וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדת המדינה התקבלה: צו סגירה למבנה באב א-רחמה בהר הבית

בדיון שהתקיים בדלתיים סגורות, קיבל בית משפט השלום את בקשת המדינה לצו זמני לסגירת מבנה באב א-רחמה בהר הבית. בית המשפט אפשר לווקף להשיב לבקשה, אולם בווקף הבהירו כי הם אינם מכירים ברשויות הישראליות ולכן לא נמסרה תגובה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: המהומות בהר הבית, יום שלישי שעבר)

בית משפט השלום בירושלים קיבל הבוקר (ראשון) את בקשת המדינה לצו זמני לסגירת מבנה באב א-רחמה בהר הבית. הדיון התקיים בדלתיים סגורות. בית המשפט אפשר לווקף להשיב לבקשה, אולם בווקף הבהירו כי הם אינם מכירים ברשויות הישראליות ולכן לא נמסרה תגובה. כמו כן, הורתה היום שופטת השלום דורית פיינשטיין לווקף להגיב בתוך 60 יום לבקשה של המדינה לצו סגירה קבוע.

כמו כן, ירדן קראה היום לישראל לבטל את צו הסגירה לבאב א-רחמה. בעמאן אמרו כי ירושלים תישא באחריות להשלכות ההחלטה.

לקריאה נוספת:
ארדן על המתיחות בהר הבית: "לא נאפשר הקמת מסגד נוסף"
אחרי עימותים ומעצרים: הר הבית ייפתח מחר למתפללים ולמבקרים

כוחות משטרה ברחבת הר הבית 12 במרץ 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
כוחות משטרה בהר הבית, בשבוע שעבר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

לפני כשבועיים פנתה המדינה לבית המשפט בבקשה להאריך את צו הסגירה הזמני למבנה לאחר שהתברר שפג תוקפו. המבנה היה סגור מ-2003, אז הוציאה המשטרה צו סגירה בנימוק שפועל בו ארגון הקשור לחמאס. אך לפני כחודש, החליטה מועצת הווקף המנהל את מתחם הר הבית להיכנס למבנה ומאז הוא פתוח, הונחו בו שטיחים ונערכות בו תפילות. המהלך עורר ביקורת מצד ארגונים המעודדים עלייה להר הבית וטענו כי מדובר באוזלת יד מצד המדינה.

בבקשה לצו טענה המשטרה באמצעות הפרקליטות כי אי מתן הצו עלול להוות סיכון ביטחוני. "קיימת תשתית ראייתית מנהלית מוצקה לכך שמשרדי המשיב שימשו לפעילות חמאס וכנקודת אחיזה של ארגון הטרור בהר הבית", הוסבר. "הגבלת השימוש במקום חיונית למניעת קידום פעילות דומה בעתיד, ביתר שאת לאור תמונת המצב העדכנית. פתיחת המשרדים עשויה לאפשר לארגון החמאס לבסס ולקדם את פעילותו בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, לפיכך קיים צורך בהמשך סגירת המתחם".

(עדכון ראשון: 09:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully