וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי ביקשה מהאיחוד דחיה של שלושה חודשים בלבד בברקזיט

20.3.2019 / 22:13

ראשת ממשלת בריטניה אמרה כי היא לא רוצה דחייה ארוכה יותר, שתיאלץ את הממלכה להתמודד בבחירות לפרלמנט האירופי, אך בבריסל מתנים זאת בהעברת ההסכם שנדחה פעמיים. אם תיכשל שוב, תיסלל הדרך לפרישה ללא הבנות שממנה חוששים רבים

צילום: רויטרס

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה היום (רביעי) כי היא ביקשה לדחות את הברקזיט עד 30 ביוני, לקראת פסגת האיחוד האירופי בבריסל. היא אמרה בפרלמנט כי היא ביקשה מנשיא המועצה האירופית דונלד טוסק במכתב רשמי על רצונה להאריך את סעיף 50, ההליך שפתח רשמית את פרישת הממלכה מהאיחוד.

"אני לא רוצה דחיה משמעותית", אמרה מנהיגת המפלגה השמרנית. היא הזהירה כי דחיה ארוכה יותר משמעותה כי בריטניה תידרש לקיים את הבחירות לפרלמנט האירופי בסוף מאי. "הרעיון ששלוש שנים אחרי ההצבעה לעזוב את האיחוד, אזרחי המדינה הזו יתבקשו לבחור חברי פרלמנט אירופי חדשים, הוא, בעיני, בלתי מתקבל", אמרה מיי. "כראשת הממשלה, אני לא מוכנה לדחות את הברקזיט מעבר ל-30 ביוני".

בתגובה, אמר טוסק כי האיחוד - שכל 27 החברות בו צריכות לאשר זאת פה אחד - יסכים להארכה קצרה רק אם ההסכם של מיי יאושר בפרלמנט.

לקריאה נוספת בנושא
"משבר חוקתי": יו"ר הפרלמנט הבריטי מסרב הצבעה נוספת על הברקזיט
ראש ממשלת הולנד: מיי היא כמו האביר חסר הגפיים ממונטי פייתון

ראשת ממשלת בריטניה מיי מחוץ לדאונינג 10, 20 במרץ 2019. רויטרס
דרך ארוכה עוד לפניה. מיי, היום/רויטרס

עוד כתבה מיי במכתב, שתוכנו פורסם על ידי הדאונינג 10, כי היא מתכוונת להעלות להצבעה נוספת ושלישית במספר את ההסכם שגיבשה עם בריסל, על אף התבוסות שנחלה בפעמיים הקודמות. היא הבהירה כי לונדון לא תספיק להעביר את החקיקה הדרושה לפרישה מהאיחוד לפני 29 במרץ, מועד הפרישה הנוכחי.

אחרי קבלת המכתב ממיי, אמר טוסק לכתבים בבריסל כי אורכה של דחיית הברקזיט פתוח לדיונים. טוסק גם ציין כי ייתכן שהערבויות החוקיות שניתנו למיי בשטרסבורג בשבוע שעבר יוכלו לסייע לה לשכנע את המחוקקים הספקנים, אולם אין סימנים כרגע לסחף אחרי ההסכם.

גורם בארמון האליזה בצרפת אמר מוקדם יותר כי בפריז לוקחים בחשבון את דבריה של מיי, וכי תישקל הארכה "טכנית" של מועד הפרישה כדי לאפשר לה להעביר את הסכם. עם זאת, הגורם הצרפתי הבהיר כי אם הוא יידחה בשלישית, תיסלל הדרך לפרישה ללא הסכם.

(עדכון ראשון: 15:13)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מכתב ששלחה רה"מ בריטניה מיי לאיחוד האירופי על דחיית הברקזיט, 20 במרץ 2019. רויטרס
המכתב ששלחה מיי לאיחוד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully