וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסקוטלנד חושדים: השטאזי היה מעורב בפיגוע בלוקרבי

בבילד דווח כי התביעה פנתה לגרמניה כדי לתחקר סוכנים לשעבר במשטרה החשאית של גרמניה המזרחית, בחשד שהיו קשורים לפיצוץ המטוס ב-1988 שבו נהרגו 270 איש. המורשע היחיד, קצין מודיעין לובי, שוחרר מהכלא לפני עשור ומת כעבור שלוש שנים. אחרים סבורים כי איראן אחראית

שרידי מטוס פאן-אם שפוצץ בשמי לוקרבי, סקוטלנד, 22 בדצמבר 1988. AP
11 אנשים נהרגו על הקרקע. שרידי המטוס/AP

חוקרי הפיגוע בלוקרבי, שבו נהרגו 270 איש, תשאלו חמישה סוכנים לשעבר במשטרה החשאית של גרמניה המזרחית - כך דווח בבילד הגרמני. סוכני השטאזי חשודים במעורבות בפיצוץ הטיסה של חברת פאן אם בשמי סקוטלנד ב-1988, שבה נהרגו כל יושבי המטוס וכן 11 אנשים על הקרקע.

החוקרים סבורים זה זמן רב כי עבד אל-בסט אל-מגרהי, קצין הביטחון הלובי שהורשע במעורבות בפיגוע ב-2011, לא פעל לבדו. לפי הדיווח, פרקליטת המדינה של סקטונלד, אליסון די רולו, סימנה 20 סוכנים לשעבר.

הלשכה המלכותית, שירותי התביעה הסקוטיים, אישרה לעיתון כי מתנהלת חקירה שבה מעורבים סוכני שטאזי, אבל לא פירטה מחשש לפגוע בעבודת "החקירה המתמשכת". למרות זאת, כמה תובעים במדינות ברחבי מזרח גרמניה, אמרו כי די רולו פנתה אליהם כדי לבקש סיוע משפטי.

מרבית הסוכנים לשבר, בשנות ה-70 וה-80 לחייהם, מתגוררים בברנדנבורג ובברלין. בבילד אמרו כי בסך הכול, נעשו פניות לעד 15 אנשי המשטרה החשאית לשעבר במדינה הקומוניסטית. בסקוטלנד מחפשים גם אחרי מידע נוסף בלוב, שמשטרו של מועמר קדאפי שיתף פעולה לפי החשד עם גרמניה המזרחית.

מועמר קדאפי מבקר באיטליה. רויטרס
היה בקשר קרוב עם השטאזי. קדאפי באיטליה/רויטרס

צוות של תשעה תובעים סקוטים מעורב בחקירת מעורבות השטאזי, כשהם פועלים בנפרד מוועדת חקירה הבוחנת אם ההרשעה של מגרחי הייתה עיוות דין. הוא מת מסרטן במאי 2012 אחרי שחרורו מהכלא ב-2009 על ידי משרד המשפטי והורשה לחזור לביתו לטריפולי, בהמלך שעורר ספקולציות לגבי הסכם חשאי בין הצדדים. בסקטונלד הכחישו זאת.

ואולם, משפחתו של מגרחי חידשה מאז את בקשתה לביטול ההרשעה ופנתה לעורכי דין בסקוטלד כדי שאלו יערערו שוב. רבים מאלו שסבורים כי הקצין הלובי היה שעיר לעזאזל מאמינים כי הפיגוע בוצע על ידי מחבלים פלסטינים בהוראת איראן, בתגובה להפלת מטוס נוסעים איראני על ידי ארצות הברית באותה השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully