וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית הנטושה, הרובה הגנוב וטילי הכתף: כך חוסל המחבל מאריאל

20.3.2019 / 10:02

כוח הימ"מ שחיסל את אבו לילא ניהל מרדף במשך שתי יממות, בטרם הגיע מידע על הימצאותו במבנה באזור רמאללה. הלוחמים הגיעו למבנה בחשאיות וניהלו חילופי אש עם המחבל המתבצר, שברשותו היו רובה M16 ו-29 כדורים, כשהם מתמודדים במקביל עם הפרות סדר מצד תושבי הכפר

אתר רשמי

חיסול המחבל מהפיגוע באריאל - כל העדכונים

- צה"ל וכוחות ימ"מ כיתרו את המבנה שבו שהה המחבל בכפר ליד רמאללה
- בתום חילופי אש חוסל המחבל עומאר אבו לילא, אין נפגעים בקרב הכוחות
- המחבל אותר אחרי הגעת מידע על הסתתרותו במבנה, נורה לעברו טיל נ"ט
- בפיגוע נרצחו לוחם צה"ל גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר
- חייל צה"ל אלכס דבורסקי בן ה-19 נפצע בפיגוע; חל שיפור במצבו

אחרי חיסולו של המחבל שביצע את הפיגוע המשולב בשומרון, השלימו הבוקר (רביעי) בימ"מ את התחקירים הראשוניים לפעילות המבצעית שהתקיימה אמש בכפר עבוין שצפונית לרמאללה. המחבל, עומאר אבו לילא, רצח בתחילת השבוע את סמ"ר גל קיידאן ואת הרב אחיעד אטינגר בצמתים אריאל וגיתי אבישר ונפצע חייל נוסף, אלכס דבורסקי שעדיין מאושפז בבית החולים בילינסון במצב בינוני לאחר שחל הבוקר שיפור במצבו.

כוח הימ"מ הוקפץ כבר ביום הפיגוע למרדף בכפר סלפית שבו נטש המחבל את מכונית ה"רנו" הגנובה שבאמצעותה נמלט מצומת אריאל לצומת גיתי אבישר. "לא הספקנו לבצע חילוף של כח הימ"מ, ולכן הוא פעל במהלך כל המרדף'', סיפר גורם במשטרה.

הכוח ניהל את המצוד במשך שתי היממות הקודמות עד לחיסול אמש. במהלך המצוד, הוזעקו לוחמי הימ"מ לכמה אתרים ביהודה ושומרון, לאחר שהתקבלו אינדיקציות לגבי תנועת המחבל. ''העובדה שהוא נמלט עם רובה ה-M16 הקשתה עליו לנוע בשטחי הרשות", הסביר גורם במערכת הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
"שאלתי 'חי או מת, לא למרוח אותי'": אלמנת הנרצח על הבשורה המרה
החייל שנפצע קשה התעורר - והחל לדבר: "עוד לא שוחחנו איתו על הפיגוע"
צה"ל: שני פלסטינים שהשליכו מטענים סמוך לקבר יוסף שבשכם נהרגו

על פי דיווח * איימן אבו לילא בן 19, המחבל מהפיגעו באריאל. עיבוד תמונה
המחבל שחוסל, עומר אבו לילא/עיבוד תמונה
הבית בו התבצר ונתפס המחבל מאריאל, 20 במרץ 2019. תקשורת ערבים, אתר רשמי
הבית שבו הסתתר המחבל/אתר רשמי, תקשורת ערבים

הגורם הוסיף עוד כי "כשמחבל נמלט עם סכין או אקדח, הוא יכול להסתיר את זה ותנועתו קלה יותר. אבל ברגע שהוא עוצר מונית או רכב עם M16, ברור למסיע שהוא מוביל מחבל ומסייע למחבל, ולכן יש את החשש שלהם לתת את העזרה במקרה שכזה''.

לפנות ערב הגיע מידע על הימצאותו של המחבל בבית בכפר עבוין. מדובר במבנה גדול ומרובה בחדרים בן שתי קומות, ואבו לילא הסתתר בקומה השנייה. ברשותו היה רובה ה-6 שאותו חטף במסגרת הפיגוע ומחסנית צולבת. בסך הכול, נותרו לו כ-29 כדורים בנשקו.

הבית בו התבצר ונתפס המחבל מאריאל, 20 במרץ 2019. רויטרס
הבית בו הסתתר המחבל/רויטרס
הרב אחיעד אטינגר. נדב גולדשטיין, TPS
נרצח בפיגוע. הרב אטינגר/TPS, נדב גולדשטיין
ההרוג מהפיגוע באריאל סמל-ראשון גל קיידאן. אתר רשמי
נרצח בפיגוע. קיידאן/אתר רשמי

כוח הימ"מ הצליח להגיע למבנה בחשאיות, להקיף אותו ולבצע נוהל "סיר לחץ" המיועד להתמודדות עם מחבלים המתבצרים בבתים. לאחר שכרזו למחבל להיכנע והאחרון סירב, ירה הכוח כמה טילי כתף נגד טנקים לעבר המבנה. בשלב זה, המחבל ירה לעבר הכוח, שבתגובה השיב באש. אבו לילא נהרג מהירי המדויק.

בעקבות חילופי הירי, יצאו רבים מתושבי הכפר וניסו להתקרב אל כוח הימ"מ, אך מעטפת צה"ל שהייתה במקום מנעה את התקרבות האזרחים אליהם. במהלך הפרות הסדר נפגעו 11 פלסטינים, ללא נפגעים לצה"ל.

מחשש להימצאות סייענים במבנה, ביצע הכוח ירי נוסף בטרם נכנס פנימה לביצוע סריקות. במהלך הסריקות נמצא המחבל לבדו - כשהוא ללא רוח חיים.

הבית בו התבצר ונתפס המחבל מאריאל, 20 במרץ 2019. תקשורת ערבים, אתר רשמי
הבית שבו הסתתר המחבל/אתר רשמי, תקשורת ערבים
כוחות צה"ל בכפר עבוויין שליד רמאללה במסגרת מציאת המחבל מהפיגוע מאריאל 19 במרץ 2019. אתר רשמי
פעילות כוחות צה"ל, אתמול/אתר רשמי

תמר, אלמנתו של אחיעד שנרצח בפיגוע, הודתה אמש לצה"ל ולכוחות הביטחון על חיסולו של המחבל. "אנו מודים לצבא ההגנה לישראל ולכוחות הביטחון שביצעו את המוטל עליהם וחיסלו את המחבל הארור שרצח את אהובינו אחיעד ואת חייל צה"ל זכרונו לברכה ה' יקום דמו. אנו מצפים מממשלת ישראל להילחם למיגור הטרור ולהמשיך גם לגירוש משפחתו של המחבל - את כל משפחתו ואת כל הכפר".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בירך גם הוא: "אני מברך את השב"כ, הימ"מ וצה"ל על פעולה מהירה שהביאה לחיסול המחבל הנתעב שרצח את סמ"ר גל קיידאן ואת הרב אחיעד אטינגר. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully