וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בסרביה: מתנגדי הנשיא פרצו לבניין הטלוויזיה הממלכתית

המפגינים דרשו לעלות לשידור ולמסור הצהרה לאומה, בזמן שאלפים אחרים הפגינו מחוץ למבנה בבירה בלגרד. "ווצ'יץ' גנב", צעקו הפעילים נגד הנשיא, המסרב להיכנע לדרישותיהם. בפעם האחרונה שפרצו מפגינים למבנה, נפל שלטונו של מילושביץ'

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מפגינים הסתערו אתמול (שבת) על מבנה הטלוויזיה הממלכתית של סרביה בבירה בלגרד כחלק מהמחאה המתמשכת נגד הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ'. הם פרצו לרשת RTS בדרישה לשאת נאום לאומה. מאז דצמבר מתקיימות הפגנות נגד הנשיא, המואשם על ידי מתנגדיו בפגיעה בתקשורת החופשית. בפעם האחרונה שבה הסתערו מפגינים על מבנה הטלוויזיה הממלכתית של סרביה הייתה ב-5 באוקטובר 2000, אז נפל משטרו של סלובודן מילושביץ'.

"בחודשים האחרונים ביקשנו רק דבר אחד - לאפשר למארגני המחאה לדבר בטלוויזיה הממלכתית", אמר בושקו אוברדוביץ', מנהיג מפלגת הימין "דברי" ואחד מאלו שפרצו למבנה הטלוויזיה. במקביל, כמה אלפי מפגינים נותרו מול המבנה כשפעילי אופוזיציה צעקו "ווצ'יץ' גנב" במסדרונות המבנה. בהמשך נכנסו כוחות משטרה למקום ופינו את המפגינים אחד אחד. פרט לבלגרד, נערכו הפגנות נגד הנשיא בכמה ערים אחרות, כולל בנובי סאד, העיר השנייה בגודלה במדינה הבלקנית.

ווצ'יץ אמר כי הוא לא ייכנע לדרישות האופוזיציה לרפורמות פוליטיות ולחיזוק התקשורת החופשית, "גם אם יהיו חמישה מיליון איש ברחובות". עם זאת, הוא אמר כי הוא מוכן לבחון את התמיכה במפלגתו בבחירות בזק.

הפגנות אנטי-ממשלתיות התקיימו גם במדינות השכנות, מונטנגרו ואלבניה, בדרישה לשינוי הממשלות שלטענת המפגינים נגועות בשחיתות.

"להשמיע את דברינו בשידור"
אלפי מפגינים נגד ממשלתו של נשיא סרביה אלכסנדר 
וויצ'יץ', פרצו לבניין הטלוויזיה הממלכתית בבלגרד. רויטרס
שוטרים מפנים את המפגינים מהמבנה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully