וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מוזמנים לאירוויזיון": תלונות על אי נגישות ברכישת כרטיסים לנכים

21.3.2019 / 15:25

בעלי מוגבלויות טוענים כי האתר אינו מונגש עבורם, והדבר מקשה עליהם להזמין כרטיסים לאירוע. בנוסף התברר כי הכרטיסים למקומות המיועדים לכיסאות גלגלים מתומחרים בעלות של 1,250 שקל לכרטיס. נשיא עמותת נגישות ישראל: "חוסר הבנה של נושא השיוויון"

אתר האירוויזיון 2019. עיבוד תמונה
לא נגיש. אתר האירוויזיון/עיבוד תמונה

בשבוע שעבר התחדשה מכירת הכרטיסים לאירוויזיון 2019 דרך אתר האינטרנט, ומדובר בסבב השני לאחר עצירת המכירה בעקבות גילוי פרשיית הספסרות. עם זאת, פניות שהגיעו ל"עמותת נגישות ישראל" מציגות כי אתר האינטרנט לא נגיש לגלישה לאנשים עם מוגבלות קשה הנעזרים בקורא מסך או מקלדת, כך שלא התאפשר להם להזמין כרטיסים.

עם זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון בשנה שעברה, וההחלטה כי אירוויזיון 2019 יתקיים בישראל, פנתה נגישות ישראל לתאגיד "כאן" כדי לוודא שאלה נערכים להפקת אירוע נגיש הן בהתאם לחקיקה המחויבת בישראל, והן מבחינה שיווקית - כאירוע בינלאומי שהוא גם נגיש. בעמותה מסבירים כי הם גם פנו בנושא למנכ"ל משרד התקשורת בתפקידו כיו"ר וועדת ההיגוי לאירוויזיון, ואף הוא העביר את פנייתם והצעתנו לתאגיד. עם זאת, חרף פניות אלו, נראה כי האתר עדיין לא מונגש לכל קהל ציבור הנכים.

על פי נגישות ישראל, בסבב הראשון של מכירת הכרטיסים, שנסגר לפני כחודש, האתר לא הונגש. בסבב השני התווסף תוסף הנגשה ששיפר את המצב, אך עדיין לא נתן מענה לאדם עם מוגבלות קשה. במדינת ישראל קיימת חקיקת נגישות המחייבת הנגשת אירועים. כחלק מהחקיקה, נדרש להנגיש את אתר האינטרנט המפרסם את האירוע והמשמש בין היתר למכירת הכרטיסים.

עוד בוואלה! NEWS
פרשת הצוללות: השופטת קיבלה את הערר - מיקי גנור ישוחרר ממעצר
תיעדה את בתה ושלחה לפדופיל: אם מת"א נעצרה בחשד למעשים מגונים
החגיגות, התחפושות והחסימות: אירועי הפורים ברחבי הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגדילו ועשו וגבו מהמקומות הנגישים את המחיר היקר ביותר מבין המקומות האחרים". יובל וגנר, נשיא עמותת נגישות ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון לשנת 2019, כל אתר אינטרנט קיים או חדש המשרת את הציבור חייב להיות נגיש לפי ההנחיות בתקנות נגישות השירות (סעיף 35), בהתאם להנחיות התקן ישראלי להנגשת אתרי אינטרנט, ובהתאם להנחיות של הקונסורציום הבינלאומי לאינטרנט. אתר נגיש מאפשר גם לעיוורים ולקויי ראייה, לאנשים עם מוגבלויות בגפיהם ולאחרים לעשות שימוש מלא ועצמאי באתר, וזאת תוך שימוש בתוכנת קורא מסך ו/או שימוש במקלדת ללא העכבר ועל ידי הסדרי הנגשה נוספים כגון שינוי צבעים וגודל פונטים.

בנוסף, האתר חייב לפרסם את הסדרי הנגישות של האירוע על מנת שאדם עם מוגבלות ידע מראש ולא יקנה לחינם כרטיסים לאירוע שלא מונגש עבורו. פירוט הסדרי הנגישות חייב לכלול: חניות נכים, דרכי גישה, שירותי נכים, מקומות ישיבה לכיסאות גלגלים ומוגבלויות בניידות, מקומות נגישים ללקויי ראייה ועיוורים, התאמות למוגבלויות שמיעה והימצאותם של מערכות עזר לשמיעה ותרגום לשפת הסימנים. בנוסף, נדרש לפרסם את פרטי רכז הנגישות, אליו ניתן לפנות לבירורים וסיוע בנגישות.

לאור כל זה, אתר האינטרנט של אירוע האירוויזיון אינו נגיש באופן מלא, זאת משום שלא קיים פרסום על הסדרי נגישות המופע, ופרטי רכז הנגישות חסרים. מטריד עוד יותר הוא מחיר הכרטיסים המיועדים לכיסאות גלגלים, שהנם היקרים ביותר ועומדים על 1,250 שקלים.

שרון אשתר בת 45 מחדרה, עיוורת, סיפרה לוואלה! NEWS כי "רציתי לקנות כרטיס לאירוויזיון, נכנסתי לאתר דרך האייפון שלי אך לא הצלחתי. עברתי למחשב, וגם שם תוכנת ההקראה שלי לא מצאה את מיקום רכישת הכרטיסים באתר. זה נורא מתסכל כשאתה פשוט נתקע ומגשש באפלה". אשתר סיפרה כי הדבר מונע ממנה להיות אדם עצמאי, "אני צריכה לבקש מאדם רואה שיבוא לעזור לי. למה אדם רואה צריך לעזור לי כאשר האתר הזה אמור להיות נגיש? אני אפילו לא יודעת כמה הכרטיסים עולים. מקווה שיימצא לזה פתרון, אי אפשר להשאיר אותנו כל הזמן מחוץ לחברה - אנחנו יכולים לעשות הכל רק אם יש את הנגשה הנכונה וההתאמה הנכונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הזדמנות להציג רף של מצויינות"

יובל וגנר, נשיא עמותת נגישות ישראל, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לא ייתכן שאירוע דגל ברמת האירוויזיון לא יהיה מושלם ברמת הנגישות, הן ברמת המחויבות כלפי הקהל הישראלי, והן לטובת ניצול המעמד והצגת רף של מצוינות כלפיי העולם כולו". וגנר הסביר כי מעבר לאי ניצול ההזדמנות להציג את ישראל כשוויונית ומשלבת, "הגדילו ועשו וגבו מהמקומות הנגישים את המחיר היקר ביותר מבין המקומות האחרים, שגם הם יקרים".

וגנר אמר כי "בגלל שהמקומות לכיסאות הגלגלים נמצאים בקדמה וקרובים לבמה, התמחור היה יקר יותר. זה מרגיש כאי הבנה של נושא השוויון, מעבר לכך שעבור אנשים עם מוגבלויות, להוציא את הכסף על המופע הזה הוא קשה שבעתיים. הכתובת הייתה על הקיר, אנשים עם מוגבלות לא מוזמנים לאירוויזיון".

מכאן נמסר: "כגוף שידור ציבורי, אנו רואים בנגישות כחלק בלתי נפרד מחובתינו לציבור ופועלים על פי חוק. לצד העובדה כי האולם והגרין רום מונגש כמתחייב, יודגש כי מחיר הכרטיס לבעלי מוגבלויות זהה למחיר כרטיס רגיל ומלווה זכאי לכניסה חינם אתר כאן אירוויזיון שעלה לאוויר לאחרונה מנוגש וכך גם אתר לאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully