וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בבי"ס בברזיל: היורים - תלמידים לשעבר שביקשו תהילה

16.3.2019 / 17:44

השניים, בני 17 ו-25, נכנסו לבית הספר וירו למוות בשמונה בני אדם בהשראת טבח בתיכון בקולורדו לפני 20 שנה. בתיעוד מצלמות האבטחה נראו תלמידים נמלטים לרקע קולות הירי. הרקע למעשה טרם ידוע, אולם מורה העיד במשטרה כי אחד היורים שלמד במקום סבל מבריונות

צילום: רויטרס

שני תלמידים לשעבר בבית הספר "ראול ברזיל" הם היורים שנכנסו לשטח המוסד ביום רביעי האחרון, רצחו חמישה בני נוער ושני עובדים ושמו קץ לחייהם. טרם הרצח השניים ירו למוות בדודו של אחד מהם, שבבעלותו הייתה סוכנות להשכרת רכבים ממנה גנבו מכונית. לפי משטרת סאו פאולו, הירי תוכנן בהשראת טבח בתיכון בקולורדו שבארצות הברית בשנת 1999, בו רצחו שני נערים 12 תלמידים ומורה.

לפי המשטרה, היורים הם גילרמה טאוצ'י מונטיירו, בן 17, ולואיז הנריקה דה קסטרו בן 25. החוקרים מעריכים כי מונטיירו הוביל ותכנן את הטבח. עשרה בני אדם, כולל שני היורים, נהרגו בסך הכל. רוב התלמידים שנרצחו היה בנים בגילאי 15-16. עשרה בני נוער נוספים נפצעו, כמה מהם עדיין מאושפזים במצב אנוש.

עוד בעולם
מסרים נגד "הפולשים" והספרה 14: הרמזים שהותיר הרוצח מניו זילנד
מועמדת לפרס נובל: התיכוניסטית השבדית שנלחמת בשינויי האקלים
בפעם הראשונה בכהונתו: טראמפ הטיל וטו על ביטול הכרזת מצב החירום

הלוויתו של אחד הנערים שנהרגו בטבח בבית הספר בסאו פאולו שבברזיל, 14 במרץ 2019. AP
הלוויית אחד הנערים שנרצחו בירי, השבוע (צילום: אי-פי)/AP

בתיעוד ממצלמות האבטחה באזור בית הספר נראים ילדים צועקים, רצים ומתחננים לחייהם ברקע קולות הירי. כמה מהם טיפסו מעל גדר המוסד החינוכי ונמלטו לרחובות. עקרת בית בת 51, המתגוררת סמוך לבית הספר, יצאה מביתה כששמעה צעקות ויריות. "פתחתי את שער הכניסה לביתי וראיתי ילדים קופצים מעל גדר בית הספר", סיפרה.

"זהו פשע אלים בצורה בלתי ניתנת לתיאור", הצהיר מפקד המשטרה בסאו פאולו, מרסלו סאלס. מהחקירה עולה כי היורים תכננו את הטבח במשך יותר משנה. אחד החוקרים הסביר כי השניים "קיוו שהירי ימשוך יותר תשומת לב מהטבח בקולורדו". עם זאת, המניע למעשה טרם ידוע.

עוד באותו נושא

טבח בבי"ס יסודי בברזיל: צעירים במסכות הרגו שמונה - והתאבדו

לכתבה המלאה

היורה רצח את הנערים, שותפו ביתר את גופתיהם

בית הספר ממוקם בשכונה בה מתגוררים בני מעמד הביניים ולומדים בו אלף תלמידים בני 11-16. אחד המורים סיפר למשטרה כי היורה הצעיר חווה בריונות בעת שלמד במקום.

במצלמות האבטחה נצפה מונטיירו נכנס לבית הספר בשעה 09:30, שעון מקומי. הוא מיד שלף אקדח ממכנסי הג'ינס שלבש וירה בקבוצה של שמונה תלמידים, שניים מהם נפגעו ונפלו על הקרקע. שותפו, קסטרו, נכנס כמה דקות מאוחר יותר וביתר את הגופות באמצעות גרזן. בעת שניסו התלמידים להימלט תפס מונטיירו ילדה והכה בפניה באגרופים, אולם היא הצליחה לברוח.

עקרת הבית העניקה בביתה מחסה לכמה תלמידים, כולל נער שנורה בלסת ולא יכול היה לדבר. "שמתי את הטלפון הנייד שלי ביד שלו והוא הקליד בידיים רועדות ומלוכלכות שהוא רוצה להתקשר לאימא שלו".

אבלים בבית הספר ראול ברזיל בסאו פאולו בו טבחו שני תלמידים לשעבר וגרמו למותם של שמונה בני אדם, 14 במרץ 2019. רויטרס
"הדבר העצוב ביותר שראיתי בחיי". בני נוער מחוץ לבית הספר, השבוע (צילום: רויטרס)/רויטרס

כוחות משטרה הגיעו לזירה שמונה דקות לאחר תחילת הטבח ומצאו את שני היורים מתים, אמר המפקד סאלס. החוקרים ציינו כי השניים סיכמו מראש כי ימותו יחד במתקפה, למרות שמקור אחר דיווח כי מונטיירו ירה למוות בקסטרו והתאבד לאחר מכן. תמונות מזירת בית הספר שפרסמה המשטרה המקומית מציגות את מונטיירו מוטל מת על הרצפה לבוש שחורים עם גרזן מוצמד למכנסיו, כששלולית דם מקיפה את ראשו. גופתו של קסטרו נמצאה סמוך לזו של שותפו.

"נדהמתי לאחר שהמראות שראיתי בבית הספר", אמר מושל סאו פאולו ז'ואו דוריה. "זה הדבר העצוב ביותר שראיתי בחיי".

בית הספר ראול ברזיל בסאו פאולו בו טבחו שני תלמידים לשעבר וגרמו למותם של שמונה בני אדם, 14 במרץ 2019. רויטרס
פרחים מחוץ לגדר בית הספר, השבוע (צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully