וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התקנת משבשי הקליטה: בדיקות קרינה בוצעו בבתי כלא בדרום

19.3.2019 / 7:44

האסירים, שרצו למנוע איתור של מכשירים סלולאריים שהוברחו אליהם, דרשו משב"ס לקיים בדיקה לשבשי הטלפונים שבבתי הכלא, בטענה כי הם פולטים קרינה מזיקה. לצערם, רמת הקרינה נמצאה מותרת. קצין שב"ס: "האסירים מבינים כי גם לדור החדש של הטלפונים המוברחים אין כל יתרון"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

פרסום ראשון: בצל האירוע הערב בכלא רמון, שב"ס הסכים לבצע בדיקות קרינה בבתי הכלא הביטחוניים בדרום הארץ, זאת בשל טענה של אסירי החמאס הכלואים שם כי שבשי הטלפונים שהותקנו בשבועות האחרונים פולטים קרינה המסכנת אותם.

לוואלה! NEWS נודע כי שב"ס שכר את שירותיהם של שתי חברות אשר ביצעו את בדיקות הקרינה, ו"לצערם של האסירים הביטחוניים רמת הקרינה לא חרגה ולא הייתה יותר משל מכשיר טלפון נייד" כך אמר קצין בשב"ס. הקצין הוסיף כי "היה חשוב לבצע את הבדיקה קודם כל בשל בריאות הסוהרים הפועלים באגפים".

השבשים החדשים שהותקנו, ושבעקבותיהם דרשו האסירים לבצע את בדיקות הקרינה, הנם בעלי יכולת לבצע מיסוך טוטאלי לשידורי סלולר בתוך האגפים, אולם מחוץ להם פעילות הסלולר ממשיכה ללא שיבוש. על פי הערכות מודיעיניות, יש כיום בידי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא כ-250 טלפונים סלולאריים, אותם הם מסתירים באגפים הביטחוניים. בשב"ס נעשים מאמצים לאיתור הטלפון המוברחים, ובמקביל משכללים ומשפרים האסירים את דרכי הברחת המכשירים לבתי הכלא.

עוד בוואלה! NEWS
חשש להסלמה: "האסירים הביטחוניים מתכננים צעדים נגד שב"ס"
משבשי קליטה סלולרית הותקנו בבתי הכלא הבטחוניים; חשש מהתלקחות
שלושה עצורים בהפגנת הזדהות בחיפה עם שביתת האסירים הביטחוניים

מכשיר סלולארי מוברח לבית הכלא - 19.3. שב"ס, אתר רשמי
מכשיר סלולארי מוברח/אתר רשמי, שב"ס

לאחרונה סיכל המכס בנמל אשדוד הברחה של מאות טלפונים ניידים בגודל אצבע, שיובאו על ידי סוחר פלסטיני, והוברחו במכולה שהגיעה לנמל אשדוד. במכס חשדו כי הטלפונים יועדו לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל.

את מכשירי הטלפון הללו, שזכו בקרב חמאס ופתח בכינוי "סרסור" (ג'וק), ניתן להבריח דרך הקיבה או באיברים מוצנעים, זאת בשל גודלו המזערי והיעדר כמעט מוחלט של מתרות, מה שגם יוצר קושי לאתרו באמצעות גלאי. "מרגע שהוכנסו השבשים החדשים, האסירים הביטחוניים מבינים כי גם לדור החדש של הטלפונים המוברחים אין כל יתרון ואי אפשר להשמיד אותם אל מול השבשים".

עוד באותו נושא

ברקע חסימת הסלולר: אסירי חמאס בכלא רמון הציתו 14 תאים

לכתבה המלאה
מכשיר סלולארי מוברח לבית הכלא - 19.3. שב"ס, אתר רשמי
זוג מכשירים סלולאריים מוברחים/אתר רשמי, שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully