וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההערכה בצה"ל: הירי לת"א טעות; גורם פלסטיני: סבב הלחימה הסתיים

בעקבות האזעקות במרכז, מעריכים בצה"ל כי שיגור הרקטות - בוצע בטעות על ידי פעילי שטח ולא בהנחיית הדרג הבכיר, שבדיוק נפגש עם המשלחת המצרית. שרידים מהרקטה אותרו בשטח פתוח ליד חולון

תושבי הדרום מגיבים לילה המתוח בירי לתל אביב/צילום: ניב אהרונסון

ירי מעזה - עדכונים אחרונים:

- הערכה בצה"ל: חמאס ירה לגוש דן בטעות
- צה"ל תקף מהאוויר מאה מטרות חמאס ברחבי הרצועה
- עשר רקטות נורו לעוטף עזה; חלקן יורטו
- בוטלו ההפגנות שתוכננו סמוך לגדר הרצועה
- הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ביום ראשון
- דיווח פלסטיני: הסתיים סבב ההסלמה אחרי מאמצי מצרים
- מערכות נוספות כיפת ברזל נפרסו
- שרידי רקטה אותרו בשטח פתוח ליד העיר חולון

בצה"ל גוברת ההערכה כי הירי שבוצע אמש (חמישי) על ידי חמאס לעבר גוש דן - מקורו בטעות. עם זאת, טוענים בצה"ל כי התגובה הישראלית לא התחשבה בכך שככל הנראה לא הייתה כוונה לבצע את הירי ורואים בחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה. שרידים מהרקטה שנורתה אמש אותרו בשטח פתוח ליד חולון. כוחות משטרה וחבלנים הגיעו למקום.

במקביל, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי מתקיימים מגעים מול מצרים להשבת המצב לקדמותו ברצועה. גורם פלסטיני אמר לסוכנות הידיעות "סווא" כי הסתיים סבב ההסלמה הנוכחי ומתרחשת חזדרה לרגיעה בעקבות המאמצים המצריים. גם בג'יהאד האסלאמי אמרו כי הם מחויבים להפסקת אש. מוקדם יותר הגוף האחראי על צעדות השיבה הודיע על דחייתן היום באופן יוצא דופן, "מתוך אינטרסים של העם הפלסטיני" וכהכנה לקראת הצעדה לציון השנה לתחילת ההפגנות.

אמש, סמוך לשעה 21:07, שוגרו שתי רקטות פג'ר לגוש דן שאחת מהן נפלה בשטח פתוח והשנייה התפרקה באוויר או נפלה בשטח פתוח אף היא. מערכות ההגנה זיהו והתריעו, אך מערכת כיפת ברזל לא שיגרה מיירטים. בצה"ל עדיין חוקרים מה התרחש באוויר ומה עלה בגורלה של הרקטה השנייה.

עוד בוואלה! NEWS:
מטה מרכזי של חמאס ואתר לייצור לרקטות: המטרות שהותקפו בעזה
בוקר מתוח בעוטף עזה: "הילדים בוכים, חגיגות פורים בוטלו"
הלימודים מתקיימים כרגיל בעוטף עזה: "לא בורחים לשום מקום"

איתור שרידי הרקטה שנורתה מרצועת עזה סמוך לחולון, 15 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מיקום איתור שרידי הרקטה סמוך לחולון, היום/ראובן קסטרו
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מקיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב 14 במרץ 2019. אריאל חרמוני/ משרד הביטחון, משרד הביטחון
מאה מטרות הותקפו. נתניהו בהערכת המצב, אמש/משרד הביטחון, אריאל חרמוני/ משרד הביטחון
חייל צה"ל בכוננות בגבול ישראל עזה 15 במרץ 2019. רויטרס
חיילי צה"ל בכוננות בגבול עזה, היום/רויטרס

במקביל, מתברר כי שיגורי הרקטות של חמאס מתרחשים בזמן ישיבתו עם ראשי הפלגים וקציני המודיעין הבכירים ממצרים על תהליך ההסדרה עם ישראל במטרה להרגיע את האזור. בהערכת המצב הביטחונית שקיים נתניהו התברר כי חמאס העביר מסר באמצעות מצרים כי מקור השיגורים הללו הוא בטעות של פעילי שטח - ולא בהנחיה של מפקדי הזרוע הצבאית.

למרות זאת, ראש הממשלה החליט לאשר תקיפה של מאה מטרות חמאס ברחבי הרצועה, כשהבולטים שבהם הוא אתר לייצור רקטות תקניות המכונה APC ו"מטה הגדה" - מתחם משרדים רחב ידיים שממנו חמאס מתכנן, מכוון ומפעיל טרור ביהודה ושומרון.

יעדים נוספים שהותקפו הם מוצב הכוח הימי של חמאס, מתחם אימונים הצבאי המשמש כמרכז כלי טיס בלתי מאוישים ומתחמים צבאיים נוספים. אחרי התקיפה הטילו בצבא את האחריות על חמאס ומסרו כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו".

איתור שרידי הרקטה שנורתה מרצועת עזה סמוך לחולון, 15 במרץ 2019. ראובן קסטרו
כוחות הביטחון במיקום איתור שרידי הרקטה סמוך לחולון, היום/ראובן קסטרו
תקיפת צה"ל ברצועת עזה לאחר שיגור הרקטות לגוש דן, אזור מוצב בדר, 15 במרץ 2019. אתרים ערבים, צילום מסך
תקיפת צה"ל בעזה, הלילה/צילום מסך, אתרים ערבים
נזקי ההריסות שנגרם לבניין משרדים במהלך תקיפת חיל האוויר בעקבות ירי הרקטות לעבר גוש דן 15 במרץ 2019. AP
נזקי הריסות התקיפה בעזה, היום/AP

בעקבות הירי לגוש דן התקבלו במוקד 100 של המשטרה מאות פניות של אזרחים מבוהלים, ובעיריות תל אביב וראשון לציון החליטו לפתוח את המקלטים. המתיחות נמשכה הבוקר עם ירי עשר רקטות מהרצועה לשטח ישראל, שגרמו להפעלת אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

באחד המקרים גרם שיגור להפעלת אזעקה אף שהרקטה נחתה בשטח הרצועה. מערכת כיפת ברזל יירטה ארבעה מהשיגורים, ובחצר בית ספר בשדרות נמצאו רסיסי מיירט. בתי הספר באזור נפתחו כרגיל ולא נמסרו הנחיות מיוחדות לתושבים. מערכות כיפת ברזל נפרסו על רקע המתיחות והקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ביום ראשון לדון בהתפתחויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully