וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנהיג ארגון פשע": נשיא ברזיל לשעבר חשוד בפרשת שחיתות חמורה

21.3.2019 / 18:30

הרשויות עצרו את מישל טמר, שסיים את כהונתו בינואר, בחשד שהטה מאות מיליוני דולרים לטובת מיזם להקמת תחנת כוח גרעינית. מעצרו מאיים לעכב רפורמות משמעותיות בכלכלה והבורסה בלחץ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ברזיל לשעבר מישל טמר נעצר הבוקר (חמישי) בסאו פאולו, בחשד למעורבות בפרשת שחיתות. התביעה אמרה כי הנשיא הקודם, שהיה בתפקיד בין 2016 ל-2018, עמד בראש "ארגון פשיעה" שהטה 1.8 מיליארד ריאל (471.62 מיליון דולר) להונאה שקשורה להקמת מתחם של תחנת כור גרעינית.

מעצרו של טמר, שהחליף בתפקיד את הנשיאה דילמה רוסף, שבעצמה נחקרה בחשד לשחיתות, עלול לטלטל את המערכת הפוליטית ולעכב את קידומה של רפורמה נרחבת במערכת הפנסיות. הריאל איבד מערכו לאחר חשיפת החשדות נגד הנשיא הקודם, וגם בבורסה נרשמו ירידות שערים לאור הצפי למעורבותם של פוליטיקאים נוספים בפרשה.

טמר, שהיה סגן נשיא במשך שש שנים, כבר היה חשוד ונתון לחקירות בזמן שכיהן בתפקיד. עם זאת, תומכיו בקונגרס בלמו את העמדתו לדין, שזקוקה לאישור המחוקקים. הנשיא השמרן דחה בכמה הזדמנויות כי הוא עבר על החוק וטוען כי הוא חף מפשע.

הוא הוחלף בינואר על ידי מועמד הימין הקיצוני ז'איר בולסונארו, שהבטיח להילחם בשחיתות המושרשת היטב בפוליטיקה המקומית. טמר כלל לא התמודד על כהונה נוספת בשל התמיכה המועטה של הציבור בו. בשנה שעברה נשלח למאסר ממושך הנשיא לשעבר לולה דה סילבה, שהורשע בפרשת שחיתות אחרת. הוא ממשיך לטעון שהוא חף מפשע וכי הוא נפל קורבן לרדיפה פוליטית.

עוד ידיעות מהעולם:
בסקוטלנד חושדים: השטאזי היה מעורב בפיגוע בלוקרבי
אסון בעיראק: לפחות 72 איש טבעו למוות בהתהפכות מעבורת בחידקל
בריטניה: ארבעה מסגדים בעיר ברמינגהאם הותקפו

נשיא ברזיל מישל טמר, דצמבר 2018. רויטרס
עוד נשיא שמסתבך. טמר בישיבה בברזיליה, דצמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully