וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: ארבעה מסגדים בעיר ברמינגהאם הותקפו

21.3.2019 / 15:01

היחידה ללוחמה בטרור פתחה בחקירה אחרי שאדם עם פטיש נראה מנפץ חלונות בשני מסגדים בעיר. לאחר מכן נחשף נזק בעוד שני מסגדים. המשטרה סבורה כי המקרים קשורים, והם מגיעים אחרי הטבח במסגדים בניו זילנד

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ארבעה מסגדים בעיר ברמינגהאם הותקפו במהלך הלילה, כשאדם עם פטיש נראה שובר חלונות בשניים מהמקומות - כך אמרה היום (חמישי) המשטרה. החקירה מתנהלת בידי היחידה למאבק בטרור, שסבורה כי כל ארבעת המקרים קשורים. המניע עוד לא ברור.

השוטרים הוזעקו בשעות הבוקר המוקדמות בעקבות דיווח על אדמים שנראה שובר עם פטיש חלונות במסגד בעיר האנגלית. אחרי דיווח על תקרית דומה במסגד אחר בשכונה סמוכה, המשטרה פתחה בסיורים וגילתה נזקים בשני מקומות נוספים.

"שוטרים מהיחידה לזיהוי פלילי בוחנים את הראיות ומצלמות האבטחה נבדקות", נמסר מהמשטרה.
בשבוע שעבר הודקה האבטחה סביב מסגדים בממלכה אחרי הטבח בניו זילנד, שבו נרצחו 50 מתפללים על ידי מחבל אוסטרלי המתנגד להגירה ותומך בעליונות הגזע הלבן.

לקריאה נוספת בנושא
ראש הקהילה המוסלמית בפראג קרא להתחמש בעקבות הטבח בניו זילנד

מצבת זיכרון מאולתרת מחוץ למסגד אל נור בכרייסטצ'רץ', ניו זילנד 21 במרת 2019. רויטרס
אתר זיכרון מאולתר מחוץ למסגד א-נור בקרייסטצ'רץ', היום/רויטרס

ארגונים הנאבקים בגזענות הזהירו כי האסלאמופוביה בבריטניה נמצאת בעלייה וזיהו התגברות בפעילות הימין הקיצוני במדינה. דוח שפורסם בחודש שעבר על ידי ארגון צדקה ציטט סקר שלפיו יותר משלישי מאזרחי הממלכה רואים באסלאם "איום על אורח החיים הבריטי".

בתקרית נוספת שהתרחשה השבוע, האימאם מוחמד מחמוד סיפר כי הוא ספג קללות ויריקות עם שובו מאירוע זיכרון לקורבנות הטבח בניו זילנד, שבו השתתפו גם מנהיגים אחרים בקהילה מוסלמית כמו בכירים ברשויות. מחמוד זכה לשבחים על כך שהגן על מחבל שתקף מסגד בצפון לונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully