וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הקהילה המוסלמית בפראג קרא להתחמש בעקבות הטבח בניו זילנד

האימאם בבירת צ'כיה עורר סערה כשאמר שיש להצטייד בכלי נשק על מנות למנוע מעשי הרג כמו זה בקרייסטצ'רץ'. לדבריו, במדינה יש "אסלאמופוביה" רבה. בקהילה התנערו: "הוא לא מייצג את הדעות שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש הקהילה המוסלמית בפראג עורר סערה כשקרא למוסלמים להתחמש בעקבות הטבח במסגדים בניו זילנד. לאוניד קושנרנקו פרסם את הסרטון בעמוד הפייסבוק שלו ביום ראשון, יומיים אחרי שכ-50 מתפללים נרצחו על ידי מחבל אוסטרלי התומך בעליונות הגזע הלבן ומתנגד להגירה.

"לאור האירועים הטראגיים האחרונים אני מודע לכל החברים שלנו, במיוחד לגברים הרוצים להתחמש כדי להגן על בריאותם ועל נכסיהם, צרו איתי קשר ואעזור לכם", אמר. קושנרנקו, עורך דין ממוצא אוקראיני, אמר כי הקריאה שלו הגיעה בשל "אסלאמופוביה" בצ'כיה.

בשנה שעברה זכה הנשיא מילוש זמאן בכהונה שנייה תוך כדי רטוריקה תקיפה נגד ההגירה והמוסלמים, כשמפלגת הימין הקיצוני SPD מחזיקה ב-22 מתוך 200 המושבים בפרלמנט. "זה אמצעי מניעה, אמרתי את זה כדי למנוע ממשוגעים להגיע למסגד ולעשות את הרע", אמר האימאם לעיתון מקומי.

מסגר אל נור בכרייסטצ'רץ' בו בוצע פיגוע הירי ההמוני (תמונה מ- 2014). אתר רשמי
אחד ממוקדי הטבח. מסגד א-נור בקרייסטצ'רץ'/אתר רשמי

דבריו עוררו התנגדות בקרב הקהילה המוסלמית הקטנה בצ'כיה. "אנחנו לא נתמוך בקריאות כאלו כאלה, אני לא מסכים", אמר מוניב חסן א-ראווי, ראש מרכז הקהילות המוסלמיות בצ'כיה. "זה צעד לא נכון". הקהילה המוסלמית של פראג כתבה ביום שלישי בפייסבוק כי "כל אמירה או מעשים שלו הם הפרטיים ואינם מייצגים את הדעות של המוסלמים החיים בפראג או בצ'כיה".

הקהילה המוסלמית בפראג, שביום שבת גינתה את הטבח בקרייסטצ'רץ, אמרה כי תבחן גם את הליך הבחירה בקושנרנקו בחודש שעבר. מבקריו טוענים כי עשרות מוסלמים ממדינות ברית המועצות לשעבר נרשמו להצביע רק לפני הבחירות, במה שיכול היה להטות את האיזון לטובתו.

לפי מפקד אוכלוסין מ-2011, רק 3,358 מוסלמים חיים בצ'כיה, שבה 10.6 מיליון תושבים. עם זאת, לפי הערכות לא רשמיות, מספרם נע בין עשרת אלפים ל-20 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully