וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כלא עופר: 30 אסירי חמאס וג'יהאד בכלא רמון שובתים רעב

יפעת רוזנברג

23.1.2019 / 13:43

לפי דיווח ב"אל-קודס", האסירים הביטחוניים בכלא רמון החלו בשביתת רעב לאות הזדהות עם אסירי כלא עופר, שפתחו במחאה בעקבות חיפושים שנערכו בתאיהם. במסגרת המחאה, פרצה מהומה בבית הכלא ועצרות הזדהות התקיימו בעזה ובגדה המערבית. ארדן איים השבוע כי "נכניע את השביתה"

צילום: דוברות שב"ס

30 אסירים ביטחוניים מכלא רמון החלו היום (רביעי) לשבות רעב לאות הזדהות עם אסירי בית הכלא עופר - כך דווח ברשת "אל-קודס". האסירים - בהם אנשי חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית - מצטרפים למחאה שהחלה בימים האחרונים, שבמסגרתה פרצו מהומות בכלא עופר והחלו הפגנות בגדה המערבית וברצועת עזה. הערב תתקיים תהלוכת תמיכה באסירים בטול כרם.

המחאה פרצה בעקבות חיפושי פתע שנערכו בבית הכלא, כחלק מפעילות השב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי הכלא נפחא, מגידו, גלבוע ועופר. בעקבות זאת, פרצו מהומות שבמהלכן 300 מאסירי כלא עופר התפרעו ושרפו את אחד מהתאים. שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו ופונו לקבלת טיפול רפואי ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום.

לפני יומיים החלו האסירים בכלא עופר להחזיר את ארוחותיהם. בשב"ס אמרו כי מדובר ב"הפרה משמעתית מצדם שעלולה לגרור נגדם צעדים משמעתיים".

לקריאה נוספת:
אסירי הג'יהאד האסלאמי מאיימים: "לא נשתוק על פעילות שב"ס בתאים"
הפרות סדר והצתות: מהומה פרצה בכלא עופר, חמישה נפצעו קל

חלוקת שתייה לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
חלוקת שתייה לאסירים/ראובן קסטרו

קצינים בכירים בשב"ס טענו כי ההתפרעויות החלו ככל הנראה בהנחיית ראשי הג'יהאד האיסלמי הכלואים בישראל, כשברקע התרחשו שינויים בהנהגה. בתגובה, הארגונים הפלסטיניים קיימו צערות הזדהות מול מטה הצלב האדום בעזה, מול מטה הצלב האדום בחברון ובכיכר אל-מנארה ברמאללה.

הנהגת הג'יהאד האסלאמי הודיעה לאסירי הארגון הכלואים בישראל על כוננות בתאי האסירים כדי "להתנגד למתקפה הטרוריסטית". בנוסף לכך, בחמאס אמרו כי "האסירים שלנו הם קו אדום". בכיר הארגון מושיר מסרי אמר במסיבת עיתונאים של הפלגים הפלסטיניים מול מטה הצלב האדום בעזה כי "אם האויב מכריז מלחמה על האזרחים - נכריז מלחמה בתגובה. על הגורמים בגדה למחות ליד כלא עופר ולהכריז על אינתפאדה מול הבריונות הישראלית".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר באותו היום כי פעילות שב"ס להשבת הסדר בבתי הכלא ונגד הברחות הטלפונים תימשך למרות שביתת הרעב. "הכרזות המחבלים היוצאות מבתי הכלא לא יעמדו במבחן המציאות", אמר ארדן. "כפי שהכנענו את השביתה הקודמת שהסתיימה ללא שום הישג למחבלים, כך נכניע את השביתה הנוכחית באם תפתח, ללא חשש וללא שום ויתור. שום איום או לחץ מצד המחבלים לא יסיט אותי מהחלטתי לפעול לשינוי תנאי הכליאה של המחבלים והורדתם למינימום הנדרש".

עוד באותו נושא

לאחר ההתפרעות: האסירים הביטחוניים בכלא עופר פתחו בשביתת רעב

לכתבה המלאה
הפגנת מחאה מול הצלב האדום בעזה במחאה על האירועים עם האסירים בכלא עופר, 22 בינואר 2019. צילום מסך
הפגנת מחאה בעזה, השבוע/צילום מסך
הפגנת מחאה מול הצלב האדום בעזה במחאה על האירועים עם האסירים בכלא עופר, 22 בינואר 2019. צילום מסך
הפגנת מחאה בעזה, השבוע/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully