וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר מתוח בעוטף עזה: "הילדים בוכים, חגיגות פורים בוטלו"

15.3.2019 / 9:22

הורים רבים בעוטף לא שלחו את ילדיהם לבתי הספר, וזאת למרות שיצאה הנחיה לנהוג כרגיל. רבים מספרים כי חשו מורת רוח מהאופן בו הירי לעבר תל אביב נתפס, כשהם מתמודדים עם שגרת ירי יומיומית. "שירגישו את מה שאנחנו מרגישים", סיפרה תושבת שדרות

תושבי הדרום מגיבים לילה המתוח בירי לתל אביב/צילום: ניב אהרונסון

אחרי הירי לשטח ישראל ותקיפות צה"ל בעזה במהלך הלילה והבוקר (שישי), בתי הספר בעוטף עזה נפתחו כסדרם והוחלט כי אין שינוי בהנחיות. אולם התושבים אינם רגועים. רבים אינם שולחים את ילדיהם לבתי הספר, ואף חשים מורת רוח מהאופן בו הירי לעבר אזור גוש דן נתפס, כשהם מתמודדים עם שגרת ירי כמעט יומיומית.

מירב כהן, תושבת עין השלושה, סיפרה כי לא שלחה את ביתה לבית הספר הבוקר. "אחרי לילה רועש באזעקות צבע אדום ותקיפות רבות של צה"ל באזור הרצועה, החלטנו שלא לשלוח את הילדה שלנו בת 10 הבוקר אל בית הספר" סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "היא גם לא תחגוג אירוע פורים שתוכנן, מעדיפים שהיא תישאר קרובה לממד ולמקום בטוח".

עוד התייחסה לירי לעבר יישובי המרכז ואמרה "מאחלת לתושבים בגוש דן, שהאירוע שהתרחש אמש באמת ימשיך להיות חריג, ושזמן התגובה להתגוננות ותפיסת מחסה מהירי ימשיך להיות בן דקה וחצי".

לקריאה נוספת:
צה"ל תקף כ-100 יעדים ברצועת עזה: "חמאס אחראי"; ירי לדרום
חמאס והג'יהאד מתנערים מהירי לתל אביב; מצרים מנסה למנוע הסלמה
אחרי הירי: ת"א וראשל"צ פתחו מקלטים; הלימודים יתקיימו כרגיל

רסיסי כיפת ברזל שנפלו בבית הספר בשדרות 15 במרץ 2019. יניב כליף, אתר רשמי
רסיס כיפת ברזל בבית ספר בשדרות, הבוקר/אתר רשמי, יניב כליף

גיא טייטלבאום, מהישוב כרם שלום, סיפר כי אינם מופתעים. "ירו לתל אביב שתי פצצות, כל שגרת החיים במדינה נעצרה, שידורים, פרסומות, הכל נעצר". לטענתו, "כשנופל טיל בעוטף, הכול רגיל, אפילו משדרי התרעה בשידורי הטלוויזיה". הוא מספר כי גם הוא לא שלח את ילדיו לבתי הספר ולגנים.

"אנחנו מזדהים אתכם מאוד", העביר מסר לתושבי המרכז. "אבל הגיע הזמן שתזדהו אתנו, בסבב הקודם שהיו הפגנות על הירי הרב לעבר העוטף לא הייתה סולידריות מצדכם, הגיע זמן שיהיה קו אחיד. ממשלת ישראל מפקירה באופן סיסטמתי את תושבי הדרום, אבל כשיש אזעקה במרכז זה כבר בגדר 'פרה קדושה', הלו תתעוררו".

אולגה, תושבת שדרות, שילדיה לומדים בבית הספר שבו נפלו חלקי כיפת הברזל, סיפרה כי ילדיה אינם כרגיל. "הילדים בוכים, מפחדים ללכת לשירותים, אחת הילדות הלכה לבית הספר והבת השנייה בכתה ולא הלכה".

לגבי הירי לגוש דן, אמרה "שירגישו קצת את מה שאנחנו מרגישים, אנחנו מאוכזבים שביטלו את כל המשדרים ואת כל התוכניות בשביל משדרים מיוחדים". לדבריה, "עכשיו תושבי המרכזי יוכלו להזהות קצת עם הסבל המתמשך שלנו" אמרה. "מזל שהחלונות חסינים לרעש אז הילדים לא התעוררו מהירי, הבומים ותנועת המטוסים, אבל המחזה בבוקר לא היה נעים"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כוחות צה"ל בבית הספר בשדרות בו נפלו רסיסי הרקטות 15 במרץ 2019. יניב כליף, אתר רשמי
כוחות צה"ל בבית הספר בשדרות בו נפלו רסיסי כיפת ברזל/אתר רשמי, יניב כליף

ארה'לה מקיבוץ סעד סיפר במשדר וואלה! NEWS על הלילה המתוח. "התעוררתי כשהבן שלי שסובל מחרדות הגיע למיטה", שיתף ארה'לה. "לא ישנו כל הלילה. זה עוד יחסית רגוע, יש ימים הרבה יותר קשים. הבן שלי סובל הכי קשה, אבל גם ילדיי האחרים סובלים. אסור לנו להגיד לעצמנו שאנחנו מתרגלים. הבעיה העיקרית פה זה שאני לא שומע מאף אחד תשובה אמיתית מה הולך להיות".

אמוץ, תושב כפר עזה, יצא לרכיבה על אופניו למרות המתיחות. "מעולם לא פחדנו", אמר אמוץ, יליד קיבוץ ניר יצחק שחי באזור יותר מ-65 שנה. "אבא שלי מהוותיקים באזור, לחם פה בחלק מהמלחמות ולא ברח. גם אני לא בורח לשום מקום".

על התקיפות בעזה אמר: "זה בסדר שתקפו אבל לא מספיק. צריך לעשות דברים נוספים כדי לפתור את הבעיה. לא מספיק רק לתקוף, לא מספיק רק כוח, מה לעשות שבעשרות השנים האחרונות לא עושים עם זה כלום".

כוחות צה"ל בבית הספר בשדרות בו נפלו רסיסי הרקטות 15 במרץ 2019. יניב כליף, אתר רשמי
כוחות צה"ל בבית הספר בשדרות בו נפלו רסיסי כיפת ברזל/אתר רשמי, יניב כליף

במשדר של וואלה! NEWS התייחס ח"כ חיים ילין מיש עתיד, המתמודד בבחירות הקרובות מטעם מפלגת העבודה, למצב בעוטף עזה: "אני גר שלושה וחצי קילומטרים מהגבול. כל קרב שיהיה על הגדר אני נמצא פה. אנחנו במצב הזה כבר 19 שנה בלי שום אופק. כאזרחים, לא כפוליטיקאים, אנשים שואלים את עצמם מה העתיד של המקום הזה". הוא הוסיף כי "על הטילים הבוקר לא הייתה תגובה של צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully