וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסר אחריות": מפעיל ההוסטל לעברייני מין בצפון נגד ראש העיר

21.3.2019 / 13:20

יזם "פרוייקטים שיקומיים" הגיש ערר נגד צו הסגירה שהוציא ראש עיריית טירת כרמל להוסטל לעברייני מין שבעיר. לטענתו, המהלך נעשה "משיקולים זרים ומאטימות לב", ובעיקר כדי לרצות את התושבים החוששים מהימצאות המוסד בעירם. ראש העיר: "נעשה מחטף, בלי ליידע את הרשויות"

הוסטל לעברייני מין טירת הכרמל. עיבוד תמונה
מחאת תושבי טירת כרמל נגד ההוסטל/עיבוד תמונה

ערר כנגד צו הסגירה שהוציא ראש העיר טירת כרמל להוסטל לעברייני מין הוגש אמש (רביעי) בבית משפט השלום בחיפה. היזם של "פרוייקטים שיקומיים" טען כי משרד הרווחה והשירותים החברתיים תומך בעמדתו. יתרה מזאת, הוא טען כי מדובר במסגרת מאושרת של משרד הרווחה, המהווה למעשה את ידו הארוכה של משרד הרווחה לקיום חוק ההגנה ותקנות ההגנה (חוק הגנה על הציבור מפני עברייני מין, י.א.).

היזם אמר כי תגובתו של ראש העיר, אריה טל, לפוסטים שפרסמו תושבים ברשתות החברתיות הינה "אימפולסיבית", ומדובר בשימוש "פסול, מופרז, לא סביר וחסר תקנה וחסר אחריות" בכוחו השלטוני. "פרויקטים שיקומיים" דורשים לבטל את הצו לאלתר ולחייב את העירייה בהוצאות.

ממכתב הבקשה שהגישו פרקליטי היזם עצמו עולה כי מדובר ב"שיקום מונע לגורמים שהורשעו בעבר בעבירות מין ושלא נידונו למאסר בפועל, או השתחררו ממאסר, ואשר נמצאו מתאימים להשתלב בתכנית שיקום מונע קהילה, במרכז מורשה". עוד נכתב כי "לא מדובר בחלופת מעצר, כי אם בשיקום מונע-טיפולי לבגירים שהשתחררו והביעו רצון להשתתף בטיפול" וכי המסגרת ועובדיה נקלעו לעין הסערה וכי בפועל הם "עוסקים בעבודת קודש".

עוד בוואלה! NEWS
סכנה בכל צומת: הפיגועים בכבישי השומרון הפכו לשגרה קטלנית
דיווח: ארה"ב עשויה להכריז על הכרה בגולן במהלך ביקור נתניהו
חסימות כבישים ואיפה חונים: היערכות המשטרה לאירועי פורים

צו הסיגרה שהוגש נגד הוסטל עברייני מין בטירת כרמל. אתר רשמי
צו הסגירה נגד ההוסטל שהוגש על ידי ראש העיר/אתר רשמי

מדובר בהוסטל הממוקם בתוך המתחם הסגור של בית החולים הפסיכיאטרי הממשלתי "מעלה הכרמל" של משרד הבריאות, ועל רמת מסוכנותם של דיירי ההוסטל ניתן ללמוד מתיאורי היזם עצמו: "מסגרת סגורה, המאובטחת בשלושה מעגלי אבטחה, בהתאם להנחיות קב"ט בית החולים ובשיתוף משטרת ישראל. הכניסה למסגרת מתאפשרת באמצעות זיהוי ואישור מראש. המסגרת מאובטחת ומצולמת 24 שעות ביממה, ונוכח בה פיזית צוות מקצועי 24/7 , המשגיח ומטפל בדיירים במקום. כל יציאה של דייר מהמסגרת מלווה בצוות של המסגרת ובכפוף ליידוע של יחידת 'צור' וגורמי הטיפול".

יחידת "צור" של שירות בתי הסוהר היא "יחידה מבצעית ייחודית בתחומה, הנותנת מענה בטחוני לחברה מפני אסירים עברייני מין שהשתחררו ממאסרם ואשר רמת מסוכנותם המינית לציבור הוערכה על ידי הגורמים המקצועיים כגבוהה". פרט לאבטחה הפרטנית הקיימת במסגרת ההוסטל, המתחם עצמו מגודר בגדר מיוחדת - וזאת בנוסף לגדר ולאבטחה ההיקפיים סביב בית החולים הממשלתי.

עם זאת, התושבים בטירת כרמל זועמים ואינם מוכנים לקבל הוסטל לעברייני מין בעירם. הם מביעים חשש לבטחון ילדיהם והם גייסו למאבק בהוסטל את ראש העיר, אריה טל, שביום רביעי שעבר הוציא למקום צו הפסקה מנהלי עקב היותו פועל ללא רישיון עסק כדין. "צו הסגירה ניתן בהפתעה גמורה, מבלי שקדמה לו פניה או התראה כלשהו, כתגובה אימפולסיבית לפוסטים של תושבים שהתפרסמו ברשת החברתית, אשר הביעו תרעומת על המצאותם של דיירי המסגרת בקרבתם", טען היזם בעתירתו, "המסגרת כלל אינה טעונה רישיון עסק מפח חוק רישוי עסקים".

עוד באותו נושא

ההוסטל לעברייני המין שמסעיר את טירת הכרמל: "לשרוף את המקום"

לכתבה המלאה

לטענתו של היזם, ידוע לכל כי לא קיימת כל מסוכנות בהפעלת המסגרת, "ודאי לא כזו המצדיקה פעולה קיצונית זו של העירייה לסגירתו לאלתר. נהפוך הוא: מדובר במסגרת מאושרת, סגורה ומאובטחת, בתוך בית חולים פסיכיאטרי ממשלתי מאובטח, ללא כל חשש ממשי למסוכנות או פגיעה בציבור".

הוא טען מנגד כי "המסוכנות היחידה הנשקפת בעניין זה היא זו שמסבה העירייה וראש העיר, באמצעות הלהטת רוחות מכוונת ושיטתית הנעשית בימים האחרונים - בהפגנות, בפרסום פוסטים וסרטונים ברשתות החברתיות ובאמצעות הפעלת סנקציות כוחניות מכל הבא ליד, תוך סיכון דיירי ועובדי המסגרת".

"גחמה של ראש העיר"

היזם טען כי מדובר בדרישה "פזיזה" להפסקת פעילות מסגרת בה מתגוררים בעלי מוגבלויות בפיקוח של משרד הרווחה על פי הפנייה רשמית "המהווה במקרה הטוב שרירות לב, אטימות וחוסר רגישות, ובמקרה הפחות טוב, חוסר אחריות משווע", וכי "למרבה הצער, דומה כי פרט ל'צורך' של ראש העיר להפיס את דעתם של 'תושבים' שכתבו בפייסבוק כנגד דיירי המסגרת, לא פעל איש בעירייה כדי לבחון את ההשלכות של מעשה נמהר וחסר אחריות זה".

לטענת היזם, מדובר במסגרת מפוקחת על ידי משרד הרווחה, המשמשת את מדינת ישראל לצורך הפעלת סמכויותיה, והממוקמת בבית חולים ממשלתי שבהחזקת משרד הבריאות, שכעת "תיסגר באחת, אך ורק בשל גחמה של ראש העיר או במחי 'קצפם' של תושבי העיר". עוד אמר היזם כי צו הסגירה הינו "הכרזת מלחמה" בדיירי ההוסטל וגירושם מהעיר, עקב לחץ תושבים כבד על ראש העיר. הוא טען כי "את הבטחותיו הפוליטיות 'פורע' כעת ראש העיר באמצעות הפעלת אמצעים שלטוניים פרועים, והכל מתוך אג'נדה פוליטית, וכשהוא מונע משיקולים זרים". עוד הוסיף כי עצם הפעלת הכוח, בנסיבות הרלוונטיות, מהווה חריגה חמורה מסמכות ויוצרת לגביו חבות אישית לתוצאות מעשיו.

הוסטל עברייני מין בטירת כרמל. אתר רשמי
מבנה ההוסטל, טירת כרמל/אתר רשמי

ראש העיר טירת כרמל, אריה טל, מסר לוואלה! NEWS כי "לא יוקם הוסטל לעברייני מין בטירת כרמל. נקודה". לדבריו, "נעשה מחטף על ידי הגורמים מבית החולים ומשרד הרווחה מבלי ליידע את הרשות ואף את נציגיהם במחוז חיפה של המשרד. אני הוצאתי להם צו בשבוע שעבר ואתמול הוציאה להם צו נוסף הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. אנחנו מכבדים את האוכלוסיות החלשות וטירת כרמל מובילה בשילובן, אבל לא ניתן לזה לקרות גם אם פעלו מאחורי גבנו והצליחו להפעיל אותו".

טל ציין כי מינה את ממלא מקומו, מוריס אסייג, לעמוד בראש מטה המאבק האזרחי אליו חבר יו"ר ועד ההורים היישובי דניאל בן עשור ובמסגרתו מתקיימת ישיבת חירום נוספת כדי להדוף ולמנוע את הקמת ההוסטל. "מטה המאבק בראשות אסייג מתכנן פעולות נוספות שלא נפרט בשלב זה וכותרתן 'סגירת ההוסטל הזה'", הסביר.

"האחריות שלנו גדולה, החמלה שלנו גדולה", אמר אסייג. "לא על חשבון בטחון הציבור ולא על חשבון בטחון הילדים שלנו. משרד הרווחה ושירות המבחן עשו טעויות, הכניסו לכאן עברייני מין להוסטל הסמוך לבית ספר כגנבים בלילה ועכשיו הם מנסים להצדיק את זה בכל מיני אמירות מקוממות. הם עצמם עקפו את האיסורים והמגבלות שהם עצמם קבעו כדי להגן על הציבור".

הוסטל עברייני מין בטירת כרמל. אתר רשמי
אריה טל, ראש עיריית טירת הכרמל עם תושבים, ליד מבנה ההוסטל/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully