וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים מתקיימים כרגיל בעוטף עזה: "לא בורחים לשום מקום"

במועצות עוטף עזה בתי הספר נפתחו כרגיל למרות השיגורים מעזה והאזעקות שנשמעו במהלך הלילה. רסיסי מיירט של כיפת ברזל נמצאו בחצר בית ספר בשדרות. התושבים: "אין הבדל בין עוטף עזה לתל אביב". אתמול הנחו ראשי עיריות במרכז לפתוח את המקלטים בעקבות הירי

צילום: אבי כהן

ירי מעזה - כל העדכונים

- מועצות בעוטף עזה: אין שינוי בהנחיות
- אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה
- רסיסי מיירט של כיפת ברזל נמצאו בחצר בית ספר בשדרות
- צה"ל תקף יותר ממאה יעדים ברחבי הרצועה
- דיווח: חמאס והג'יהאד הסירו אחריות לירי

אחרי הירי לשטח ישראל ותקיפות צה"ל בעזה, בתי הספר בעוטף עזה נפתחו היום (שישי) כסדרם אחרי שהמועצות האזוריות באזור הודיעו לתושבים כי בסיום הערכת מצב שנערכה מול הגורמים הבטחוניים, הוחלט כי אין שינוי בהנחיות. עיריית שדרות הודיעה כי רסיסי מיירט של מערכת כיפת ברזל נמצאו בחצר בית ספר בעיר. עם זאת, העירייה הדגישה כי לא נפלה רקטה בשטח בית הספר וכי אין נפגעים.

במהלך הבוקר נשמעו אזעקות בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. מוקדם יותר הלילה הופעלה אזעקת צבע אדום נוספת כתוצאה של שיגור כושל אשר נפל בשטח הרצועה. זאת, לאחר הירי לגוש דן שגרם להפעלת אזעקות בערי המרכז. בתגובה לירי, צה"ל תקף הלילה מאה יעדי טרור ברחבי הרצועה, בהם מטה הגדה של חמאס, מוצב ימי של הארגון ומתחמים צבאיים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
אזעקות ופינוי: בתי ספר תרגלו תרחיש צונאמי במישור החוף
רקטה נורתה לעוטף ונפלה בשטח פתוח; צה"ל תקף בדרום הרצועה
ניסיון פיגוע בחברון: פלסטיני ניסה לדקור חיילים ונורה למוות

רסיסי כיפת ברזל שנפלו בבית הספר בשדרות 15 במרץ 2019. יניב כליף, אתר רשמי
רסיסי המיירט שנפל בחצר בית ספר בשדרות, הבוקר/אתר רשמי, יניב כליף

"אני באופן אישי צופה שזה לא סוף פסוק, ושמשהו עוד ירעיש לנו את הקיבוץ", אמרה הבוקר מירב כהן, תושבת עין השלושה, במשדר וואלה! NEWS. היא הדגישה כי "טיל הוא טיל" וכי אין הבדל בין תל אביב לעוטף עזה. "משהו מבולבל לגמרי, אתמול הערוצים קיימו משדרים עד הלילה, והיו שני טילים סך הכול. מעשית אין שום הבדל, טיל שנופל ומתכוון להרוג זה טיל שנופל. אם זה בחיפה, תל אביב או עין השלושה. וילד שלא נרדם בלילה לא נרדם בלילה".

ארה'לה מקיבוץ סעד סיפר במשדר וואלה! NEWS על הלילה המתוח. "התעוררתי כשהבן שלי שסובל מחרדות הגיע למיטה", שיתף ארה'לה. "לא ישנו כל הלילה. זה עוד יחסית רגוע, יש ימים הרבה יותר קשים. הבן שלי סובל הכי קשה, אבל גם ילדיי האחרים סובלים. אסור לנו להגיד לעצמנו שאנחנו מתרגלים. הבעיה העיקרית פה זה שאני לא שומע מאף אחד תשובה אמיתית מה הולך להיות".

תושבים במקלט בתל אביב בזמן האזעקה, 14 במרץ 2019. צילום מסך
תושבים במקלט בתל אביב, אמש/צילום מסך

אמוץ, תושב כפר עזה, יצא לרכיבה על אופניו למרות המתיחות. "מעולם לא פחדנו", אמר אמוץ, יליד קיבוץ ניר יצחק שחי באזור יותר מ-65 שנה. "אבא שלי מהוותיקים באזור, לחם פה בחלק מהמלחמות ולא ברח. גם אני לא בורח לשום מקום".

על התקיפות בעזה אמר: "זה בסדר שתקפו אבל לא מספיק. צריך לעשות דברים נוספים כדי לפתור את הבעיה. לא מספיק רק לתקוף, לא מספיק רק כוח, מה לעשות שבעשרות השנים האחרונות לא עושים עם זה כלום".

אחרי האזעקות בגוש דן: מאות פניות למשטרה, מקלטים נפתחו

אתמול אחרי האזעקה בגוש דן מיהרו עיריות רבות במרכז להוציא הודעות הרגעה לתושבים, שרבים מהם דיווחו כי שמעו את הפיצוצים בתום האזעקות. למוקד 100 של המשטרה הגיעו מאות שיחות טלפון של אזרחים מבוהלים. כוחות משטרה עורכים סריקות בעקבות דיווחים אחר רסיסים. ממשרד החינוך נמסר כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבי גוש דן.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הנחה אמש את צוותי העירייה לפתוח את המקלטים. מטעם העירייה נמסר כי "ראש העיר הנחה את העירייה לפתוח את כל המקלטים והחמ"ל העירוני. יש לציין שנכון לעכשיו כל האירועים מתקיימים כסדרם. יש להישמע להנחיות פיקוד העורף. הודעות לציבור יעברו דרך אתר האינטרנט העירוני, דף הפייסבוק של העירייה ומוקד 106".

צילום: סרטוני גולשים
פתיחת מקלט ברחוב דובנוב 8 תל אביב בעקבות ירי לגוש דן, 14 במרץ 2019. אבי כהן
מקלט בתל אביב, אמש/אבי כהן

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך אמר כי הפיצוצים נשמעו ברחבי העיר. "אנו פותחים מקלטים כאמצעי זהירות ומוכנות בלבד. סגל החירום בעירייה ערוך להגביר מוכנות לפעולה". קינסטליך הדגיש כי "ניידות החברה לביטחון ומפקחיה ערוכים לכל דרישה לפעילות חירום. המוקד העירוני 106 יתוגבר ואני מבקש מכל תושב שזקוק לסיוע להתקשר".

מעיריית גבעתיים נמסר כי "הנהלת העיר וכוחות הביטחון בגבעתיים עומדים בקשר עם כוחות הביטחון ופיקוד העורף. נעדכן במידה ויהיה שינוי בהוראות. נכון לרגע זה אין שינוי בהיערכות, אך ככל שתישמע אזעקה נוספת יש לגשת למרחב המוגן. אנו מאחלים לכולם לילה שקט ובטוח, נקפיד לעדכן בהתאם לצורך".

בעיריית רמת גן מסרו לתושבים כי "ראש העיר כרמל שאמה הכהן וגורמי הבטחון בעירייה עומדים בקשר עם כוחות הביטחון ופיקוד העורף. נעדכן במידה ויהיה שינוי בהוראות. נכון לעכשיו אין שינוי.יש לעקוב אחר אמצעי התקשורת מאחלים לכולם לילה שקט, נקפיד לעדכן ככל שיהיה צורך". הודעות דומות הועברו מטעם עיריות חולון, הרצליה, גבעת שמואל, בת ים, רמת השרון, בני ברק ובאר יעקב.

(עדכון ראשון: 21:37)

כוחות צה"ל בבית הספר בשדרות בו נפלו רסיסי הרקטות 15 במרץ 2019. יניב כליף, אתר רשמי
כוחות צה"ל בבית ספר בשדרות, היום/אתר רשמי, יניב כליף
כוחות צה"ל בבית הספר בשדרות בו נפלו רסיסי הרקטות 15 במרץ 2019. יניב כליף, אתר רשמי
כוחות צה"ל בבית ספר בשדרות, היום/אתר רשמי, יניב כליף
חיפושים אחר הנפילות בחולון, 14 במרץ 2019. עמית לגו, מערכת וואלה!
סריקות אחר נפילות, אמש/מערכת וואלה!, עמית לגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully