וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן על הר הבית: י-ם היא קו אדום, לא נשנה את המדיניות בה

בצל המתיחות המתמשכת סביב סגירת באב א-רחמה במקום, אמר עבדאללה כי ירדן לא תשנה את מדיניותה בירושלים. "חובתנו היא להגן על המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים", אמר. בתחילת השבוע הוצא צו סגירה זמני למבנה אולם הצו לא נאכף ומוסלמים ממשיכים להתפלל במקום

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

המתיחות בהר הבית - כל הפרטים

- מלך ירדן בהתבטאות חריפה: ירושלים - היא קו אדום
- צו סגירה זמני הוצא בתחילת השבוע לבאב א-רחמה בהר הבית
- הצו לא נאכף על ידי המשטרה ומוסלמים ממשיכים להגיע להתפלל במקום
- ירדן קראה לישראל לבטל את צו הסגירה: "ירושלים תישא באחריות להשלכות"

בצל המתיחות המתמשכת בהר הבית סביב סגירת מבנה באב א-רחמה במקום, הבהיר הערב (רביעי) עבדאללה מלך ירדן כי מדינתו לא תשנה את מדיניותה במקום. "ירושלים היא קו אדום, לא נשנה את המדיניות שלנו בה", אמר המלך הירדני במהלך ביקור במחוז זרקא שממזרח לבירה עמאן. "חובתה של הממלכה האשמית לשמור על המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים. ירושלים היא קו אדום וכל העם איתי בנושא".

בתחילת השבוע, קיבל בית משפט השלום בירושלים את בקשת המדינה לצו סגירה זמני לבאב א-רחמה, אך הצו לא נאכף על ידי המשטרה ומוסלמים ממשיכים להגיע להתפלל בו. תנועת "רגבים" עתרה לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים גלעד ארדן ומירי רגב והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להורות להם להסביר מדוע המבנה עדיין פתוח וכן מדוע לא מותרת כניסת יהודים למקום. בג"ץ הורה למדינה להשיב בתוך 90 יום לטענות, אך דחה את הבקשה לצו שיורה למדינה למנוע באופן מידי כניסת מתפללים למקום.

לקריאה נוספת בנושא
ארדן על המתיחות בהר הבית: "לא נאפשר הקמת מסגד נוסף"
אחרי עימותים ומעצרים: הר הבית ייפתח מחר למתפללים ולמבקרים
תפילות הר הבית: עשרות מורחקים התפללו והפגינו בכניסה למתחם

מלך ירדן עבדאללה השני בעת ביקור בזרקא, 20 במרץ 2019. צילום מסך
"ירושלים היא קו אדום". עבדאללה מלך ירדן, היום/צילום מסך

חרף המתיחות במקום אחרי שבקבוק תבערה יודה לעבר עמדת משטרה בהר הבית בשבוע שעבר, לא נרשמו אירועים חריגים נוספים. סגירת המבנה ללא תיאום מול הווקף עלולה לגרום לעימותים, וכן תיאלץ להוסיף במקום נקודת משטרה קבועה על מנת למנוע את פתיחתו מחדש.

הצהרתו החריפה של עבדאללה מצטרפת להמלצת הפרלמנט הירדני מלפני יומיים להחזיר את השגריר הירדני מישראל ולגרש את שגריר ישראל מירדן על רקע ההתקפות על אל-אקצא. בנוסף בתחילת השבוע קראו בירדן לישראל לבטל את צו הסגירה לבאב א-רחמה ובעמאן אמרו כי ירושלים תישא באחריות להשלכות ההחלטה.

הר הבית ירושלים מהומות פברואר 2019. AP
מהומות בהר הבית בחודש שעבר/AP

לפני כשבועיים פנתה המדינה לבית המשפט בבקשה להאריך את צו הסגירה הזמני למבנה לאחר שהתברר שפג תוקפו. המבנה היה סגור מ-2003, אז הוציאה המשטרה צו סגירה בנימוק שפועל בו ארגון הקשור לחמאס. אך לפני כחודש, החליטה מועצת הווקף המנהל את מתחם הר הבית להיכנס למבנה ומאז הוא פתוח, הונחו בו שטיחים ונערכות בו תפילות. המהלך עורר ביקורת מצד ארגונים המעודדים עלייה להר הבית וטענו כי מדובר באוזלת יד מצד המדינה.

בבקשה לצו טענה המשטרה באמצעות הפרקליטות כי אי מתן הצו עלול להוות סיכון ביטחוני. "קיימת תשתית ראייתית מנהלית מוצקה לכך שמשרדי המשיב שימשו לפעילות חמאס וכנקודת אחיזה של ארגון הטרור בהר הבית", הוסבר. "הגבלת השימוש במקום חיונית למניעת קידום פעילות דומה בעתיד, ביתר שאת לאור תמונת המצב העדכנית. פתיחת המשרדים עשויה לאפשר לארגון החמאס לבסס ולקדם את פעילותו בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, לפיכך קיים צורך בהמשך סגירת המתחם".

(עדכון ראשון: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully