראתו
מקורב נוסף: מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ הורשע ב-8 אישומים
דיווח: ג'רמי קורבין אירח בפרלמנט פעילי אסלאם קיצוני בולטים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בווירג'יניה המערבית. רויטרס, רויטרס
ישראל קיבלה פרס שתצטרך לשלם עליו. טראמפ, הלילה/רויטרס, רויטרס

"אז אישרתי את זה", המשיך טראמפ. "זה היה צריך לקרות לפני שנים רבות. ואם יהיה שלום אי פעם עם הפלסטינים, תזכרו מה שאני אומר, זה היה הדבר הנכון לעשות כי הסרנו את זה מהשולחן. בכל פעם שהיו שיחות שלום הם לא עברו את שלב הדיונים על ירושלים כעיר בירה אז אמרתי 'בואו נסיר את זה'. ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר כי הם זכו בדבר משמעותי מאד".

טראמפ סיכם את דבריו כשאמר כי "תמיד אמרו לי שזו העסקה הקשה מכולן, שלום בין ישראל לפלסטינים. בואו נראה מה יקרה". בשנה וחצי האחרונה פועלים צמד יועציו של טראמפ לתהליך השלום, ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט, על תכנית שלום שהממשל מעוניין להציג. הפלסטינים מצידם הבהירו בכמה הזדמנויות שהם מחרימים את התיווך האמריקני מאז שטראמפ הודיע על ההכרה בירושלים כבירת ישראל.

לדברים הללו מצטרפת הבוקר גם אמירתו של היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, בנוגע לעתידה של רמת הגולן ואמר כי הממשל האמריקני אינו דן כעת באפשרות להכיר באזור בריבונות הישראלית. "שמעתי את הרעיון המוצע, אבל אין דיון בו, אין החלטה בממשלת ארה"ב", אמר בולטון השוהה בימים אלה. "ברור שאנחנו מבינים את הטענה הישראלית שהיא סיפחה את רמת הגולן - אנחנו מבינים את עמדתם - אבל כרגע לא חל שינוי בעמדת ארה"ב".

בתחילת החודש דווח כי בבית הלבן מרחיבים את צוות היועצים העוסקים בנושא, לקראת שלבי הגיבוש הסופיים של תכנית השלום. גורם בבית הלבן מסר אז לוואלה! NEWS כי "קושנר וגרינבלט מרחיבים את הצוות שלהם ואת המקורות הפנויים לקראת סיכום הפרטים וגיבוש האסטרטגיה של יוזמת השלום. הם ממשיכים לעבוד צמוד למועצה לביטחון לאומי ומחלקת המדינה".


(עדכון ראשון: 5:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully