וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מדכא את המחאה: עשרות עיתונאים ופעילי זכויות אדם נעצרו

17.3.2019 / 18:42

מאז תחילת ההפגנות החריגות נגד הארגון בעזה בשבוע שעבר, הוא הפעיל יד קשה נגד התושבים הדורשים שיפור באיכות חייהם. שליח האו"ם גינה את חמאס בחריפות: "זכותם של התושבים להפגין ללא חשש מנקמה"

עריכה: טל רזניק

עשרות מפגינים, בהם עיתונאים ופעילי זכויות אדם, נעצרו מאז תחילת המחאה ברצועת עזה נגד חמאס - כך אמרו ארגוני זכויות אדם, בזמן שהשליח המיוחד של האו"ם לאזור האשים היום (ראשון) את הארגון בהפעלת אלימות לדיכוי ההפגנות נגד יוקר המחיה. מאז יום חמישי יוצאים מאות פלסטינים לרחובות במוקדים רבים ברצועה, בהפגנת התנגדות נדירה נגד חמאס.

"אני מגנה בתוקף את המעצרים ואת האלימות של כוחות הביטחון של חמאס נגד מפגינים, בהם נשים וילדים, בשלושת הימים האחרונים", אמר השליח ניקולאי מלאדנוב בהצהרה רשמית. "אני מודאג במיוחד מהכאת עיתונאים וחברי הסגל של הנציבות העצמאית לזכויות אדם ומהפשיטה על בתים. התושבים של עזה, הסובלים זו תקופה ארוכה, מפגינים נגד המצב הכלכלי החמור ובעד שיפור איכות החיים ברצועת עזה. זו זכותם להפגין ללא החשש מנקמה".

חמאס, שטרם הגיב לדבריו, נתקל לעתים נדירות בהתנגדות לשלטונו, מאז שכבש את הרצועה מידי פתח ב-2007. בחודשים האחרונים החריף המשבר ההומניטרי והכלכלי ברצועה, בשל הלחץ של ישראל מצד אחד, והסנקציות של יו"ר הרשות אבו מאזן מצד שני. בניסיון להפנות את האש, הוציא חמאס את תומכיו לרחובות ואלו האשימו את אבו מאזן באחריות למצבם.

עוד בוואלה! NEWS
גם ככה ישראל תאשים את הרשות: למה חמאס מעודד פיגועים בגדה?
מחאת יוקר המחיה בעזה נמשכת; חמאס פתח באש לעבר מפגינים
"להפיל את עבאס": הפגנות ברחבי הרצועה בגלל המצב הכלכלי

הפגנות ברצועת עזה נגד חמאס, 16 במרץ 2019. טוויטר, אתר רשמי
בחמאס לא סובלים שום מחאה. הפגנות בעזה, אתמול/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully