וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל אמריקני לשעבר נשלח לעשר שנות מאסר באיראן

17.3.2019 / 13:35

מייקל ר. וייט, טבח לשעבר בצי, טס לעיר משהד כדי לפגוש אישה שאותה תיאר כבת זוגו, אך נעצר על ידי המשטר. באישומים מעורפלים נגדו, הוא הורשע בהעלבתו של חמינאי ובהפצת מידע אישי. עורך דינו: הוא משמש קלף מיקוח

עריכה: איתי עמרם

חייל אמריקני לשעבר נשלח לעשר שנות מאסר באיראן, מדובר באמריקני הראשון שנכלא במדינה מאז כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית. מאסרו של מייקל ר. וייט, שעל עונשו סיפר אתמול (שבת) עורך דינו, מגיע בזמן שטראמפ נוקט מדיניות תקיפה נגד טהראן אחרי שפרש מהסכם הגרעין והטיל מחדש את הסנקציות עליה.

איראן השתמשה בעבר בכליאת אזרחים מערביים ובעלי אזרחות כפולה כקלפי מיקוח, אך כלי התקשורת הרשמיים טרם דיווחו על עונשו של ווייט. עורך דינו, מארק זאיד אמר כי הוא הורשע בהעלבת המנהיג העליון ופרסום מידע אישי ברשת. לדבריו, המקרה נותר מעורפל והוא למד על גזר הדין ממחלקת המדינה, שקיבלה את המידע ממשלת שוויץ, המייצגת את האינטרסים האמריקניים באיראן.

עוד בוואלה! NEWS:
מחאה בסרביה: מתנגדי הנשיא פרצו לבניין הטלוויזיה הממלכתית
אינדונזיה: לפחות 59 הרוגים בשיטפונות עזים באי פפואה
ביידן פלט שהוא יתמודד בבחירות - ותיקן את עצמו

מייקל אר. ג'וניור, חייל בצבא ארה"ב לשעבר המוחזק על ידי איראן. אתר רשמי
הזמין טיסה חזרה הביתה, אך לא עלה עליה. ווייט/אתר רשמי

ווייט, שמעצרו נחשף לראשונה ב-IranWire, אתר שמופעל על ידי גולים איראנים, שירת כטבח בצי ועזב את השירות הצבאי לפני כעשור. "זה מדאיג שהאיראנים משתמשים בזה ככלי נגד ארצות הברית, בהתחשב במספר האנשים שנמצאים במעצר", אמר עורך הדין, שנמצא בוושינגטון.

לפי הידוע, שלושה אמריקנים נוספים עם אזרחות כפולה כלואים באיראן, כשגורלו של סוכן ה-FBI לשעבר רוברט לווינסון, שנעלם באיראן ב-2007 בזמן שהיה במשימה סודית ולא מאושרת של ה-CIA, נותר בגדר תעלומה.

אמו של ווייט, ג'ואן, אמרה לניו יורק טיימס כי בנה, תושב קליפורניה, טס לאיראן כדי לפגוש אישה שאותה הוא תיאר כבת זוגו. הוא הזמין כרטיס טיסה חזרה, ל-27 ביולי, דרך איחוד האמירויות הערביות, אך הוא לא עלה עליה ואמו הגישה דיווח על היעדרותו למחלקת המדינה. היא סיפרה כי הוא עבר טיפולים בסרטן בצוואר וכי הוא חולה באסתמה. עורך דינו אמר אתמול כי הוא ככל הנראה טס לעיר משהד ללא ידיעתה של אותה אישה.

לאזרחי ארצות הברית יש קושי בהשגת אשרת כניסה לאיראן, 40 שנה אחרי המהפכה האסלאמית ומשבר בני הערובה בשגרירות האמריקנית.

עקבו אחרינו בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully