וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להסלמה: "האסירים הביטחוניים מתכננים צעדים נגד שב"ס"

יפעת רוזנברג

3.3.2019 / 18:14

לפי דיווח ברשת אל-קודס, האסירים ברמון, אשל ונפחא מתכננים לפרק את הארגונים שאליהם הם משתייכים בבתי הכלא כדי לחייב את שירות בתי הסוהר לבצע משימות רבות שכיום מבוצעות על ידם. בכך עלול להתגבר החיכוך ביניהם לבין הסוהרים אחרי המהומות ושביתות הרעב בחודש ינואר

צילום: דוברות שב"ס

האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל מתכננים להסלים את צעדיהם נגד שירות בתי הסוהר (שב"ס) - כך פורסם היום (ראשון) ברשת "אל-קודס". על פי הדיווח, האסירים מתכננים לפרק את הארגונים שאליהם הם משתייכים בתוך בתי הכלא, מה שיחייב את שב"ס לבצע משימות רבות שכיום מבוצעות על ידי אותם ארגונים. הצעד, שאותו מתכננים האסירים הכלואים בבתי הכלא רמון, אשל ונפחא, עלול להגביר את החיכוך ביניהם לבין הסוהרים בהמשך לשביתות הרעב שהחלו בחודש ינואר.

מחאת האסירים הביטחוניים פרצה בעקבות חיפושי פתע שנערכו בבתי הכלא, כחלק מפעילות שב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי הכלא. בעקבות זאת, פרצו מהומות שבמהלכן התפרעו 300 מאסירי כלא עופר ושרפו את אחד מהתאים. שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו במהומות ופונו לקבלת טיפול רפואי, ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום.

כמה ימים לאחר מכן החלו אסירי כלא עופר להחזיר את ארוחותיהם ו-30 אסירים נוספים מכלא רמון הצטרפו אליהם בהמשך. במקביל, החלו הפגנות בגדה המערבית וברצועת עזה לתמיכה באסירים. בחמאס ובג'יהאד האסלאמי קראו להסלים את המאבק ו"להתנגד למתקפה הטרוריסטית", בעוד שהשר לביטחון פנים אמר כי הצהרותיהם "לא יעמדו במבחן המציאות".

עוד בנושא מחאת האסירים הביטחוניים:
שלושה עצורים בהפגנת הזדהות בחיפה עם שביתת האסירים הביטחוניים
אחרי כלא עופר: 30 אסירי חמאס וג'יהאד בכלא רמון שובתים רעב
לאחר ההתפרעות: האסירים הביטחוניים בכלא עופר פתחו בשביתת רעב

חלוקת שתייה לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
מחאה נגד שב"ס. חלוקת שתייה לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully