וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההתפרעות: האסירים הביטחוניים בכלא עופר פתחו בשביתת רעב

22.1.2019 / 12:22

אחרי המהומות שפרצו בכלא עופר ושריפת אחד מתאי הכלא, פתחו האסירים הביטחוניים בשביתת רעב. בגדה המערבית וברצועת עזה מתקיימות הפגנות הזדהות אחרי שהג'יהאד האסלאמי קרא לכוננות נגד "המתקפה הטרוריסטית". חמאס: "למעשי שב"ס יהיו השלכות"

צילום: דוברות שב"ס

אחרי המהומות בכלא עופר וברקע המחאה הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה, האסירים הביטחוניים פתחו אמש (שני) בשביתת רעב. במסגרת השביתה הם החזירו את הארוחות שקיבלו אמש והבוקר, מה שלדברי שב"ס "מהווה הפרה משמעתית מצדם ועלול לגרור נגדם צעדים משמעתיים".

המחאה פרצה בעקבות חיפושי פתע שנערכו בבית הכלא, כחלק מפעילות השב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי כלא נפחא, מגידו, גלבוע ועופר. בעקבות המהומות, שבמהלכן 300 מאסירי כלא עופר התפרעו ושרפו את אחד מהתאים, שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו ופונו לקבלת טיפול רפואי ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום.

קצינים בכירים בשב"ס טענו כי ההתפרעויות החלו ככל הנראה בהנחיית ראשי הג'יהאד האיסלמי הכלואים בישראל, כשברקע התרחשו שינויים בהנהגה. ההתפרעות הציתה מחאה פלסטינית, שבמסגרתה קראו הארגונים להשתתפות נרחבת בכמה עצרות הזדהות - אחת בשעה 11:00 מול מטה הצלב האדום בעזה, באותה השעה מול מטה הצלב האדום בחברו באל-בירה והשנייה ב-12:00 בכיכר אל-מנארה ברמאללה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרות סדר והצתות: מהומה פרצה בכלא עופר, חמישה נפצעו קל

פעילות שב"ס בכלא עופר 20 בינואר 2019. צילום מסך
החזירו את ארוחות הערב והבוקר. ההתפרעות בכלא עופר/צילום מסך

הנהגת הג'יהאד האסלאמי הודיעה לאסירי הארגון הכלואים בישראל על כוננות בתאי האסירים כדי "להתנגד למתקפה הטרוריסטית". גם ההנהגה העליונה של אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל איימה היום כי "מה שעשה השב"ס בכלא עופר הוא דבר חמור שיהיו לו השלכות" וכי "אסירי כלא עופר לא לבד בזירה והשעות הבאות יוכיחו זאת".

הנהגת האסירים הודיעה כי "התקיפה בכלא עופר לא תעבור ללא ענישה ושב"ס יישא בהשלכות. לא נאפשר לבתי הכלא להיות זירה לתעמולת בחירות, החלטנו להאבק ולהגן על עצמנו ועל כבודנו. אנו מחויבים לשרוף כל תא אליו תיכנס יחידת מצדה של שב"ס".

בכיר חמאס מושיר מסרי אמר במסיבת עיתונאים של הפלגים הפלסטיניים מול מטה הצלב האדום בעזה כי "אם האויב מכריז מלחמה על האזרחים - נכריז מלחמה בתגובה. על הגורמים בגדה למחות ליד כלא עופר ולהכריז על אינתפאדה מול הבריונות הישראלית". חבר הלשכה המדינית של חמאס מוסא דודין אמר כי "הארגון מטיל על הכיבוש את האחריות להשלכות התקיפה בכלא עופר. האסירים שלנו הם קו אדום".

עוד באותו נושא

אסירי הג'יהאד האסלאמי מאיימים: "לא נשתוק על פעילות שב"ס בתאים"

לכתבה המלאה
הפגנת מחאה מול הצלב האדום בעזה במחאה על האירועים עם האסירים בכלא עופר, 22 בינואר 2019. צילום מסך
"האסירים שלנו הם הקו אדום". הפגנת מחאה מול הצלב האדום בעזה/צילום מסך
הפגנת מחאה מול הצלב האדום בעזה במחאה על האירועים עם האסירים בכלא עופר, 22 בינואר 2019. צילום מסך
אמהות האסירים עם תמונות של ילדיהן/צילום מסך
הפגנת מחאה מול הצלב האדום בעזה במחאה על האירועים עם האסירים בכלא עופר, 22 בינואר 2019. צילום מסך
עצרת מחאה עם האסירים הפלסטינים/צילום מסך

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי פעילות שב"ס להשבת הסדר בבתי הכלא ונגד הברחות הטלפונים תימשך למרות שביתת הרעב. "הכרזות המחבלים היוצאות מבתי הכלא לא יעמדו במבחן המציאות", אמר ארדן. "כפי שהכנענו את השביתה הקודמת שהסתיימה ללא שום הישג למחבלים, כך נכניע את השביתה הנוכחית באם תפתח, ללא חשש וללא שום ויתור. שום איום או לחץ מצד המחבלים לא יסיט אותי מהחלטתי לפעול לשינוי תנאי הכליאה של המחבלים והורדתם למינימום הנדרש.

במסגרת חיפוש הפתע שקיים שב"ס נתפסו אמצעי לחימה שונים, בהם מכשירי טלפון סלולריים, כרטיסי סים וחומר כתוב. האסירים המעורבים בהחבאת הציוד והחזקתו נענשו. כמו כן בחיפוש גופני נמצאו שני טלפונים זעירים על גופו של אסיר המשתייך לארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. בשב"ס נערכים למהומות זהות בבתי כלא אחרים בהם כלואים אסירי הג'יהאד האסלמי.

כשפרצו המהומות הוזעקו לכלא יחידות נחשון, מצדה ודרור. הכוחות, בסיוע יחידות מיוחדות של מחוז מרכז ודרום של שב"ס, הצליחו להיכנס לשני אגפים מתוך השלושה, באמצעות ירי גז מדמיע ואמצעי אל-הרג ונכון לשעה זו הושגה שליטה באגפים אלה. בתגובה למהומות, אסירים שהתפרעו הועברו למתקני כליאה אחרים. כמו כן, החליטו בשב"ס על הענשה קולקטיבית הכוללת בין היתר הוצאות טלוויזיות ומוצרי מזון שהם בגדר מותרות.

(עדכון ראשון: 10:27)

אותרו שישה מכשירי טלפון סלולרי מוסלקים בתא של חברי ארגון הג׳יהאד האיסלאמי בכלא נפחא, 21 בינואר 2019. דוברות שב"ס
צילומים מהחיפושים בתאי האסירים הביטחוניים בכלא נפחא/דוברות שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully